Σάββατο 22 Μάρτη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Οι ιδιωτικοποιήσεις δε διασφαλίζουν ούτε χαμηλό κόστος, ούτε εργατικά δικαιώματα

Περιοδεία στο εργοτάξιο στο Συντριβάνι πραγματοποίησε ο Θ. Κωνσταντινίδης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος

Στιγμιότυπο από την περιοδεία
Στιγμιότυπο από την περιοδεία
Η πρόταση του ΚΚΕ για κατασκευή των δημόσιων και μεγάλων έργων μέσα από δημόσιο φορέα κατασκευών που θα σχεδιάζει, θα επιβλέπει και θα υλοποιεί τα έργα με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες και θα διασφαλίζει καλύτερες συνθήκες εργασίας και αμοιβές για τους εργαζόμενους, είναι η μόνη που συμφέρει το λαό. Αυτό σημείωσε ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής, μιλώντας στους εργαζόμενους του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου περιόδευσε χτες.

Ο Θ. Κωνσταντινίδης, μαζί με στελέχη της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, επισκέφθηκε το εργοτάξιο του Μετρό στο Συντριβάνι και συζήτησε με τους εργαζόμενους που είναι αναστατωμένοι μετά την απόφαση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, να υποβάλει «ειδική δήλωση διακοπής έργου». Τα στελέχη του ΚΚΕ τόνισαν ότι το έργο θα πρέπει να συνεχιστεί και να ολοκληρωθεί και δήλωσαν ότι σε αυτή την κατεύθυνση θα πιέσει το ΚΚΕ.

Στη συζήτηση έγινε αναφορά στις παθογένειες, τόσο στο συγκεκριμένο όσο και σε όλα τα δημόσια έργα, που σχετίζονται με το περιβόητο σύστημα της μελέτης και κατασκευής πακέτο, που επιλέγουν κυβερνήσεις και κατασκευαστές. Επίσης έγινε αναφορά στις καθυστερήσεις που υπήρξαν στο έργο, με αποτέλεσμα να δίνονται διαρκείς παρατάσεις για την ολοκλήρωσή του (έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2012) και τώρα αυτή να παραπέμπεται για το 2016 και μετά, επιτείνοντας τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κατασκευή του στο λαό και ιδιαίτερα στους μικροεπαγγελματίες. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν και οι ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις που επιβλήθηκαν από τους εργολάβους με τη στήριξη της «Αττικό Μετρό» και του εργοδοτικού συνδικαλισμού.

Ο Θ. Κωνσταντινίδης σημείωσε ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων μέσα στην οποία εντάσσεται και η ανάθεση των δημόσιων έργων σε ιδιώτες εργολάβους αποδείχθηκε περίτρανα ότι δεν θέλει και δεν μπορεί να εξασφαλίσει την κατασκευή των έργων αυτών χωρίς το κόστος να εκτιναχθεί στα ύψη, χωρίς να υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις, χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την εργασία και τα δικαιώματα των εργαζομένων σ' αυτά.

Ξεκαθάρισε ότι το μόνο που ενδιαφέρει τους εργολάβους είναι πόσο παραπάνω κέρδος θα βγάλουν. Δεν ενδιαφέρονται να παραδώσουν έγκαιρα το έργο γιατί μέσα από την επιμήκυνση του χρόνου θα βάλουν και άλλα χρήματα στην τσέπη τους. Ετσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση, χρησιμοποιούν τις καθυστερήσεις για να εξασφαλίσουν πρόσθετες κρατικές χρηματοδοτήσεις.

Ερώτηση κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ

Το θέμα της απρόσκοπτης συνέχισης των εργασιών στο Μετρό Θεσσαλονίκης έφεραν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Θ. Κωνσταντινίδης και Ελ. Γερασιμίδου, με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους υπουργούς ποια μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών στο ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης, σε κάθε τμήμα του έργου (TBM, αρχαιολογικές ανασκαφές, τεχνικές εργασίες) και για την υποχρέωση της κατασκευάστριας κοινοπραξίας να εκπληρώσει στο ακέραιο όλες τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει από τη σύμβαση, χωρίς καμία διακοπή εργασιών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ