Ο εισηγητής του ΚΚΕ, Ν. Μωραΐτης, κατήγγειλε το «νέο πακτωλό χρηματοδότησης προς τους ομίλους», με τον οποίο «αποδεικνύεται σήμερα ποιος είναι ο πραγματικός στόχος για τις θυσίες του λαού, που είναι η διασφάλιση των κερδών για τα μονοπώλια» και κατέθεσε την πρόταση του ΚΚΕ για «ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που θα συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα μέσα, τους πόρους και θα ασχολείται με όλα τα έργα από τη φάση μελέτης, μέχρι την κατασκευή και τη λειτουργία τους. Αυτό, όμως, προϋποθέτει κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, αποδέσμευση από τη λυκοσυμμαχία της Ευρωπαϊκής Ενωσης».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα της διαχείρισης θεωρούν τους αυτοκινητόδρομους ως «έργα προτεραιότητας». «Για μας, τόνισε, αυτοί οι μεγάλοι οδικοί άξονες δεν είναι έργα προτεραιότητας». Με βάση το ζήτημα «ποιος καθορίζει τις προτεραιότητες και για ποιο σκοπό», οι οδικοί άξονες γίνονται για να ικανοποιήσουν το στόχο της αστικής τάξης «να μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο, όπως και σε ενεργειακό κόμβο, όμως, αυτό δεν έχει να κάνει σε τίποτα με τα συμφέροντα των εργαζομένων και των υπόλοιπων λαϊκών στρωμάτων». Δεύτερον, με τους οδικούς άξονες «η Ελλάδα γίνεται μέρος των ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών που εξυπηρετούν την ελεύθερη μεταφορά εμπορευμάτων, τη διευκόλυνση και την ενιαιοποίηση της ευρωπαϊκής αγοράς από τη μια μεριά και από την άλλη, τη δυνατότητα των μονοπωλιακών ομίλων να μεταφέρουν φθηνά και γρήγορα τα εμπορεύματά τους».
Επισήμανε ότι αυτές «οι προτεραιότητες» είναι η μία αιτία «της κατάρρευσης του υπόλοιπου οδικού δικτύου, της κατάρρευσης του σιδηροδρομικού δικτύου», της κατάρρευσης του οδικού επαρχιακού δικτύου. Η άλλη αιτία είναι ο ανορθολογισμός του καπιταλιστικού συστήματος γιατί βασίζεται στη λογική της ανταγωνιστικότητας και ανέφερε ως παράδειγμα: «Θέλετε να κατασκευάσετε -και είναι μέσα στο πρόγραμμα, στα μεγάλα έργα- και την Ολυμπία Οδό και το σιδηροδρομικό άξονα. Το ίδιο κομμάτι δεν εξυπηρετούν; Το ίδιο γεωγραφικό τμήμα δεν εξυπηρετούν; Γιατί, λοιπόν, να μη γίνει ενιαία μελέτη και ενιαία κατασκευή;», «γιατί ο σιδηρόδρομος με τον αυτοκινητόδρομο είναι ανταγωνιστικά έργα στον καπιταλισμό».
«Για εμάς, τόνισε, καταθέτοντας τη θέση του ΚΚΕ, βασική προτεραιότητα και στα μεγάλα έργα είναι αν ικανοποιούν τις λαϊκές ανάγκες», δηλαδή «οι ασφαλείς οδικές, σιδηροδρομικές, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές μεταφορές», οι οποίες να είναι απρόσκοπτες, φθηνές και να προστατεύουν το περιβάλλον.
Ο υπουργός Μ. Χρυσοχοΐδης, υποστηρίζοντας την κυβερνητική απόφαση, ισχυρίστηκε ότι «είναι ένα νομοσχέδιο ανάπτυξης με έργα και όχι με λόγια. Δεν υπόσχεται το νομοσχέδιο αυτό. Κάνει. Πράττει. Φέρνει 20.000 θέσεις εργασίας, 1,5% αύξηση του ΑΕΠ τα επόμενα τρία χρόνια, οδικές υποδομές στην Ελλάδα, ευκαιρίες επιχειρηματικότητας και στρατηγικής ανάπτυξης». Σε ό,τι αφορά τα διόδια επιχείρησε ξανά να χρυσώσει το χάπι με την αναλογική χρέωση, δηλαδή ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση και με την έκπτωση στους συχνούς χρήστες.
Ο ΣΥΡΙΖΑ διαφώνησε απλώς με τη μέθοδο που τα μονοπώλια θα εισπράξουν τα δισεκατομμύρια και πρότεινε τα έργα να μη γίνουν με ΣΔΙΤ αλλά, να τα αναλάβει το Δημόσιο. Ενώ έφτασε να προτείνει να δοθούν «άτοκα δάνεια» στους ομίλους που έχουν αναλάβει τα έργα! Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ευγ. Ουζουνίδου, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Εσείς αναφέρατε, κύριε υπουργέ, στην Επιτροπή, ότι η ισπανική κυβέρνηση επέλεξε να δώσει άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους. Γιατί δεν πήρατε το παράδειγμα από την Ισπανία όπου το δημόσιο δάνεισε, έστω και άτοκα; Δε δανείστηκε για να χαρίσει στους παραχωρησιούχους»!