Τρίτη 14 Γενάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
Συνεχίζεται η πορεία ιδιωτικοποίησης

Συνεχίζεται η πορεία ιδιωτικοποίησης βασικών υπηρεσιών του δήμου Αθήνας, όπως η διεύθυνση Καθαριότητας, σε βάρος των εργαζομένων της, αλλά και συνολικά του λαού που καλείται να πληρώσει μέσω τελών και φόρων πολλά εκατομμύρια ευρώ σε ιδιώτες.

Η διοίκηση Καμίνη πιάνει το νήμα από την προηγούμενη δημοτική αρχή και ετοιμάζεται να ξεκινήσει διαγωνισμό ώστε ιδιώτης να αναλάβει την επισκευή και συντήρηση του στόλου των απορριμματοφόρων του δήμου μέχρι το 2017, με αρχικό ύψος σύμβασης τα 23,6 εκατομμύρια ευρώ. Είχε προηγηθεί η σύμβαση που είχε υπογράψει η προηγούμενη διοίκηση, αυτή του Κακλαμάνη, που από το 2009 προχώρησε με τη μέθοδο leasing σε προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού με 5ετή παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής.

Είχαν μείνει μόνο πολύ λίγα, παλαιότερα οχήματα, συν κάποια της ανακύκλωσης να συντηρούνται από τη διεύθυνση Μηχανολογικού του δήμου, που δρούσε υποστηρικτικά στη διεύθυνση Καθαριότητας, και σαν τεχνική βάση συνειδητά και μεθοδικά αποψιλώθηκε σε προσωπικό και μέσα, όπως συνέβη και σε πολλές άλλες ανάλογες τεχνικές βάσεις σε άλλες υπηρεσίες του Δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Οι εξελίξεις αυτές έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους εργαζομένους στην Καθαριότητα του δήμου Αθηναίων. Χθες το μεσημέρι μετέβησαν στα κεντρικά της διεύθυνσης στην Ιερά Οδό, οι Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, και Στέλιος Λάμπρου, δημοτικοί σύμβουλοι του Κόμματος στην Αθήνα προκειμένου να συζητήσουν με τους εργαζομένους για το ζήτημα. Οι εργαζόμενοι αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι βασικές υπηρεσίες πρωτοβάθμιας συντήρησης των οχημάτων μπορούν και τώρα ακόμα να γίνουν στη διεύθυνση και δεν χρειάζεται να δίνονται «έξω», υπάρχει προσωπικό γενικά στο δήμο (διπλωματούχοι μηχανολόγοι - μηχανικοί) σε άλλες υπηρεσίες, που έχουν ενδιαφέρον να δουλέψουν στη διεύθυνση Μηχανολογικού και να προσφέρουν. Επιπλέον δηλώνουν ότι με τα 9 και πλέον εκατομ. ευρώ που προβλέπονται από το σχέδιο του διαγωνισμού να δοθούν στον ιδιώτη για εργατικά, καλύπτονται οι προσλήψεις και μισθοδοσίες 150 ανθρώπων.

Ο Νίκος Σοφιανός δήλωσε για το θέμα: «Η πορεία ιδιωτικοποίησης της μηχανολογικής συντήρησης του στόλου αυτοκινήτων του δήμου της Αθήνας συνεχίζεται και από αυτή τη δημοτική αρχή, όπως είχε γίνει και από την προηγούμενη. Στη θέση του leasing εκατομμυρίων ευρώ που είχε συνάψει η προηγούμενη διοίκηση, έρχεται μια νέα σύμβαση περίπου 24 εκατομμυρίων από τη σημερινή δημοτική αρχή. Η απαξίωση της δυνατότητας του δήμου να συντηρεί το στόλο των αυτοκινήτων του πέρασε τα προηγούμενα χρόνια ως αντίληψη και πρακτική, και συνεχίζεται.

Θεωρούμε ότι αυτή η πορεία ιδιωτικοποίησης δείχνει καθαρά πως η πολιτική που εκφράζεται και στους δήμους - σε συνέχεια και συνάρτηση με την κεντρική πολιτική κυβέρνησης και ΕΕ - πρέπει να γίνει αντικείμενο όχι μόνο προβληματισμού αλλά και αντίθεσης από τους εργαζομένους του δήμου, όπως και από τους εργαζομένους που πληρώνουν ακριβά ανταποδοτικά τέλη.

Θα φέρουμε εκτός ημερησίας διάταξης το θέμα της σύμβασης, αυτή την Πέμπτη στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας. Σύμβαση που παραδίδει για την επόμενη τετραετία τη συντήρηση του στόλου σε ιδιώτη, επιδιώκοντας από την πλευρά μας να αναδειχτεί το μέγεθος της ευθύνης της διοίκησης Καμίνη καθώς και οι δυνατότητες που υπάρχουν με το προσωπικό που έχει η διεύθυνση Καθαριότητας και μπορεί να ενισχυθεί και παραπέρα, με τα μέσα που μπορούν να αγοραστούν, ο δήμος να συντηρεί ο ίδιος το στόλο των αυτοκινήτων του».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ