Πέμπτη 17 Οχτώβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Το εφοπλιστικό δαιμόνιο

Με ένα ημερήσιο κόστος λειτουργίας που (σύμφωνα με τα δικά τους στοιχεία όπως δημοσιεύονται στο ναυτιλιακό ρεπορτάζ ) δεν ξεπερνά τις 7 - 8 χιλιάδες δολάρια, οι εφοπλιστές βρίσκονται ξανά μπροστά σε μια περίοδο τρελών κερδών καθώς ναυλώνουν τα πλοία τους προς 30 - 40 χιλιάδες δολάρια τη μέρα. Τα στοιχεία αφορούν την κατηγορία των μεγάλων φορτηγών ξηρού χύδην φορτίου με τον χαρακτηρισμό capesize (η κατηγορία αυτή έχει πάρει τ' όνομά της από το γεγονός ότι τα πλοία περνούν από το νότιο άκρο της Αφρικής - cape). Τα στοιχεία αυτά έρχονται να εξηγήσουν το γεγονός ότι ήδη οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει στο πρώτο 9μηνο του 2013 περισσότερα από 6 δισ. δολάρια για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων (οι τιμές των οποίων βρίσκονται στο ιστορικά χαμηλότερο σημείο τους), ενώ άλλο 1,5 δισ. δολάρια έχει επενδυθεί για νέες ναυπηγήσεις. Τι μένει απ' όλο αυτό για τη «μαμά - πατρίδα», από την οποία ζητούν όλο και περισσότερα προνόμια; Οι τσακισμένοι μισθοί των ναυτεργατών που είναι όλο και πιο λίγοι στον διαρκώς αυξανόμενο στόλο και οι κλειστές ναυπηγικές μονάδες στις οποίες οι Ελληνες εφοπλιστές δεν πλησιάζουν ούτε από μακριά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ