Τρίτη 30 Δεκέμβρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σοβαρά ερωτήματα θέτουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία

Απαιτούν από την κυβέρνηση, την εταιρεία και τις αρμόδιες Αρχές να δώσουν απάντηση σε ζητήματα που αφορούν στις αιτίες και τη διαχείριση του ναυτικού ατυχήματος

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν την Κυριακή τα ναυτεργατικά Σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Μαγείρων και Πληρωμάτων Ναυαγωσωστικών - Ρυμουλκών για το πλοίο «Norman Atlantic» τονίζουν:

«Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δε συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οπως έχει αποκαλυφθεί, πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλείψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες.

Με την πυρκαγιά που ξέσπασε το ξημέρωμα της Κυριακής, 28 Δεκέμβρη 2014, στο γκαράζ του πλοίου "NORMAN ATLANTIC" με ιταλική σημαία, πλοιοκτησίας της "VISEMAR DI NAVIGAZIONESRL", έχει ναυλωθεί από την "ΑΝΕΚ", τέθηκε σε κίνδυνο η ζωή των 478 επιβαινόντων στο πλοίο.

Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πρώτο, ποιες είναι οι πραγματικές αιτίες της πυρκαγιάς, αν λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης, αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου και γιατί δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπιστεί η πυρκαγιά από την αρχή;

Δεύτερο, με δεδομένο ότι κάθε καθυστέρηση σε περίπτωση πυρκαγιάς εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για τη ζωή των επιβαινόντων, γιατί ενώ η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στις 4 περίπου το ξημέρωμα της Κυριακής 28 Δεκέμβρη, απομακρύνθηκαν μόνο 150 επιβάτες με σωσίβιες λέμβους και παρέμεινε στο πλοίο μεγάλος αριθμός επιβαινόντων, σε μια περιοχή (ανοικτά της Κέρκυρας) που μπορούν, παρά τις συγκεκριμένες (χωρίς υπερβολές) άσχημες καιρικές συνθήκες, να συμβάλλουν έγκαιρα στην επιχείρηση διάσωσης παραπλέοντα πλοία, πολεμικά πλοία, ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης και ελικόπτερα παντός καιρού;

Τρίτο, ποιο είναι το ιστορικό του πλοίου, αν είναι μετασκευασμένο οχηματαγωγό, αν δικαιολογείται η παρουσία τόσο μεγάλου αριθμού επιβατών και οχημάτων, αν η οργανική σύνθεση του πλοίου κάλυπτε τις ανάγκες, και αν ήταν επαρκή και λειτούργησαν τα μέσα διάσωσης;

Τέταρτο, ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου, πώς αντιμετωπίστηκαν οι παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια του ελέγχου στις 19 Δεκεμβρίου 2014 από τις Λιμενικές Αρχές στην Πάτρα, που έχουν αναρτηθεί στο σύστημα "EQUASIS"(www.equasis.org), παρατηρήσεις πολύ σοβαρές που αφορούν την αξιοπλοΐα του "NORMAN ATLANTIC";

Σε κάθε περίπτωση, η πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο πλοίο "NORMAN ATLANTIC", ο κίνδυνος για τη ζωή των 478 επιβαινόντων και οι όποιες παραλείψεις στην τήρηση των κανόνων ασφαλείας, θέτουν με επιτακτικό τρόπο την άμεση πραγματοποίηση συστηματικού ελέγχου στα επιβατικά πλοία για την τήρηση των κανόνων προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Το πρώτο ζήτημα που προέχει είναι η χρησιμοποίηση όλων των μέσων και τρόπων για τη διάσωση των επιβαινόντων στο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο "NORMAN ATLANTIC", δεν χωρά άλλη καθυστέρηση, οι ευθύνες είναι μεγάλες».

Προειδοποιούσαν από τον Οκτώβρη

Στο μεταξύ, από τις 7 Οκτώβρη 2014, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, είχαν προειδοποιήσει για την κατάσταση που επικρατεί στις γραμμές της Αδριατικής, εστιάζοντας στη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων. Αφορμή στάθηκε τότε η ναυτιλιακή εταιρεία ATTICA GROUP, που προχώρησε από τις 29 Σεπτέμβρη σε μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία.

Τα σωματεία σημείωναν, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή τους: «Αποδεικνύονται για άλλη μία φορά οι ευθύνες του υπουργού Ναυτιλίας, που μέσω των Υπουργικών Αποφάσεων για τα πέντε πλοία της γραμμής Πάτρας - Ιταλίας, δίνει το δικαίωμα στις εταιρείες να μειώνουν τις συνθέσεις των πλοίων για διάστημα 11 μηνών και να προσθέτουν ελάχιστους ναυτεργάτες κατά τον μήνα Αύγουστο (...) Οι εμπνευστές αυτών των συνθέσεων, εφοπλιστές και κυβέρνηση δεν διστάζουν να βάζουν σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτεργατών και των επιβατών, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου. Καλούμε τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ να συνεχιστούν οι έλεγχοι σε όλα τα πλοία της παραπάνω Γραμμής ανεξαρτήτως σημαίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ