Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή
Αναλυτικά, η Ερώτηση του ΚΚΕ έχει ως εξής:
«Πολλά σχολεία στο Νομό Ηρακλείου, και ιδιαίτερα στο ενιαίο πολεοδομικό συγκρότημα των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου, είναι παραμελημένα, ασυντήρητα, ενώ πολλά από αυτά έχουν κάνει τον κύκλο τους και δε σηκώνουν καμία στατική ενίσχυση, ούτε καν επιδιόρθωση. Χιλιάδες παιδιά κάνουν μάθημα μέσα σε ανέλεγκτα κτίρια, σε σχολικές αίθουσες που στην πλειονότητά τους είναι παμπάλαιες, χτισμένες με παλαιούς αντισεισμικούς κανονισμούς, χωρίς οικοδομική άδεια και ως εκ τούτου επικίνδυνες. Υπάρχουν σχολεία και ιδιαίτερα νηπιαγωγεία που στεγάζονται κάτω από πολυκατοικίες, δίπλα σε πρατήρια βενζίνης, σε κοντέινερ, σε υπόγειες αίθουσες, σχολεία σε ακατάλληλα δημόσια και ενοικιαζόμενα κτίρια, επικίνδυνα για την ασφάλεια και υγεία των παιδιών.
Η αντισεισμική θωράκιση των σχολικών κτιρίων είναι αναγκαία και χρήζει άμεσης επίλυσης, γνωρίζοντας μάλιστα ότι η Κρήτη είναι από τις πιο σεισμογόνες περιοχές της χώρας. Ενας ισχυρός σεισμός σε ώρες λειτουργίας των σχολείων θα αποβεί μοιραίος, θρηνώντας πολλά θύματα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η κατάσταση έχει χειροτερεύσει με το πέρασμα της ευθύνης των σχολικών κτιρίων στους δήμους, τη διάλυση του ΟΣΚ, τη χρόνια υποστελέχωση των υπηρεσιών πολεοδομίας και τεχνικών υπηρεσιών, καθώς και με την οικονομική ασφυξία που τους έχει επιβληθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν από μόνοι τους στους αυξημένης βαρύτητας δευτεροβάθμιους ελέγχους των σχολείων και συνολικά στη συντήρηση, ενίσχυση και ανέγερση νέων κτιρίων. Ολα αυτά, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία ενός ολοκληρωμένου πλαισίου μελέτης, πρόληψης και προστασίας, την έλλειψη μητρώου έργων επισκευής και συντήρησης κάθε σχολικής μονάδας, όπου θα πιστοποιείται η καταλληλότητα του σχολικού κτιρίου από το φορέα που είναι υπεύθυνος για την εξασφάλιση της υγιεινής και ασφάλειας, αναδεικνύουν τον πολιτικό χαρακτήρα του προβλήματος, τις μεγάλες και σοβαρές ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και των προηγούμενων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, καθώς και της Τοπικής Διοίκησης.
Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα τη μετατροπή σχολικών μονάδων σε πολυθέσια σχολεία, άρα και σε συμπτύξεις τμημάτων με πληθώρα μαθητών, πάνω από το επιτρεπτό όριο. Τη μετατροπή αιθουσών πολλαπλών χρήσεων σε αίθουσες διδασκαλίας αφού τις χωρίζουν με γυψοσανίδες στα 2 ή στα 3. Αποθήκες, εργαστήρια, ακόμη και φυλάκια σχολικών φυλάκων μετατρέπονται σε αίθουσες διδασκαλίας.
Ερωτώνται οι κ. υπουργοί ποια μέτρα και ποιες αποφάσεις θα πάρουν για: