Παρασκευή 26 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Αυξήσεις στα ναύλα

Νέες αυξήσεις στην καρδιά του καλοκαιριού στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια της οικονομικής θέσης και στα ναύλα των οχημάτων εξασφάλισε η συγκυβέρνηση στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης και τέθηκε σε ισχύ την περασμένη Τρίτη 23 Ιούλη! Η ενημέρωση για τις αυξήσεις έγινε χτες το πρωί σε άτυπη συνάντηση του υπουργού με ναυτιλιακούς συντάκτες και με ενημερωτικό σημείωμα που στάλθηκε χτες το μεσημέρι για να διευκρινίσει ότι οι αυξήσεις είναι στο όριο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του 2012 δηλαδή 0,8%. Ωστόσο, πόση τελικά θα είναι η αύξηση αυτό θα το «δουν» οι ελάχιστες εργατικές λαϊκές οικογένειες που ίσως καταφέρουν φέτος να πάρουν μια μικρή ανάσα στα νησιά, όταν θα φτάσουν στο γκισέ των πρακτορείων, αφού στην τελική διαμόρφωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων θα προστεθούν τα τέλη υπέρ τρίτων και ό,τι άλλο «τραβάει» η όρεξη των εφοπλιστών.

Η αύξηση, που θα κληθούν να πληρώσουν οι εργαζόμενοι των νησιών και της ηπειρωτικής χώρας από το ήδη ισοπεδωμένο εισόδημά τους, έρχεται να προστεθεί σε αυτήν που επιβλήθηκε στις 20 Οκτώβρη και πάλι με υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας ύψους 2,4%, ενώ είναι η τρίτη που γίνεται σε διάστημα περίπου ενός έτους, αφού την 1η Απρίλη του 2012 οι εφοπλιστές χωρίς υπουργική απόφαση είχαν επιβάλει αυξήσεις σε εισιτήρια και ναύλα που ξεπερνούσαν το 25%.

Η νέα αύξηση στα εισιτήρια έρχεται να δείξει ότι η επίθεση εφοπλιστών και πολιτικών τους εκπροσώπων είναι ενιαία σε βάρος των εργαζομένων στεριάς και θάλασσας. Ταυτόχρονα, με τις νέες αυξήσεις στα εισιτήρια ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράφει απανωτές υπουργικές αποφάσεις που διώχνουν μαζικά τους ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα από τα καράβια, για να αντικατασταθούν με χαμηλόμισθους ανασφάλιστους, όπως διώχθηκαν οι 214 από τα 6 επιβατηγά πλοία της γραμμής Πάτρας - Ιταλίας, ενώ με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στις 5 Ιούλη, με ύπουλο τρόπο και εν κρυπτώ καταργεί τις ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, και συντρίβει μια σειρά δικαιωμάτων των ναυτεργατών που αφορούν την ίδια την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ακόμα και τη δημόσια υγεία!

Στη χτεσινή άτυπη συνάντηση, ανέφερε ότι ο στόχος είναι «η ελάφρυνση της ελληνικής σημαίας από κόστος», όπου κόστος προφανώς είναι τα δικαιώματα των ναυτεργατών, ενώ ξεκαθάρισε για το θέμα της εκτίναξης της ανεργίας ότι αν οι ναυτεργάτες θέλουν να μειωθεί η ανεργία θα πρέπει να αποδεχτούν τα κοινοτικά προγράμματα όπως το «ΝΕΑΡΧΟΣ» που ήδη «τρέχει» και προβλέπει για 1.000 νέους ναυτεργάτες ότι θα ταξιδεύουν χωρίς ΣΣΕ, με 800 ευρώ και ανασφάλιστοι, εκτός «αν κάποιοι για τα δικαιώματα προτιμούν να κάθονται» ανέφερε κυνικά!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ