Πέμπτη 21 Νοέμβρη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Ο Αϊζενστάιν δεσπόζει

Πτωχή, πτωχότατη η πλουσιοπάροχα ποταπή χολιγουντιανή βδομάδα! Εξαίρεση φυσικά η περιορισμένης διανομής «ΑΠΕΡΓΙΑ» του μέγιστου πιονέρου του σύγχρονου κινηματογράφου Σεργκέι Αϊζενστάιν σε επανέκδοση από τη «New Star» καθώς και το σουηδικό μουσικό ντοκιμαντέρ «ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ SUGAR MAN»...

Οσοι ενθουσιαστήκατε με την πρώτη απόπειρα «THOR», ίσως βρείτε κάτι και στη δεύτερη... διαφορετικά, ξεχάστε ότι υπάρχει! Ο Αλαν Τέιλορ, βετεράνος σκηνοθέτης, μεταξύ άλλων του τηλεοπτικού «Game of Thrones», έκανε μια από τις χειρότερες ταινίες της χρονιάς, το «THOR 2: Ο ΣΚΟΤΕΙΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» που κάνει σήμερα πρεμιέρα. Φιλμ σε τρισδιάστατο φορμά, με τους θεούς της σκανδιναβικής μυθολογίας να μπλέκονται με άσχημα, βίαια και διαβρωμένα από το κακό ξωτικά - τρομοκράτες μιας άλλης διάστασης - που αψηφούν κάθε λογική και απειλούν το σύνολο της ύπαρξης, ισχυριζόμενοι ότι υπήρχαν και πριν την αρχή του χρόνου και του φωτός. Κάτι που δεν εννοούν μεταφορικά αλλά κυριολεκτικά... Πάντως, το έλλειμμα στοιχειωδών γνώσεων φυσικής - έστω και στο πλαίσιο της φαντασίας - ή, ακόμα χειρότερα, η ανικανότητα να σκέφτεσαι πέρα από τις τετριμμένες, κουραστικές και αξιολύπητες παρακαταθήκες του Χόλιγουντ, είναι πιο τρομαχτικά από το ίδιο το φιλμ, έστω και αν αυτό κρύβεται πίσω από βαγκνερικού χαρακτήρα «όπερα» σε κιτς σκηνικό. Ούτε τα οπτικά εφέ, ούτε κάποιες σκηνές «μπόνους» στο τέλος είναι σε θέση να γεμίσουν το κενό...

Πρεμιέρα επίσης και για το πολυβραβευμένο μουσικό ντοκιμαντέρ «ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ SUGAR MAN», του Σουηδού κινηματογραφιστή Μάλικ Μπεντζελούλ. Το φιλμ αφηγείται την απίστευτη ιστορία ενός «χαμένου» μουσικού θησαυρού από το Ντιτρόιτ της δεκαετίας του '70, με το όνομα Σίξτο Ροντρίγκες... Αγνοημένος ο Ροντρίγκες στην πατρίδα του, τις ΗΠΑ, έκανε, εν αγνοία του, τεράστια επιτυχία στη Νότια Αφρική. Η ταινία του Μπεντζελούλ, που χαρακτηρίζεται από υψηλό επίπεδο πρωτοτυπίας και ευφυή αφήγηση που καθηλώνει, εμφανίστηκε στη Σουηδία υποψήφιο για το Μεγάλο βραβείο δημοσιογραφίας, στην κατηγορία «Αφήγηση της χρονιάς». «Πρόκειται για προϊόν δημοσιογραφίας - αναφέρει στην αιτιολόγησή της η κριτική επιτροπή - δεδομένου ότι ο δημιουργός της είναι δημοσιογράφος που ειδικεύεται σε θέματα τέχνης και πολιτισμού και χρησιμοποίησε δημοσιογραφικές μεθόδους και έρευνα...». Κατ' άλλους, η κριτική επιτροπή δεν ερεύνησε την εγγεγραμμένη στο ντοκιμαντέρ «δόση αλήθειας», στοιχείο που εγείρει ερωτήματα του τύπου: Πόσα σημαντικά τμήματα μιας αφήγησης δικαιούται ο δημιουργός να αφήσει εκτός ενός ντοκιμαντέρ που επικαλείται την «αλήθεια»; Το μουσικό περιοδικό «Sonic» αναφέρεται στο κομμάτι της καριέρας του Ροντρίγκες στην Αυστραλία... Ο σκηνοθέτης πάντως επέλεξε, για δραματουργικούς λόγους, να προσπεράσει ένα μέρος της ιστορίας του ήρωά του.

Συμπερασματικά, ο μουσικός κριτικός Αndres Lokko υποστηρίζει ότι υποψηφιότητα της ταινίας τεκμηρίωσης του Μπεντζελούλ για κάποιο κινηματογραφικό βραβείο θα ήταν πιο κατάλληλη από κείνη για ένα δημοσιογραφικό...

Εν κατακλείδι σας ενημερώνουμε ότι την Κυριακή, στις 8 το βράδυ, στο σινεμά «Αλεξάνδρα» στην Καλλιθέα, ο Τομέας Καλλιτεχνών της ΚΟΑ του ΚΚΕ διοργανώνει προβολή - με δωρεάν είσοδο - της αξιόλογης ταινίας του Λεωνίδα Βαρδαρού «ΟΥΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΕΦΕΝΤΗ»... Ούλοι είμαστε προσκεκλημένοι και καλοδεχούμενοι!


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ