Κυριακή 10 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ ΤΑΞΙ
Κρίσιμες εκλογές για τον κλάδο

«Στον επαγγελματικό αφανισμό μας με τις προωθούμενες εταιρίες ταξί, απαντάμε με αγώνα. Ψηφίζουμε Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία», είναι το σύνθημα - κάλεσμα που απευθύνει στους αυτοκινητιστές ταξί η παράταξη που υποστηρίζεται από τη ΔΗΚΕΒΕ στις εκλογές του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Με την επισήμανση ότι αυτές οι εκλογές έχουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς τα τελευταία χρόνια ο κλάδος δέχεται πολλαπλά χτυπήματα.

Οι κάλπες για τις εκλογές στο ΣΑΤΑ ανοίγουν στις 7 μ.μ. σήμερα Κυριακή, στο θέατρο «Περοκέ» και κλείνουν στις 8 μ.μ., μεθαύριο Τρίτη, 12 του Ιούνη.

Η αντιλαϊκή και αντιεπαγγελματική πολιτική που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια όλες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, αλλά και παλιότερα της ΝΔ, με την ανοχή αν όχι τη στήριξη της πλειοψηφίας στην ηγεσία του ΣΑΤΑ, οδηγεί σε οικονομικό αδιέξοδο χιλιάδες αυτοκινητιστές ταξί. Γι' αυτή την κατάσταση, εκτός από την πολιτική των εκάστοτε κυβερνήσεων, που έχουν την πρώτη και κύρια ευθύνη, σημαντικές ευθύνες έχουν τα τελευταία δύο χρόνια και οι ηγεσίες των παρατάξεων:

ΔΑΚ - ΜΜΕ (πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία) και «Ενιαίο Ενωτικό Ψηφοδέλτιο», με επικεφαλής τον Μανώλη Μπαντουράκη, επί σειρά ετών πρόεδρο του ΣΑΤΑ, αλλά και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων. Οι δύο αυτές παρατάξεις απαρτίζουν τη συνδικαλιστική ηγεσία του ΣΑΤΑ.

Και οι δύο αυτές παρατάξεις ανέχονται, αν δε συμφωνούν κιόλας με την πολιτική της κυβέρνησης για τη λεγόμενη «απελευθέρωση» του κλάδου που οδηγεί στην ίδρυση και λειτουργία Ανωνύμων Εταιριών Ταξί. Μια προοπτική που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητιστών ταξί σε αφανισμό, καθώς το επάγγελμα θα «ανοίξει» στο μεγάλο κεφάλαιο, που θα μπορεί να «αλωνίσει» ελεύθερα και στον τομέα των υπηρεσιών ταξί. Η επιδίωξή τους να υφαρπάσουν την ψήφο των αυτοκινητιστών στο ΣΑΤΑ, έχει άμεση σχέση με τη διευκόλυνση της κυβέρνησης στην προώθηση αυτής της πολιτικής, αφού αν κερδίσουν την πλειοψηφία θα τη χρησιμοποιήσουν όχι για την οργάνωση της αντίστασης απέναντι σ' αυτήν, αλλά για τη στήριξή της.


Η ΕΠΣ, θεωρώντας την ίδρυση εταιριών ταξί μείζον θέμα, ανέπτυξε από την πρώτη κιόλας στιγμή συμμαχίες στο χώρο και με άλλους συνδικαλιστές προχώρησαν στη συγκρότηση επιτροπής αγώνα κατά των κυβερνητικών μεθοδεύσεων για την «άλωση» του επαγγέλματος από τις πολυεθνικές. Ετσι, διαμορφώθηκε πλειοψηφική τάση στον κλάδο κατά των ΑΕ Ταξί και σίγουρα δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση «πάγωσε» το έτοιμο σχέδιό της, προσδοκώντας, φυσικά, ότι θα το «περάσει» μετά τις εκλογές στο ΣΑΤΑ.

Την ψήφο των αυτοκινητιστών ταξί, εκτός των δύο παραπάνω παρατάξεων, που στην κυριολεξία «χαντάκωσαν» τον κλάδο με την τακτική που ακολούθησαν, διεκδικούν επίσης οι παρατάξεις:

  • «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» (ΔΗΚΕΒΕ)
  • ΠΑΣΚΕΤ (πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ)
  • «Νέες Δυνάμεις» («παραφυάδα» της ΔΑΚ-ΜΜΕ)
  • «Ανεξάρτητη Κίνηση Ταξί», με επικεφαλής τους Στ. Φωτεινό και Κ. Λαΐνη, πρώην στελέχη της ΔΑΚ - ΜΜΕ.

Τα μέλη και τα στελέχη της ΕΠΣ προειδοποιούν τους συναδέλφους τους ότι μετά τις εκλογές θα είναι ραγδαίες οι εξελίξεις γύρω από τη σύσταση εταιριών ταξί και για το λόγο αυτό θεωρούν ότι είναι επιτακτική ανάγκη η συγκρότηση αγωνιστικού προεδρείου, που θα είναι αποφασισμένο να έρθει σε σύγκρουση με την πολιτική της κυβέρνησης. «Σ' αυτές τις εκλογές ψηφίζουμε για το επαγγελματικό μας μέλλον. Με την ψήφο σας κάντε διοίκηση την ΕΠΣ, γιατί από τις 13 Ιούνη πρέπει δυναμικά να απαιτήσουμε λύσεις στα προβλήματά μας. Κάθε ψήφος στη ΔΑΚ - ΜΜΕ και το Ενιαίο Ενωτικό Ψηφοδέλτιο σημαίνει "ναι" στις ΑΕ Ταξί», είναι μερικά ακόμα από τα συνθήματα της ΕΠΣ.

Στην τετρασέλιδη εκλογική διακήρυξη της ΕΠΣ, μεταξύ των άλλων, επισημαίνεται: «Αντιστεκόμαστε στην ίδρυση των ανωνύμων εταιριών, που είναι καταστροφή για τα ταξί. Αγωνιζόμαστε για αναβάθμιση του κλάδου, με ανάπτυξη των συνεταιρισμών. Αντιστεκόμαστε στην κατεδάφιση της Κοινωνικής Ασφάλισης. Αγωνιζόμαστε για Δημόσια Ασφάλιση, καθολική και υποχρεωτική».

Για την ίδρυση εταιριών ταξί, η ΕΠΣ υπογραμμίζει ότι αν εφαρμοστεί το κυβερνητικό σχέδιο, το ταξί θα γίνει κουπόνι μετοχής, οι εισπράξεις θα «πηγαίνουν» στην εταιρία και οι κάτοχοι ταξί θα γίνουν απλοί οδηγοί. Θα δημιουργηθεί δηλαδή ένα πλαίσιο με ένωση κεφαλαίων, που θα κυριαρχεί η δικτατορία του οικονομικά πιο ισχυρού. Σε μικρό χρονικά διάστημα το κεφάλαιο θα καρπώνεται το μόχθο της δουλιάς χιλιάδων ιδιοκτητών ταξί. Ο δήθεν εκσυγχρονισμός που διατυμπανίζουν κυβέρνηση και απερχόμενη ηγεσία του ΣΑΤΑ, είναι η εξαθλίωση του μικροεπαγγελματία και η συν τω χρόνω αρπαγή της περιουσίας του, που απέκτησε με κόπους και στερήσεις. Η αύξηση των κερδών που υπόσχονται θα είναι μόνο για τους μεγαλομετόχους.

Για τη δράση του ΣΑΤΑ, η ΕΠΣ επισημαίνει ότι οι εκπρόσωποί της στο ΔΣ, με συγκεκριμένες προτάσεις προσπάθησαν να δώσουν αγωνιστικό προσανατολισμό στο Συνδικάτο ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, αλλά πάντα έβρισκαν εμπόδιο τις συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες. Γι' αυτό η ΕΠΣ προχώρησε στη συγκρότηση Επιτροπής Αγώνα, δίνοντας τη δυνατότητα στους αυτοκινητιστές ταξί να πάρουν στα χέρια τους την προοπτική του κλάδου. Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και αυτό εκφράστηκε στις εκλογές για την ανάδειξη Εφορευτικής Επιτροπής, όπου η ΕΠΣ και οι σύμμαχοί της εξασφάλισαν για πρώτη φορά την πλειοψηφία και εξέλεξαν τον πρόεδρο της επιτροπής.

Για το Ασφαλιστικό, η ΕΠΣ τονίζει ότι οι αυτοκινητιστές ταξί, μαζί με τους άλλους εργαζόμενους, δέχονται στο πετσί τους και την επίθεση στα ασφαλιστικά τους δικαιώματα και γι' αυτό το Συνδικάτο θα πρέπει να παλέψει μαζί με τους υπόλοιπους επαγγελματοβιοτέχνες και εργαζόμενους για να μην περάσουν τα κυβερνητικά μέτρα.

Τεκμηριωμένες προτάσεις

Η ΕΠΣ καλεί τους αυτοκινητιστές να στείλουν με την ψήφο τους μήνυμα αντίστασης και όλοι μαζί στις 13 του Ιούνη να διεκδικήσουν:

  • Οργάνωση των ταξί σε συνεταιρισμούς με ειδική ραδιοσυχνότητα.
  • Απαλλαγή από ΦΠΑ στις συνδρομές των μελών ραδιοταξί, με παράλληλη απαλλαγή των ραδιοταξί από τα εξοντωτικά τέλη συχνότητας, τηλεφωνικών συνδιαλέξεων κλπ.
  • Κατάργηση όλων των νομοθετημάτων που περιορίζουν την παρέμβαση των ραδιοταξί στην αγορά.
  • Κεφάλαια κίνησης στους συνεταιρισμούς ραδιοταξί για την οργάνωση στην επισκευή - συντήρηση των ταξί, προμήθεια ανταλλακτικών, αναλώσιμων κλπ.
  • Απαλλαγή των μελών των ραδιοταξί από το φόρο εισοδήματος για τα επόμενα πέντε χρόνια.
  • Η αγορά και ο εξοπλισμός των κέντρων των ραδιοταξί και των αυτοκινήτων να απαλλαγούν από τους μεσάζοντες εμπόρους και τους φόρους.
  • Τα ραδιοταξί να έχουν δικαίωμα προμίσθωσης σε «φιξ» τιμές, με τη σύμφωνη γνώμη του επιβάτη.
  • Κατασκευή σταθμών ταξί («πιάτσες») πλήρως εξοπλισμένων, στο μετρό, στους αρχαιολογικούς χώρους κ.ά., καθώς και στάσεις επιβίβασης - αποβίβασης στους οδικούς άξονες στο κέντρο της Αθήνας.
  • Κατάργηση του φόρου 13% στην ταξινόμηση ταξί.
  • Ατοκα δάνεια για αντικατάσταση των ταξί και στα τέσσερα χρόνια να γίνεται αποχαρακτηρισμός.
  • Μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και αφορολόγητο στα 3.800.000 δρχ.
  • Κατάργηση του τεκμαρτού ΦΠΑ και απαίτηση από τις 13 του Ιούνη, να μη καταβληθούν οι 160.000 για ΦΠΑ.
  • Απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης, όταν δεν αποδεικνύεται κέρδος στη μεταβίβαση, στα κληρονομικά και αλλαγή συνεταίρου.
  • Να καταργηθούν οι διατάξεις του νόμου 1975/91 για τους λαθρομετανάστες, που οδηγούν τους αυτοκινητιστές ταξί αυθαίρετα στις φυλακές, με κατάσχεση του οχήματος.
  • Ιδρυση ασφαλιστικού φορέα για τα ταξί από τους ίδιους τους αυτοκινητιστές, νόμος για τα χαμένα μεροκάματα.
  • Θεσμοθέτηση της τρίτης «ταρίφας» για τη μίσθωση των ταξί από και προς αεροδρόμιο, Λούτσα, Σπάτα, Ραφήνα και Κυριακές, καθώς και αναπροσαρμογή των κομίστρων με βάση τις απώλειες τις τελευταίας πενταετίας.

Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πλατιά σύσκεψη ενόψει εκλογών στο ΣΑΤΑ (2013-05-25 00:00:00.0)
Αναγκαία η αγωνιστική δράση των αυτοαπασχολούμενων στα ταξί (2008-06-19 00:00:00.0)
Δεύτερη δύναμη η «Ενωτική Προοδευτική Συνεργασία» (2005-05-28 00:00:00.0)
Χωρίς ταξί τη Δευτέρα (2002-02-09 00:00:00.0)
Χωρίς ταξί την Τρίτη (1999-07-29 00:00:00.0)
Από σήμερα τα αυξημένα κόμιστρα ταξί (1998-07-01 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ