Τετάρτη 20 Ιούνη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ενας ... αναμενόμενος εκτροχιασμός

Για τους γνωρίζοντες τα τεκταινόμενα στον «ηλεκτρικό σιδηρόδρομο», ο χτεσινός εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας λίγα μέτρα έξω από το σταθμό ΗΣΑΠ στο Ν. Ηράκλειο, ήταν το φυσικό επακόλουθο του ασύδοτου τρόπου, που εκτελούν τις προγραμματισμένες εργασίες επισκευής γραμμής οι εργολάβοι.

Με αυτήν την έννοια, ο εκτροχιασμός του τρένου ήταν αναμενόμενος. Το ευτύχημα είναι ότι σε αυτήν την περίπτωση εργαζόμενοι και επιβάτες αποβιβάστηκαν από την αμαξοστοιχία σώοι και αβλαβείς. Αν, όμως, δεν μπει τέρμα στην ασυδοσία των εργολάβων, τότε οι αρμόδιοι αναλαμβάνουν τεράστια ευθύνη για την ασφαλή λειτουργία του «ηλεκτρικού σιδηροδρόμου».

Ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας των ΗΣΑΠ, με προορισμό την Κηφισιά, σημειώθηκε χτες στις 8.10 π.μ. έξω από το σταθμό του Ν. Ηρακλείου, λόγω προβλήματος στη γραμμή. Η κυκλοφορία των συρμών από το Ν. Ηράκλειο μέχρι την Κηφισιά διακόπηκε περίπου για τέσσερις ώρες.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο χτεσινός εκτροχιασμός του συρμού των ΗΣΑΠ σημειώθηκε λίγες ώρες μετά την έγγραφη προειδοποίηση του Σωματείου Ηλεκτροδηγών προς τη διοίκηση της επιχείρησης και προς όλους τους αρμόδιους διευθυντές (γραμμής και έργων, έλξης και αποκλεισμού και εκμετάλλευσης). Ειδικότερα, στην επιστολή τους, οι εκπρόσωποι του Σωματείου καταγγέλλουν για «ασυδοσία και ανευθυνότητα» τους εξωτερικούς εργολάβους, στους οποίους η διοίκηση έχει εκχωρήσει το έργο συντήρησης και επισκευής της γραμμής, επισημαίνοντας ότι «οι εργασίες δεν εκτελούνται πάντοτε με την πιστή τήρηση των κανόνων ασφαλείας και έτσι προκαλούνται προβλήματα και κίνδυνοι στην ασφαλή κυκλοφορία των συρμών». Οι ηλεκτροδηγοί υπενθυμίζουν ότι οι εργολάβοι είναι υπεύθυνοι για έξι θανατηφόρα ατυχήματα τα τελευταία χρόνια στον «ηλεκτρικό» και κάνουν λόγο για τις «συνθήκες υπερεκμετάλλευσης που επικρατούν στα συνεργεία τους».

Σημειώνεται ότι στο σημείο που εκτροχιάστηκε η αμαξοστοιχία του «ηλεκτρικού», συνεργείο εργολάβου εκτελούσε προγραμματισμένες εργασίες «ανύψωσης γραμμής», χωρίς να διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών. Γεγονός που οι ηλεκτροδηγοί καταγγέλλουν ως επικίνδυνο, υπενθυμίζοντας ότι πριν εκχωρηθούν αρμοδιότητες των ΗΣΑΠ στους εργολάβους, ανάλογες εργασίες εκτελούνταν τη νύχτα, μόλις σταματούσε η κυκλοφορία του «ηλεκτρικού».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ