Τετάρτη 4 Σεπτέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Αρνητική για τους εργαζόμενους η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Ανακοίνωση της παράταξης Δημοκρατική Ενότητα

Icon

Αγωνιστικό συναγερμό σημαίνουν οι ταξικές δυνάμεις της Δημοκρατικής Ενότητας ΟΛΠ στους εργαζόμενους του λιμανιού του Πειραιά και σε όλα τα λιμάνια της χώρας, τους οποίους καλεί με την οργάνωση και το συντονισμένο αγώνα τους μαζί με όλους τους εργαζόμενους να βάλουν φραγμό στην παράδοση των λιμανιών στα μονοπώλια, να διεκδικήσουν λιμάνια στην υπηρεσία του λαού και όχι για την ενίσχυση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου όπως λειτουργεί ο «δημόσιος» ΟΛΠ ΑΕ. Καλεί άμεσα να γίνουν γενικές συνελεύσεις για να παρθούν αποφάσεις για την οργάνωση της πάλης.

Η παράταξη, καταγγέλλοντας τη συμφωνία του «φιλικού διακανονισμού» μεταξύ ΟΛΠ και της κινεζικής πολυεθνικής COSCO, επισημαίνει ότι είναι στο πλαίσιο της προώθησης της ολοκληρωτικής ιδιωτικοποίησης των λιμενικών υποδομών του ΟΛΠ στα μονοπώλια.

Να σημειωθεί ότι ο «φιλικός διακανονισμός» ισοδυναμεί με μία νέα σύμβαση παραχώρησης από τον ΟΛΠ προς την COSCO για το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Η κινεζική πολυεθνική, η οποία παρέλαβε με παραχώρηση το 2009 τον προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ με το μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, όπως προβλεπόταν θα κατασκεύαζε εξ ολοκλήρου τον προβλήτα ΙΙΙ και η εκμετάλλευση του δυτικού του τμήματος θα ανήκε στον ΟΛΠ. Με το «φιλικό διακανονισμό», η εκμετάλλευση του προβλήτα θα περιέλθει εξ ολοκλήρου στην πολυεθνική, προβλέπεται η μείωση ή το πάγωμα της καταβολής του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος που καταβάλλει ετησίως η πολυεθνική σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης και ανέρχεται περίπου στα 70 εκατ. ευρώ. Ως αντάλλαγμα, η πολυεθνική προβλέπεται να κατασκευάσει για λογαριασμό του ΟΛΠ την προβλήτα πετρελαιοειδών, που βέβαια θα ξεπληρώσει ο ΟΛΠ σε 15 χρόνια, και αλιευτικό καταφύγιο.

Η Δημοκρατική Ενότητα τονίζει ότι «η προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού, το αδιαμφισβήτητο ενδιαφέρον της COSCO για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ καθώς και οι παρεμβάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης σηματοδοτούν ένα λυσσαλέο πόλεμο μεταξύ των μονοπωλίων για τον έλεγχο των βασικών λιμενικών υποδομών της χώρας». «Η διαπάλη για τη μορφή της παραχώρησης ή της απευθείας ιδιωτικοποίησης δεν αντανακλά τα συμφέροντα των εργαζομένων», «που βλέπουν τις εργασιακές τους σχέσεις και το επίπεδο διαβίωσής τους να έχουν πάρει τον κατήφορο».

Τονίζει ότι το ολοκληρωτικό πέρασμα του ΟΛΠ στα χέρια των μονοπωλίων θα φέρει ακόμα πιο σοβαρές συνέπειες σε βάρος των εργαζομένων και των αυτοαπασχολούμενων, ενώ θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο και τη σύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος με την ηπειρωτική χώρα, τα τιμολόγια και την αποθήκευση του εγχώριου φορτίου. Ολα θα καθορίζονται με βάση τα συμφέροντα των μονοπωλίων.

«Η απάντηση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, στην επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι στο σύνολό τους», που τμήμα της είναι και οι εξελίξεις στα λιμάνια, «είναι η οικοδόμηση της λαϊκής συμμαχίας», «είναι ο αγώνας που στοχεύει το κεφάλαιο, τα κέρδη, την ιδιοκτησία και την εξουσία του και θα έχει σαν προοπτική να γίνει ο εργαζόμενος κύριος του πλούτου που παράγει, με τη δική του εξουσία μέσα από την κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, μαζί και του λιμενικού συστήματος».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στο «διά ταύτα» η ιδιωτικοποίησή του (2014-11-28 00:00:00.0)
Απεργία σήμερα σε όλα τα λιμάνια (2014-11-06 00:00:00.0)
Υπονομευτικό το «όχι στη μετοχοποίηση» του ΟΛΠ ΑΕ (2014-02-15 00:00:00.0)
Με κόντρες και «προίκα» η ιδιωτικοποίηση (2013-09-24 00:00:00.0)
Οι ανταγωνισμοί των μονοπωλίων για τον έλεγχο των λιμανιών (2013-08-25 00:00:00.0)
Λιμάνια για ανάπτυξη σε όφελος των λαϊκών συμφερόντων (2009-10-18 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ