Τρίτη 18 Νοέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΑΒΑΛΑ - ΘΑΣΟΣ
Νέα μείωση των δρομολογίων αποφάσισαν οι εφοπλιστές

Για άλλη μια χρονιά μειώθηκαν τα χειμερινά δρομολόγια που συνδέουν ακτοπλοϊκά την Καβάλα με τη Θάσο, ενώ οι ναυτιλιακές εταιρείες ζητούν παραπέρα μείωση. Τα δρομολόγια ήταν 21 στη γραμμή της Κεραμωτής και 5 στη γραμμή του Πρίνου.

Ηδη για τη βδομάδα που πέρασε τα δρομολόγια μειώθηκαν σε 14 στη γραμμή της Κεραμωτής και σε 3 στη γραμμή του Πρίνου. Ταυτόχρονα, οι εφοπλιστές πιέζουν για παραπέρα μείωση και τις επόμενες μέρες αναμένεται να δούμε αν τελικά θα ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις τους το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Εταιρειών και το υπουργείο.

Η κατάσταση που διαμορφώνεται θα φέρει ακόμη ένα χτύπημα στα λαϊκά στρώματα του νησιού, ιδιαίτερα όσων κατοικούν στο νότιο τμήμα, αφού για να μετακινηθούν στην Καβάλα θα χρειάζονται περισσότερο χρόνο και χρήμα.

Με ανακοίνωσή της, η Τομεακή Επιτροπή Θάσου σημειώνει ότι η απόφαση των ναυτιλιακών εταιρειών να μειώσουν δραστικά τα δρομολόγια δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που εφάρμοσαν όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και σήμερα συνεχίζει να εφαρμόζει η συγκυβέρνηση. Είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής του νόμου 2592/2001, που απελευθερώνει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που καταργεί το καμποτάζ και δίνει στους εφοπλιστές τη δυνατότητα να καθορίζουν τη συχνότητα των δρομολογίων με γνώμονα την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεών τους και όχι τις λαϊκές ανάγκες των νησιωτών, να καθορίζουν τις τιμές των ναύλων επιβατών και οχημάτων, να καταργήσουν τις ΣΣΕ και να μειώσουν τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Η εφαρμογή της απελευθέρωσης όλα αυτά τα χρόνια οδήγησε σε αυξήσεις στα ναύλα πάνω από 400%, σε δραστική περικοπή των δρομολογίων, με αποτέλεσμα να μένει αποκομμένο το νησί για αρκετούς μήνες, σε χειροτέρευση των εργασιακών σχέσεων των ναυτεργατών».

Χαρακτηρίζει «υποκρισία» τις διαμαρτυρίες κυβερνητικών βουλευτών, διάφορων παραγόντων που ενώ πίνουν νερό στην ανταγωνιστικότητα και στην πολιτική της «ελεύθερης αγοράς», ψήφισαν όλους τους αντεργατικούς νόμους και υπηρετούν αυτήν την πολιτική, σήμερα δήθεν διαμαρτύρονται για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί. Οπως αναφέρει, «με τις τοποθετήσεις τους προσπαθούν να κρύψουν, από το λαό, την πραγματική αιτία του προβλήματος, που δεν είναι άλλη από την πολιτική της ΕΕ, της συγκυβέρνησης που δίνει νέα προνόμια στους εφοπλιστές, βιομήχανους, τραπεζίτες από τη μια και από την άλλη καταδικάζει στη φτώχεια και την εξαθλίωση τα λαϊκά στρώματα.

Η κατάσταση με τα δρομολόγια θα φορτώσει ακόμη ένα χτύπημα στο ήδη πετσοκομμένο εισόδημα των λαϊκών στρωμάτων του νησιού, ιδιαίτερα όσων κατοικούν στο νότιο τμήμα , αφού για να μετακινηθούν στην Καβάλα θα χρειάζονται περισσότερα χρήματα, αλλά και χρόνο».

Η Τομεακή Επιτροπή Θάσου του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, αγροτοκτηνοτρόφους, αυτοαπασχολούμενους, συνταξιούχους, τη νεολαία του νησιού να δημιουργήσουν τη δική τους συμμαχία και να αντιπαλέψουν την πολιτική Ευρωπαϊκής Ενωσης και συγκυβέρνησης, να απαιτήσουν:

Σύγχρονες, ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, όλο το χρόνο, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, μέσα από έναν ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών.

Να σταματήσουν οι διώξεις σε βάρος των αγωνιζόμενων ναυτεργατών. Οχι στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης.

Κατάργηση όλων των νόμων, που απελευθερώνουν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που καταργούν το καμποτάζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ