Σάββατο 9 Αυγούστου 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η θέση του ΚΚΕ

Οι θέσεις του ΚΚΕ, όπως αυτές αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για τους οδικούς άξονες στη Βουλή από τους βουλευτές του Κόμματος, έχουν ως εξής:

Το παράδειγμα των οδικών αξόνων και τα διόδια βοηθούν να κατανοηθεί τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, δηλαδή ότι υπάρχουν νικητές και θύματα της καπιταλιστικής ανάπτυξης.

Αυτό φαίνεται καθαρά στο ότι, εν μέσω της πιο βαθιάς κρίσης της ελληνικής καπιταλιστικής οικονομίας, συνεχίζεται απρόσκοπτα η διοχέτευση πακτωλού κρατικών κεφαλαίων προς τους εγχώριους και ξένους κατασκευαστικούς ομίλους, καθώς πράγματι «λεφτά υπάρχουν» για τους μονοπωλιακούς ομίλους, επομένως, και για τις κατασκευαστικές κοινοπραξίες των οδικών αξόνων.

Αποδεικνύεται σήμερα ποιος είναι ο πραγματικός στόχος για τις θυσίες, που είναι η διασφάλιση των κερδών για τα μονοπώλια. Φωτίζεται πραγματικά ο λόγος για τον οποίο επιδιώκεται το πλεόνασμα του προϋπολογισμού, για να βρεθούν νέοι πόροι χρηματοδότησης των ομίλων.

Η ανάπτυξη και οι επενδύσεις δεν αφορούν τα λαϊκά στρώματα. Η ανάπτυξη πάει χέρι - χέρι με τη φορολογία, με την ανεργία, με την κακοπληρωμένη εργασία, σαν και αυτή που πανηγυρίζει η κυβέρνηση, με πεντάμηνες συμβάσεις δώρα στους κατασκευαστικούς ομίλους, δηλαδή εργασία με ημερομηνία λήξης, χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις, με ισοπεδωμένα εργατικά δικαιώματα.

Το ΚΚΕ, καλεί τους εργαζόμενους, τα πλατιά λαϊκά στρώματα να παλέψουν για δημόσιες σύγχρονες δωρεάν συγκοινωνίες, για δημόσιους ασφαλείς δρόμους που θα είναι λαϊκή περιουσία, που θα υπηρετούν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Αυτό, όμως, προϋποθέτει απαλλαγή του συστήματος κατασκευής των δημόσιων έργων από τους σιδερένιους νόμους του καπιταλιστικού κέρδους. Κάθε λύση εντός των τειχών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, της εξουσίας των μονοπωλίων, σημαίνει κερδοφορία των ομίλων και πρόσθετα βάρη για τα φτωχά λαϊκά στρώματα.

Είναι, πράγματι, μονόδρομος ο Ενιαίος Κρατικός Φορέας κατασκευών, που θα συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα μέσα, τους πόρους και θα ασχολείται με όλα τα έργα, από τη φάση μελέτης, μέχρι την κατασκευή και τη λειτουργία τους. Για τη συνδυασμένη ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών είναι απαραίτητη η κατασκευή των αναγκαίων έργων με κατάλληλες προτεραιότητες στις μεταφορές, όπου θα δίνεται προτεραιότητα στις μαζικές μεταφορές, σε σχέση με τις ατομικές, στις χερσαίες, στης σταθερής τροχιάς, στο ηπειρωτικό τμήμα της χώρας, στις ακτοπλοϊκές για τις παράκτιες και νησιωτικές περιοχές. Αυτό, όμως, προϋποθέτει κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο, αποδέσμευση από τη λυκοσυμμαχία της Ευρωπαϊκής Ενωσης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ