Με δηλώσεις που έκανε χτες στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας αποκάλυψε και την πλούσια «προίκα» που έδωσε η κυβέρνηση στον Ε. Μιτυληναίο όταν του πούλησε το 43%
Η πώληση του 43% των μετοχών της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στο ιδιωτικό κεφάλαιο, που έγινε πέρσι από τον κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, συνοδευόταν - όπως γίνεται σ' αυτές τις περιπτώσεις- και με τη σχετική «προίκα» προς τον επιχειρηματία Ε. Μιτυληναίο που ήταν ο αγοραστής. Και η «προίκα», στην περίπτωση της ΕΛΒΟ, ήταν διάφορες συμβάσεις με τις οποίες η ΕΛΒΟ (στην οποία μετέχει και ο Ε. Μιτυληναίος) θα παράγει για λογαριασμό του Ελληνικού Στρατού και άλλων υπηρεσιών του δημοσίου στρατιωτικά τζιπ, πυροσβεστικά οχήματα κλπ. Τα παραπάνω προκύπτουν από τις δηλώσεις που έκανε ο αρμόδιος υπουργός Εθνικής Αμυνας Ακης Τσοχατζόπουλος, κατά τη διάρκεια περιοδείας του στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ, όπου είχε συνάντηση με τους εργαζόμενους και τους μετόχους της εταιρίας.
Μιλώντας στους εργαζόμενους, ο υπουργός είπε πως «η ΕΛΒΟ θα προχωρήσει, μέσα από τη συνεργασία του δημοσίου και των ιδιωτών επενδυτών, με τα κριτήρια της αγοράς».
Σκιαγραφώντας τι κρύβεται πίσω από τη συνεργασία δημοσίου και ιδιωτών - στην περίπτωση της ΕΛΒΟ - ο υπουργός Αμυνας δήλωσε ότι:
Επίσης, ο Α. Τσοχατζόπουλος είπε ότι το Σεπτέμβρη θα επεξεργαστεί το νέο τριετές επιχειρησιακό σχέδιο της ΕΛΒΟ σε συνεργασία της διοίκησης της επιχείρησης και του υπουργείου Αμυνας και θα αυξηθεί το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας. Ακόμα ότι μέχρι τέλους του χρόνου θα παρθεί η τελική απόφαση του ΚΥΣΕΑ για την αγορά άρματος μάχης, που είναι πρόγραμμα ύψους 750 δισ. και ανεξάρτητα με ποια εταιρία υπογραφεί η σύμβαση, υπάρχει ρήτρα στη συμφωνία ότι η ΕΛΒΟ θα συμμετέχει κατά ένα ποσοστό στην παραγωγή του.
Για το πολυσυζητημένο «ΤΟΜ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», ο υπουργός δήλωσε ότι το υπουργείο έχει εγκρίνει την υλοποίηση του προγράμματος, με την προϋπόθεση ότι θα γίνουν μια σειρά αλλαγές που έχουν εισηγηθεί οι ειδικοί του Στρατού. Δεν πρόκειται να υπάρξει σύμβαση για την παραγωγή του πριν αξιολογηθούν οι αλλαγές που θα γίνουν στο όχημα.
Οπως δήλωναν χτες μέλη της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων, τα προγράμματα αυτά και οι νέες συμβάσεις που αναγγέλθηκαν από τον υπουργό, μπορούσαν να έχουν ανατεθεί στην ΕΛΒΟ και μάλιστα από καιρό πριν να πωληθεί σε ιδιώτη το 43% των μετοχών της. Το ερώτημα που πλανιόταν χτες στις εγκαταστάσεις της επιχείρησης ήταν τι ρόλο παίζει ο νέος ιδιώτης μεγαλομέτοχος και ποια προγράμματα εργασίας θα έρθουν στην επιχείρηση με δικές του πρωτοβουλίες και ενέργειες;
Να σημειωθεί εξάλλου ότι κι αν ακόμα υπογραφόταν τώρα μια νέα σύμβαση, χρειάζονται 9-10 μήνες για την έναρξη των εργασιών του συγκεκριμένου προγράμματος. Στο μεταξύ όμως οι 1.000 περίπου εργαζόμενοι της επιχείρησης υποαπασχολούνται σε εργασίες συντήρησης κτιρίων, μηχανημάτων κλπ. Μόνο το 25% των εργαζομένων έχει πλήρη απασχόληση.
To μέλος της διοίκησης του Σωματείου Παύλος Αρβανιτίδης μας δήλωσε ότι μια αμυντική βιομηχανία, όπως η ΕΛΒΟ, πρέπει να ανήκει στο δημόσιο και να τελεί υπό δημόσιο έλεγχο.