Κυριακή 15 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
Νέο Peugeot 307
Γαλλική επανάσταση

Την επαναστατική λογική και όχι απλώς την εξέλιξη επέλεξε η Peugeot για το σχεδιασμό και την κατασκευή του 307, του αντικαταστάτη του ένδοξου και επιτυχημένου 306

Η συνταγή περιέχει ένα προχωρημένο σχήμα που ισορροπεί ανάμεσα στον ένα και τους δύο όγκους, κάτι που από μόνο του προσδίδει χαρακτήρα στο νέο μοντέλο, αρκετό δυναμισμό και φυσικά περισσότερο φως... δηλ. ορατότητα.

Το 307 αποτελεί και ένα βήμα προς τα εμπρός σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό. Ανάλογα την έκδοση μπορεί να περιληφθούν αρκετά από τα «καλούδια» μεγαλύτερων κατηγοριών. Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια μπορούν να περιληφθούν: ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, υποβοήθηση στο φρενάρισμα πανικού, ESP και σύστημα αντισπιναρίσματος, αερόσακους μπροστινούς - πλαϊνούς και κεφαλής, κολόνα τιμονιού που υποχωρεί σε περίπτωση ατυχήματος, πυροτεχνικούς προεντατήρες, ενεργό υποπόδιο και ένα τηλεπικοινωνιακό σύστημα που καλεί σε βοήθεια μόλις ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι! Στα ηλεκτρονικά συστήματα υπάρχουν ED με πλοηγό (GPS) καθώς και σύστημα πρόσβασης στο internet με τεχνολογία wap.

Στο σχεδιασμό του αμαξώματος ξεχωρίζει η εκτεταμένη χρήση γυαλιού, με αποτέλεσμα το παρμπρίζ να «εισχωρεί» στην οροφή. Τα φώτα και οι τροχοί είναι αρκετά μεγάλου μεγέθους. Με μήκος 4,20 μ. και μεταξόνιο 2,61 προσφέρει αρκετό χώρο για 5 άτομα, κάτι στο οποίο συνηγορεί το πλάτος των 1,73 μ. και το ύψος των 1,51 μ. Η φωτεινότητα του εσωτερικού συνδυάζεται και με μια αίσθηση άνεσης, που είναι απόρροια και του σχεδιασμού των θέσεων. Τα φτερά είναι από συνθετικό υλικό και επανέρχονται στην αρχική τους θέση, κάτι που απαλλάσσει από τρεξίματα σε φαναρτζήδες σε περιπτώσεις ανεπιθύμητων επαφών, αλλά συμβάλλουν και στη μείωση του βάρους. Στην ίδια λογική και το καπό, που έχει κατασκευαστεί από αλουμίνιο.


Για την ανάρτηση, που αποτελεί και από τα δυνατά στοιχεία της γαλλικής σχολής, έχουν επιλεγεί εμπρός σύστημα τύπου Μακφέρσον με τριγωνικά ψαλίδια και πίσω ημιάκαμπτος άξονας σε σχήμα «U». Εμπρός και πίσω έχουν τοποθετηθεί αντιστρεπτικοί δοκοί. Ολα τα αμορτισέρ είναι αερίου χαμηλής πίεσης και το όλο πακέτο προσφέρει, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, ισορροπία ανάμεσα σε άνεση και κράτημα. Το σύστημα διεύθυνσης υποστηρίζεται από μια ηλεκτρική αντλία μεταβλητής υποβοήθησης, που προσφέρει εκτός της άνεσης και ακρίβεια στην οδήγηση.

Ο κινητήρας που θεωρείται βασικός, είναι αυτός των 1.600 κ.εκ., που τοποθετήθηκε πρόσφατα στο 206 cc. Ο αλουμινένιος 16βάλβιδος αποδίδει 110 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και 147Nm ροπής στις 3.900 σ.α.λ. Οι επιδόσεις των 190 χλμ/ώρα της τελικής ταχύτητας και των 11,6'' για τα 0-100 χλμ./ώρα θεωρούνται ελκυστικές για την κατηγορία. Ο κινητήρας θεωρείται φιλικός στο περιβάλλον και η ανακοινώσιμη μέση κατανάλωση είναι 7,2 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ το σασμάν είναι πέντε σχέσεων.

Στους προσφερόμενους κινητήρες και ο δίλιτρος των 138 ίππων, που δίνει τελική 205 χλμ/ώρα και χρειάζεται λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ. Οι τυχεροί κάτοικοι του εξωτερικού θα μπορούν να επιλέξουν και ένα δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα 90 ίππων.

Στην Ελλάδα ήδη κυκλοφορεί και μια οικονομική έκδοση 1.400 κ.εκ. με το γνωστό κινητήρα των 75 ίππων. Η συγκεκριμένη κινητήρια μονάδα έχει ακόμα λόγο ύπαρξης μόνο χάρη στην ελαστικότητά της, αλλά υπολείπεται όχι μόνο σε επιδόσεις αλλά και από τις σημερινές προδιαγραφές. Οσοι επιλέξουν το 1.400άρη θα πρέπει να πληρώσουν 4.280.000 δρχ. στην έκδοση XR, ένα ποσό δηλαδή κατά 700.000 φθηνότερο από το 1.600. Ακόμα πάντως και στη βασική έκδοση περιλαμβάνονται: έξι αερόσακοι, ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, ανακλαστικό παρμπρίζ (αθερμικό), τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος και βάθος, πέντε προσκέφαλα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος, πίσω διαιρούμενο 40/60 και αναδιπλούμενο κάθισμα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, τηλεχειριστήριο, air condition με ψυχόμενο ντουλαπάκι οδηγού, δείκτη εξωτερικής θερμοκρασίας και δίχτυ συγκράτησης αποσκευών στο πορτ - μπαγκάζ.


Τα τεχνολογικά στοιχεία που αξίζει να αναφερθούν είναι: αυτόματη ενεργοποίηση των alarm σε φρενάρισμα ανάγκης, αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων όταν μειώνεται η φωτεινότητα και σύνδεσή του με υαλοκαθαριστήρες, ειδοποιητήρας συντήρησης που υπενθυμίζει τις ανάγκες για σέρβις κλπ.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τρία τα XR, XS σε τρίθυρα και πεντάθυρα αμαξώματα και ΧΤ μόνο σε πεντάθυρη έκδοση. Μια αίσθηση πολυτέλειας αναδίνουν ο ξύλινος διάκοσμος και το βελούδο. Για κάθε έκδοση υπάρχουν διαφορετικές επιλογές για το εσωτερικό. Για τους λάτρεις του 307 που δε φείδονται εξόδων, υπάρχει και η έκδοση XSi με σπορ εξοπλισμό και εντυπωσιακό εσωτερικό.


ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αλμα προς το μέλλον (2002-12-22 00:00:00.0)
Μια Clio για οικογένεια (2002-06-09 00:00:00.0)
Δύο σε ένα και κουπέ και κάμπριο (2000-11-26 00:00:00.0)
Εκλεπτυσμένη εξέλιξη (2000-10-22 00:00:00.0)
Οικογενειακό κουπέ με ταμπεραμέντο (2000-05-21 00:00:00.0)
Σκληροπυρηνικά πισωκίνητο (2000-05-07 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ