Πέμπτη 24 Οχτώβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
... συσκοτίζοντας την ουσία

Ολη αυτή η φασαρία όχι μόνο δεν αναδεικνύει το πραγματικό σκάνδαλο με τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας αλλά το θάβει. Η συρρίκνωσή της δεν οφείλεται φυσικά στην κακή διαχείριση ή σε παραλείψεις, ιδιοτελείς επιλογές, στη διαπλοκή, στη διαφθορά ή τις μίζες, όσο και αν αυτά μπορεί να συνυπάρχουν. Τα ναυπηγεία τα κλείνουν οι καπιταλιστές ιδιοκτήτες τους όταν σταματούν να τους αποφέρουν κέρδη. Τα κλείνει η ευρωενωσιακή στρατηγική που περιλαμβάνει ιδιωτικοποιήσεις ναυπηγείων, λιμενικών υποδομών, αλλαγή χρήσης γης, ώστε να μετατραπούν υποδομές της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας σε χώρους αποθήκευσης και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, στάθμευσης αυτοκινήτων, λιμενοβραχίονες για κρουαζιερόπλοια και μαρίνες, για σκάφη αναψυχής.

Η διάλυση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα αποτελεί διαχρονική πολιτική επιλογή και σχέδιο της ΕΕ, αφού δεν επιτρέπουν τη ναυπήγηση άλλων πλοίων πλην των πολεμικών και όλες οι αστικές κυβερνήσεις συμφωνούν σ' αυτό.

Σήμερα, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι κλειστά, τα ναυπηγεία Ελευσίνας «φυτοζωούν», τα ναυπηγεία Χαλκίδας και Νεωρίου έγιναν καρνάγια και στη Ζώνη δεν πέφτει «σφυριά». Ολα αυτά την ώρα που οι Ελληνες εφοπλιστές αποδεικνύονται οι καλύτεροι πελάτες των ναυπηγείων της Κίνας και της Νότιας Κορέας που ανταγωνίζονται ποιας ναυπηγεία θα κερδίσουν περισσότερες παραγγελίες. Μάλιστα, για την ενίσχυσή τους αμφότερες οι κυβερνήσεις των δύο χωρών χρηματοδοτούν με δεκάδες δισ. τη ναυπηγική βιομηχανία.

Η αντίφαση βγάζει μάτι: Ο ελληνόκτητος στόλος είναι από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, η χώρα έχει ανάγκη καράβια για την ακτοπλοΐα, καινούργια, αλλά χρειάζονται συντήρηση και τα ήδη υπάρχοντα, ωστόσο η ναυπηγοεπισκευή ολοένα και συρρικνώνεται. Η αντίφαση αυτή δεν μπορεί να λυθεί στο πλαίσιο του σάπιου καπιταλισμού, γιατί είναι αυτός που τη γεννάει. Μπορεί να λυθεί μόνο στο πλαίσιο της λαϊκής εξουσίας και της κεντρικά σχεδιασμένης λαϊκής οικονομίας, με ενιαίο, αποκλειστικά Δημόσιο Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας κοινωνική ιδιοκτησία, ενταγμένο στον κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ