Ο μεγαλύτερος αριθμός καταστημάτων εντοπίζεται στην Αττική (22,5%), ακολουθεί ο Νομός Θεσσαλονίκης με 8,3% και με μεγάλη διαφορά έπονται η Αχαΐα, το Ηράκλειο και η Εύβοια. Τα παντοπωλεία/ mini markets εκτιμάται ότι κάλυψαν περίπου το 44% των συνολικών πωλήσεων των καταστημάτων μικρής λιανικής, το 2012, ενώ τα περίπτερα και τα καταστήματα ψιλικών απέσπασαν το 35% και 21% αντίστοιχα. Η μελέτη καταγράφει επίσης «έντονη κινητικότητα» στον κλάδο, δηλαδή τη συχνότατη εναλλαγή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των καταστημάτων, καθώς σε σύντομο χρονικό διάστημα κάποιος που εισήλθε στο χώρο αναγκάζεται να κλείσει την επιχείρησή του η οποία ανοίγει στη συνέχεια από άλλον ιδιοκτήτη.
Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, σημαντικό πλήγμα δέχτηκε ο κλάδος της μικρής λιανικής από την απελευθέρωση της πώλησης καπνικών προϊόντων καθώς μεγάλο ποσοστό των εσόδων προέρχεται από τσιγάρα και άλλα καπνικά είδη, όπως επίσης και από την «απελευθέρωση» του επαγγέλματος του περιπτερούχου. Η μελέτη καταγράφει ως βασικότερους παράγοντες μείωσης των πωλήσεων, κατ' αρχήν τη συμπίεση του εισοδήματος των καταναλωτών με αποτέλεσμα τον περιορισμό των λεγόμενων «παρορμητικών» αγορών, αλλά και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός από το οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ).
Τα στοιχεία της παρούσας μελέτης καταγράφουν την πτωτική πορεία ενός κλάδου που στη συντριπτική του πλειοψηφία συνιστά μορφή αυτοαπασχόλησης και που τα τελευταία δύο χρόνια λειτουργεί υπό καθεστώς «απελευθέρωσης», ενώ η Κυριακή αποτελούσε πάντα εργάσιμη ημέρα. Ετσι, δίνει μια καλή και μετρημένη με ποσοτικούς όρους απάντηση στις αιτιάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης τόσο για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας όσο και για τα μέτρα «απελευθέρωσης» της αγοράς.