Σήμερα, λειτουργούν 68 ΠΠΣ (4 νηπιαγωγεία, 19 δημοτικά, 18 γυμνάσια, 15 ΓΕΛ και 4 μεικτά - δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο) σε 9 από τις 13 εκπαιδευτικές περιφέρειες της χώρας, στα οποία, όπως είπε ο υπουργός, «εφαρμόσαμε νέο ωρολόγιο πρόγραμμα και καινοτόμες μεθόδους και το τρέχον έτος θα προχωρήσει η αυτοαξιολόγηση», καθώς και τα ΠΠΣ συνδέονται άμεσα με τα προγράμματα του σχολείου της «αγοράς», αποτελούν τον δούρειο ίππο για την υλοποίηση σειράς αντιδραστικών και αντεργατικών μέτρων. Ας μην ξεχνάμε ότι πρώτα «αξιολογήθηκαν» οι εκπαιδευτικοί των συγκεκριμένων σχολείων.
Χτες, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2020 θα προχωρήσει στην ίδρυση ή ορισμό μετά από αξιολόγηση 60 νέων ΠΠΣ: 22 νηπιαγωγείων, 16 δημοτικών, 12 γυμνασίων, 10 ΓΕΛ. Συνολικά μέχρι το 2020 πρόκειται να δημιουργηθούν 24 πλήρεις κάθετες δομές (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο) στις 13 περιφέρειες της χώρας και επιπλέον 2 νηπιαγωγεία, 15 δημοτικά, 10 γυμνάσια και 6 ΓΕΛ. Τα ΠΠΣ θα συνδέονται με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ενώ η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων θα είναι 9μελής και μεταξύ άλλων θα αποτελείται από τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, το Γενικό Διευθυντή Σπουδών του υπουργείου Παιδείας κι ένα μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνας και Τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, οι προσφερόμενες θέσεις στα ΠΠΣ για το 2014 είναι 3.350 ενώ οι αιτήσεις για εγγραφή σε αυτά 13.017. «Είμαστε αυστηροί στη δημιουργία και λειτουργία των ΠΠΣ», για «να κρατηθεί η ποιότητα σε αυτά τα σχολεία», είπε ο υφυπουργός Παιδείας, Σ. Κεδίκογλου, δείχνοντας ότι εκεί θα προετοιμάζεται το αυριανό διευθυντικό δυναμικό, ενώ στα υπόλοιπα σχολεία θα καταρτίζεται το αυριανό φθηνό κι ευέλικτο εργατικό δυναμικό. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι δεν υπάρχουν ούτε κι έγινε λόγος για δημιουργία πρότυπων ΕΠΑΛ, αφού τα σχολεία της τεχνικής εκπαίδευσης τα προορίζουν για τα παιδιά που θέλουν να τα κάνουν να πιστέψουν ότι... «δεν παίρνουν τα γράμματα».