Ο 14χρονος εσωστρεφής Λορέντσο εγκλωβίζεται σε ένα αθώο ψέμα: Θα λείψει για μια βδομάδα σε σχολική εκδρομή για σκι. Κλείνεται όμως στο μεγάλο υπόγειο της αστικής του κατοικίας. Εκεί θα ζητήσει καταφύγιο αποτοξίνωσης από την ηρωίνη και η, υπέρ το δέον «ανοιχτή», ετεροθαλής, 25χρονη αδελφή του Ολίβια. Το υπόγειο μετατρέπεται στον κλειστοφοβικό («κλειστοφιλικό», τον ονομάζει ο σκηνοθέτης) τόπο όπου δύο νεανικές ανησυχίες σε σύγχυση, εξαναγκασμένες κι έχοντας ανάγκη ανθρώπινης επαφής ανακτούν τη διάσταση του ανοίγματος του ενός προς τον άλλον. Ξαναβρίσκονται μαζί, μοιράζονται το χώρο, μαθαίνουν να κάνουν πίσω, να κοιμούνται... μαθαίνουν την τεχνική της πιο ριζοσπαστικής διαφωνίας, μετατοπίζονται και μαζί τους το σινεμά του Μπερτολούτσι αποκαλύπτεται σε όλη του τη γενναιοδωρία και την ανεξάντλητη δύναμή του να κινείται με κομψότητα σε στενούς «χώρους», φυσικούς και διανοητικούς. Αναπόφευκτα, αρχίζει ο χορός του ονείρου εκείνου, που εξακολουθεί να ποθεί την επανάσταση. Την αληθινή... Η αναγκαιότητα της συνάντησης μετατρέπεται σε μια πανέμορφη δοκιμασία περιπλεγμένη από τις δύσκολες πραγματικότητες των 2 νεαρών.
Ο Μπερτολούτσι δένει με μαεστρία μαζί όλα τα νήματα που «τράβηξε». Χειρίζεται τη μουσική με τρόπο σημαντικό αφηγηματικά, όπου οι μουσικές στιγμές αποκτούν βάρος «ποιητικού διαστήματος», μέσα στο οποίο αδελφός και αδελφή εγκαταλείπονται, αφήνονται, σε μια πράξη αποδοχής ο ένας του άλλου, σε μια πράξη αναγνώρισης... Ο Μπερτολούτσι ζυγιάζει τους ήχους (επιδρά ισχυρά η ηχητική πολυφωνική ύφανση που συνενώνει τη μουσική της ταινίας, κάποιες διεθνείς επιτυχίες, κλάματα, ουρλιαχτά, μουρμουρητά...), διαχειρίζεται τους χρόνους, μεταβάλλει τους φωτισμούς και βάζει τους πρωταγωνιστές του να χορέψουν (ο χορός για το σκηνοθέτη συνιστά «φετίχ», είναι στοιχείο που συναντάται σε όλο του το έργο) και δίνει ένα φινάλε ανοιχτό και αισιόδοξο που ξεπηδά από την εικόνα της κλεισούρας.
Η πολιτική θέση του Μπερτολούτσι μοιάζει σαφής: Για να συνεχίσουμε να ζούμε πρέπει να επιστρέψουμε στην παρανομία... κάτω από τη γη, σαν τον Ορφέα στην αναζήτηση της Ευρυδίκης.
Παίζουν: Τέα Φάλκο, Σόνια Μπεργκαμάσκο, Γιάκομπο Ολμο Αντινόρι, Τομάζο Ράνιο, κ.ά.
Παραγωγή: Ιταλία (2012).