Τετάρτη 2 Απρίλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΕΚΛΟΓΕΣ ΜΑΗΣ 2014
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Μέχρι το «παρά πέντε» νέα αντιλαϊκά μέτρα από τη διοίκηση του δήμου

Τον αντιλαϊκό χαρακτήρα των «Τοπικών Σχεδίων για την Απασχόληση» και της γενίκευσης της ελεγχόμενης στάθμευσης, ανέδειξε ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», Γιάννης Δελής

Ο εργασιακός μεσαίωνας που προωθεί η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης με τα «Τοπικά Σχέδια Απασχόλησης» πρέπει να αποτελέσει κριτήριο ψήφου (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ για την ανεργία)
Ο εργασιακός μεσαίωνας που προωθεί η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης με τα «Τοπικά Σχέδια Απασχόλησης» πρέπει να αποτελέσει κριτήριο ψήφου (φωτ. από παλιότερη κινητοποίηση του ΠΑΜΕ για την ανεργία)
Αποκαλυπτική για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα της διοίκησης Μπουτάρη αλλά και για τη στρατηγική σύμπλευση των υπόλοιπων δυνάμεων στην εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής, ήταν η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης το βράδυ της Δευτέρας. Η παράταξη Μπουτάρη, μαζί με την παράταξη της ΝΔ, ψήφισαν και αποφάσισαν την υλοποίηση των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης ,«για τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης για ανέργους». Επίσης αποφάσισαν την εφαρμογή νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης - υπάρχει ήδη στο Α' Διαμέρισμα - αρχικά στο Α', Γ΄και Ε' Διαμέρισμα, με πρόβλεψη να εφαρμοστεί παντού, καθώς και να ανατεθεί το έργο σε ιδιώτη επιχειρηματία. Οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Γιάννης Δελής και Μιχάλης Κωνσταντινίδης, καταψήφισαν και τα δύο θέματα.

Εργασιακός μεσαίωνας στο όνομα τάχα των ανέργων

Πριν ακόμα στεγνώσει το μελάνι του νέου πολυνομοσχεδίου - σφαγείου των εργατικών δικαιωμάτων, η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης έρχεται να το εφαρμόσει, ανοίγοντας παραπέρα το δρόμο στον εργασιακό μεσαίωνα, με την υλοποίηση των λεγόμενων «Τοπικών Σχεδίων για την Απασχόληση» (ΤΟΠΣΑ).

Οπως κατήγγειλε ο Γιάννης Δελής, δημοτικός σύμβουλος και υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», «για να προστατέψουν δήθεν τους ανέργους, τους καλούν να γίνουν φτηνότεροι για να βρουν μια ολιγόμηνη απασχόληση, μιας και για τους μακροχρόνια άνεργους προβλέπεται "ειδικό μισθολογικό καθεστώς" με ακόμα χαμηλότερους μισθούς και ανύπαρκτα δικαιώματα.

Οπως στα τέλη της δεκαετίας του '90 η πρώτη εφαρμογή των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης ευρωενωσιακής κοπής (που στήριξαν ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ) άνοιξε το δρόμο για την αντεργατική επίθεση, έτσι και τώρα το δεύτερο κύμα των Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης έρχεται να ολοκληρώσει το αντεργατικό έγκλημα για να σωθούν τα κέρδη του κεφαλαίου. Δεν είναι τυχαίο ότι τα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση προβλέπεται να εφαρμοστούν, σύμφωνα με την απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης, στους τομείς του τουρισμού και της διαχείρισης απορριμμάτων, τομείς για τους οποίους "καίγεται" το κεφάλαιο, αφού οσμίζεται κέρδη».

Γενικεύεται το χαράτσι της ελεγχόμενης στάθμευσης

Παράλληλα, η πλειοψηφία Μπουτάρη προωθεί ακάθεκτη την επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης, εκτός από το κέντρο και σε όλη την πόλη και τις γειτονιές της Θεσσαλονίκης, προσδοκώντας να αυξήσει τα έσοδα του Δήμου - κυρίως όμως τα σίγουρα κέρδη του ιδιώτη αναδόχου του έργου - αδειάζοντας τις τσέπες των δημοτών. Σε αυτό το πλαίσιο αποφάσισε τη διεξαγωγή ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου σε ιδιώτη επιχειρηματία.

Στη διάρκεια της συζήτησης και της ψήφισης του θέματος απουσίαζε (!) η παράταξη της ΝΔ. Απούσα ήταν και η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, όμως η συμφωνία της με τη γενίκευση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε όλη την πόλη είναι δεδομένη και έχει καταγραφεί σε όλες τις προηγούμενες ψηφοφορίες για την προετοιμασία του μέτρου.

Η διοίκηση σχεδιάζει να θέσει σε εφαρμογή το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης μέχρι το τέλος του έτους. Η μία ώρα στάθμευσης υπολογίζεται να κοστολογείται 2 ευρώ. Από το χαράτσι της στάθμευσης, ο Δήμος υπολογίζει να εισπράττει περί τα 7 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από εισιτήρια και γύρω στα 4,3 εκατομμύρια ευρώ από πρόστιμα. Από το σύνολο των εσόδων, τα μισά περίπου θα διατίθενται στην ιδιωτική εταιρία που θα λειτουργήσει το σύστημα.

Ο Γιάννης Δελής κατήγγειλε τη μετατροπή του Δήμου σε επιχείρηση με πελάτες τους δημότες, τη μετατροπή του δημόσιου χώρου σε ακριβό εμπόρευμα και την αποθέωση της ανταποδοτικότητας, οι οποίες ενώνουν όλες τις πολιτικές δυνάμεις και τις δημοτικές παρατάξεις - «ανεξάρτητες» και μη - που ορκίζονται στην ΕΕ και τον καπιταλιστικό μονόδρομο.

Σχολίασε την επιμονή της διοίκησης να προχωρήσει τις διαδικασίες στο τέλος αυτής της θητείας, με ένα Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδρίαζε στα όρια της απαρτίας και ζήτησε την απόσυρση του θέματος.

«Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι το σύστημα της επί πληρωμής στάθμευσης θα επεκταθεί σιγά-σιγά σε όλη την πόλη και σε όλους τους δρόμους, με την ίδια πάντα λογική. Εμάς θα μας βρείτε απέναντι. Θα προσπαθήσουμε με κάθε τόπο να το εμποδίσουμε», είπε. Και τόνισε ότι και τα «Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση» και η ελεγχόμενη στάθμευση πρέπει να αποτελέσουν κριτήρια για την ψήφο των λαϊκών στρωμάτων στις εκλογές του Μάη.

  • Παρέμβαση στη συνεδρίαση, πραγματοποίησαν οι Λαϊκές Επιτροπές της Θεσσαλονίκης και απαίτησαν να μην προχωρήσει ο διαγωνισμός και να μην εφαρμοστεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ