Motion Team |
Οπως είπε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Κ. Λουφάκης, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πρέπει να αξιοποιηθεί τώρα, πάση θυσία. Δεν πρέπει να χαθεί μία ακόμη αναπτυξιακή ευκαιρία που μπορεί να δώσει στην Κεντρική Μακεδονία 1,5 - 2,5 δισ. ευρώ το χρόνο, ποσό που αντιστοιχεί στο 6-10% του ΑΕΠ της περιοχής.
Επιπλέον, ισχυρίστηκε ότι «το λιμάνι χρειάζεται υποδομές, χρειάζεται φορτία, τα οποία δεν μπορεί να τα εξασφαλίσει με τη σημερινή ιδιοκτησιακή μορφή». Και διευκρίνισε: «Είμαστε υπέρ της πώλησης, αλλά σε κάποιον που θα κάνει επενδύσεις και θα φέρει έργο, όχι σε fund. Στην όλη διαδικασία, το κρίσιμο είναι η σύμβαση παραχώρησης που θα γίνει μεταξύ της πλευράς του Δημοσίου και του επενδυτή και οι δεσμεύσεις που θα περιληφθούν».
Οι επιχειρηματικοί φορείς έχουν συμπαραστάτη σε αυτή την πρωτοβουλία και τη διοίκηση του ΟΛΘ. Ο αντιπρόεδρος του ΟΛΘ, Κ. Παπαϊωάννου, αναφέρθηκε στην καθυστέρηση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα (είχε αναδειχθεί ανάδοχος, όμως το ΤΑΙΠΕΔ σταμάτησε το έργο ενόψει της ιδιωτικοποίησης) για να πει πως αν είχε προχωρήσει «θα μπορούσαν να πουλήσουν καλύτερα το λιμάνι. Πρώτα κάνεις τις υποδομές και μετά προσελκύεις πελάτες».
Θυμίζουμε ότι υπέρ της ιδιωτικοποίησης (με παραλλαγές στη μορφή) έχουν ήδη εκφραστεί ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, αλλά και ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.
Σε όλους αυτούς που συνασπίζονται και προετοιμάζονται για να αντιμετωπίσουν ή να χειραγωγήσουν τις αντιδράσεις του εργατικού - λαϊκού κινήματος στους αντιλαϊκούς σχεδιασμούς κυβέρνησης - κεφαλαίου, πρέπει να απαντήσουν αγωνιστικά η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα της περιοχής.
Μέσα από το συλλαλητήριο του ΠΑΜΕ το Σάββατο 6 Σεπτέμβρη, να στείλουν ξεκάθαρο μήνυμα αντίθεσης και αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με οποιαδήποτε μορφή. Να παλέψουν για λιμάνια λαϊκή - κοινωνική περιουσία που θα λειτουργούν ενταγμένα σε ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών στο πλαίσιο της εργατικής - λαϊκής εξουσίας και του πανελλαδικού επιστημονικού κεντρικού σχεδιασμού.