Σάββατο 14 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Σε «κατάσταση πολιορκίας» όλη η Ευρώπη!
  • Ποινικοποιούνται όλες οι ευρωπαϊκές διαδηλώσεις
  • Ομόφωνη απόφαση του Συμβουλίου Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ

Associated Press

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).-

Το Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων (ΔΕΥ) της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΕ) αποφάσισε χτες ομόφωνα στις Βρυξέλλες, ενόψει και της συνεδρίασης του «G8» στη Γένοβα (20-22 Ιούλη), την κήρυξη σε «κατάσταση πολιορκίας» της ΕΕ, την ποινικοποίηση όλων των ευρωπαϊκών διαδηλώσεων ως «κατάχρηση δημοκρατικών δικαιωμάτων», τη διευρωπαϊκή «συνεργασία» χαφιέδων, ασφαλιτών και «οργάνων τάξης» πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τις διαδηλώσεις, τη διευρωπαϊκή «πρόσβαση στους υπάρχοντες εθνικούς φακέλους» και τον περιορισμό της «κυκλοφορίας» στην ΕΕ των «ταραχοποιών», με «προληπτικές περιπολίες», «κοινούς ελέγχους» και κατ' εξαίρεση εφαρμογή διατάξεων του Σένγκεν, στο κράτος - μέλος των διαδηλώσεων.

Πρόκειται για προκλητική κατάργηση, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ενός αιώνα λαϊκών κατακτήσεων σε επίπεδο πολιτικό και συνταγματικό, για την πανικόβλητη αντίδραση των ηγεμόνων στη διογκωμένη λαϊκή αντίδραση στην «παγκοσμιοποίηση» του κεφαλαίου, για σκοταδιστικό πισωγύρισμα σε «μαύρες σελίδες» της Ιστορίας, για το τέλος της «δημοκρατίας» στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Η χτεσινή συμφωνία όσον αφορά την «επιχειρησιακή δράση» για την «ασφάλεια των συνόδων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και άλλων εκδηλώσεων αντίστοιχης σπουδαιότητας» ελήφθη σε επίπεδο υπουργών «καταστολής», δηλαδή «εσωτερικών υποθέσεων» και την Ελλάδα εκπροσώπησε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης. Το όλο θέμα, ως «πολιτικό», θα απασχολήσει την ερχόμενη Δευτέρα στις Βρυξέλλες και τους δεκαπέντε υπουργούς Εξωτερικών. Συζητήθηκε χτες αλλά δεν έγινε αποδεκτή πρόταση της Γερμανίας για τη δημιουργία «μαύρης λίστας ταραχοποιών».

Στο μεταξύ η ιταλική κυβέρνηση Μπερλουσκόνι ανακοίνωσε ότι από 14 μέχρι 21 Ιούλη αποφάσισε την «προσωρινή άρση» των διατάξεων της Σένγκεν για «ελεύθερη κυκλοφορία στην ΕΕ», όπως είχε κάνει πρόσφατα και η Αυστρία, και η Εισαγγελία της Γένοβας ετοιμάζεται για «200 συλλήψεις» ημερησίως κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων ενάντια της Συνόδου Κορυφής των «G8».

Απόφαση «κοινή» και «δεσμευτική»

Η χτεσινή απόφαση των 15 υπουργών της ΕΕ, μολονότι αναγνωρίζει ότι «η χώρα υποδοχής είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση της δημόσιας τάξης και ασφάλειας», παρ' όλα αυτά, καταργώντας μια ακόμη «αρχή εθνικής κυριαρχίας», βγάζει φιρμάνι για το σύνολο της ΕΕ με τον ισχυρισμό ότι «τα ακόλουθα επιχειρησιακά μέτρα θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου σοβαρής διατάραξης της δημόσιας τάξης». Η «κοινή» και «δεσμευτική» απόφαση της ΕΕ ξεκινά με μια «διακήρυξη αρχών» που από μόνη της ξεφτιλίζει κάθε έννοια «δημοκρατίας», αφού σύμφωνα με τα αφεντικά της ΕΕ «οι πολίτες πρέπει να απολαύουν του δικαιώματος να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους και να πραγματοποιούν ειρηνικές συγκεντρώσεις», αλλά «να το πράττουν υπό συνθήκες, στις οποίες δεν απειλείται η ασφάλειά τους (!!!) ούτε η ασφάλεια άλλων πολιτών ή περιουσιών».

Το καθεστώς υποκρίνεται ότι ενδιαφέρεται για την «ασφάλεια», όσων χαρακτηρίζει «ταραχοποιών» - «χούλιγκαν» όπως ονόμασαν τους διαδηλωτές κατά της «παγκοσμιοποίησης» οι πρωθυπουργοί της Ιταλίας και της Βρετανίας, Σ. Μπερλουσκόνι και Τ. Μπλερ. Γι' αυτό και «το Συμβούλιο της ΕΕ και οι αντιπρόσωποι των κυβερνήσεων των κρατών - μελών εκφράζουν τη λύπη τους για τις ενέργειες όσων, κατά κατάχρηση αυτών των δημοκρατικών δικαιωμάτων, αρχίζουν, σχεδιάζουν και πραγματοποιούν πράξεις βίας, ώστε να συμπέσουν με δημόσιες διαδηλώσεις». Η έννοια του «δημοσίου» είναι ιδιοκτησία του καθεστώτος, σήμερα απαγορεύει τις διαδηλώσεις, αύριο πχ. μπορεί να απαγορεύσει τις πλατείες, τους δρόμους ή την έξοδο από τις μητροπόλεις.

Πλαίσιο καταστολής σε επίπεδο ΕΕ

Βέβαια, το Συμβούλιο της ΕΕ δεν (...) «εκφράζει» απλά τη «λύπη» του. Κάθε άλλο. Υπενθυμίζοντας «τη σημασία στενών διεθνών επαφών, ειδικά μεταξύ των ιδίων των αρχών επιβολής του νόμου των κρατών - μελών, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι νόμιμες αυτές διαδηλώσεις, δε γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης ή κατάχρησης από άλλα στοιχεία με μόνο στόχο την τέλεση πράξεων συλλογικής ή ατομικής βίας» αποφασίζει, καταργώντας κάθε έννοια «δημοκρατικής ελευθερίας», ένα πλαίσιο καταστολής σε επίπεδο ΕΕ, με τον ψευδώνυμο τίτλο: «αποτελεσματική ευρωπαϊκή συνεργασία στον τομέα της δημόσιας τάξης». Το Συμβούλιο αποφασίζει ότι «η Ειδική Ομάδα των Αρχηγών Αστυνομίας θα πρέπει να συμβάλει σημαντικά στην υλοποίηση της συνεργασίας μεταξύ των αρχών επιβολής του νόμου των κρατών - μελών».

Το πακέτο «επιχειρησιακών μέτρων» αφορά: 1) «αστυνομική συνεργασία», 2) «ανταλλαγή πληροφοριών», 3) «μέτρα σχετικά με τη διέλευση των συνόρων» και 4) «δικαστική συνεργασία». Ο έλεγχος των «πληροφοριών» των επαφών μέσω του Διαδικτύου (Ιντερνετ) από το «μεγάλο αδελφό» δε χρειάζεται να «αποφασιστεί», υπάρχει ήδη ως πραγματικότητα... Η καταστολή θα αφορά:

1. «Αστυνομική συνεργασία

α. Η ενεργοποίηση ενός μόνιμου εθνικού σημείου επαφής στα κράτη - μέλη για τη συγκέντρωση, την ανάλυση και την ανταλλαγή των σχετικών πληροφοριών,

β. Η λειτουργία πριν, κατά και μετά την εκδήλωση και κατ' αίτηση της χώρας όπου λαμβάνει χώρα η εκδήλωση, μιας εφεδρικής ομάδας αξιωματικών συνδέσμων, οι οποίοι μπορούν να αποσπώνται από τα κράτη - μέλη από τα οποία προέρχονται οι ομάδες ταραχοποιών,

γ. Η προσφυγή σε υπαλλήλους της αστυνομίας ή της υπηρεσίας πληροφοριών ικανούς να αναγνωρίζουν τα άτομα ή τις ομάδες που ενδέχεται να αποτελέσουν απειλή για τη δημόσια τάξη και ασφάλεια, οι οποίοι να ορίζονται από τα κράτη - μέλη προέλευσης αυτών των ατόμων ή ομάδων,

δ. Η διαρκής παρακολούθηση της επιχειρησιακής αυτής διαδικασίας από την ομάδα αρμοδίων υπαλλήλων υψηλού επιπέδου η οποία αναφέρεται στο άρθρο 3 της προαναφερόμενης κοινής δράσης. Η ομάδα αυτή μπορεί να συνέρχεται, κατόπιν αιτήσεως του κράτους μέλους υποδοχής, υπό σύσταση Ειδικής Ομάδας των Αρχηγών Αστυνομίας, προκειμένου, μεταξύ άλλων:

-- να παρέχει συμβουλές ως προς τα πλέον ενδεδειγμένα επιχειρησιακά μέτρα για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής αστυνόμευσης και της ασφάλειας των ευρωπαϊκών συμβουλίων και ανάλογων εκδηλώσεων.

-- να συμβάλει στην αποτελεσματική συνεργασία των αστυνομιών της ΕΕ προς στήριξη του κράτους - μέλους που φιλοξενεί την εκδήλωση,

-- να παρακολουθεί την αποτελεσματικότητα αυτών των ρυθμίσεων, και να μεταδίδει αυτή την εμπειρία και βέλτιστες πρακτικές στις αρμόδιες Ομάδες του Συμβουλίου.

ε) Η Ειδική Ομάδα των Αρχηγών Αστυνομίας μπορεί να ζητά από εμπειρογνώμονες στους τομείς της δημόσιας τάξης να την επικουρούν σε αυτό το έργο.

στ) Η εκπόνηση, κάθε φορά που είναι εφικτό, κοινής ανάλυσης των βίαιων επεισοδίων, των παραβάσεων και των «ομαδώσεων». Στο πλαίσιο των εργασιών προβληματισμού για την τροποποίηση της Σύμβασης για τη δημιουργία της Ευρωπόλ, το Συμβούλιο θα εξετάσει τη δυνατότητα αύξησης των σχετικών αρμοδιοτήτων της Ευρωπόλ.

ζ) Η οργάνωση στοχοθετημένων κύκλων κατάρτισης από την Ευρωπαϊκή Αστυνομική Ακαδημία (Cepol), πράγμα που περιλαμβάνει την ανταλλαγή των βέλτιστων πρακτικών. Το Συμβούλιο δέχεται ευνοϊκά την πρόταση ορισμένων κρατών - μελών να οργανώσει υπό την αιγίδα του ένα σεμινάριο στη Γαλλία για ζητήματα τήρησης της δημόσιας τάξης και εκφράζει την ικανοποίησή του για το σχέδιο που κατατέθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος OISIN ενόψει κοινοτικής χρηματοδότησης».

Πρόκειται για «νομιμοποίηση» κάθε χαφιέ, κάθε μπάτσου, κάθε παρακρατικού μηχανισμού που αναιρεί κάθε έννοια «δικαίου». Και βέβαια καθιστά κάθε «πολίτη» ύποπτο σε επίπεδο ΕΕ.

2. «Ανταλλαγή πληροφοριών, τηρουμένου του δικαιώματος προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

α. Η συγκέντρωση, συλλογή και ανταλλαγή των πληροφοριών που περιγράφονται στο άρθρο 1 της προαναφερόμενης κοινής δράσης, συμπεριλαμβανομένων των ανοιχτών πηγών πληροφόρησης, σύμφωνα με τις εθνικές νομοθεσίες,

β. Στο πλαίσιο αυτό και λίγο πριν τις εκδηλώσεις και κατά τη διάρκειά τους, η ανταλλαγή πληροφοριών μέσω των αξιωματικών συνδέσμων που αναφέρονται στο σημείο 1,

γ. Αμέσως μετά τη διατάραξη της δημόσιας τάξης, η εκπόνηση, από το ενδιαφερόμενο κράτος - μέλος, έκθεσης για τα συμβάντα και, εν συνεχεία, έκθεσης αξιολόγησης, και η διαβίβαση των εκθέσεων αυτών στις κεντρικές αρχές που αναφέρονται στο άρθρο 3 της προαναφερόμενης κοινής δράσης,

δ. Η εξέταση των νομικών δυνατοτήτων και της ανάγκης να ανταλλάσσονται δεδομένα βάσει των υπαρχόντων εθνικών φακέλων».

Δεν υιοθετήθηκε, προς το παρόν, η γερμανική πρόταση, ώστε «να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή βάση δεδομένων των ταραχοποιών που έχουν τελέσει βίαιες πράξεις».

3. «Μέτρα σχετικά με τη διέλευση των συνόρων

Σύμφωνα με το κοινοτικό και το εθνικό δίκαιο και τις θεμελιώδεις αρχές του δικαίου:

α. Η εφαρμογή μέτρων απομάκρυνσης που λαμβάνονται στο πλαίσιο της τήρησης ή της αποκατάστασης της δημόσιας τάξης και η συνεργασία για τον επαναπατρισμό των απελαυνόμενων διαδηλωτών,

β. Η εφαρμογή, από τις ενδιαφερόμενες χώρες, των διατάξεων της Σύμβασης για την εφαρμογή της συμφωνίας Σένγκεν, ιδίως δε, εάν αυτό αποδεικνύεται απαραίτητο, του άρθρου 2 παράγραφος 2, ή, σε περίπτωση ανάγκης, η εξεύρεση ρυθμίσεων με τις γειτονικές χώρες προκειμένου να είναι δυνατή η πραγματοποίηση κοινών ή συντονισμένων προληπτικών περιπολιών ή κοινών ελέγχων».

Δεν υιοθετήθηκε, προς το παρόν, ότι:

«η εξέταση νομικών δυνατοτήτων που να επιτρέπουν να εμποδίζονται τα άτομα, που είναι ιδιαίτερα γνωστά για πράξεις διατάραξης της δημόσιας τάξης, να αναχωρούν από το κράτος - μέλος, να διασχίζουν ένα άλλο κράτος - μέλος ή να εισέρχεται στη χώρα που φιλοξενεί την εκδήλωση, εάν τεκμηριώνεται ότι τα πρόσωπα αυτά μετακινούνται με πρόθεση να οργανώσουν, να προκαλέσουν ή να μετάσχουν σε σοβαρές διαταράξεις της δημόσιας ασφάλειας».

Αλλά με το «δικαίωμα» άρσης διατάξεων της Σένγκεν, κάνουν εξίσου καλά τη δουλιά τους. Το «κλείσιμο συνόρων» θα ηχούσε εξωφρενικό στην «κοινή γνώμη», και εμπεριέχει και «νομικές» περιπλοκές.

4. «Δικαστική συνεργασία

α. Η διευκόλυνση της άμεσης συνεργασίας μεταξύ δικαστικών ή άλλων αρμόδιων αρχών, ιδίως δε η εκτέλεση αιτήσεων αμοιβαίας δικαστικής συνδρομής διά της προετοιμασίας τυποποιημένων εγγράφων για τη σχετική αίτηση και διά της προσφυγής σε σημεία επαφής, τα οποία λειτουργούν επί εικοσιτετραώρου βάσεως και επιτρέπουν την κίνηση της αναγκαίας διαδικασίας αμοιβαίας δικαστικής συνδρομής. Οι άμεσες αυτές επαφές μπορούν να διευκολυνθούν από το ευρωπαϊκό δικαστικό δίκτυο.

β. Η χρήση των κατάλληλων μέσων παρατήρησης και έρευνας, ώστε να είναι δυνατό να συλλαμβάνονται και να δικάζονται ταχέως οι αυτουργοί των βίαιων επεισοδίων».

5. «Οργανωτικά μέτρα

α. Η ανάπτυξη μιας κοινής προσέγγισης επικοινωνίας τόσο στις σχέσεις με τους διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς, όσο και στη γενική επικοινωνία,

β. Η συμμετοχή του διοργανωτή της εκδήλωσης στη λήψη εσωτερικών μέτρων ασφαλείας,

γ. Η ανταλλαγή πληροφοριών περί των βέλτιστων πρακτικών, μεταξύ άλλων μέσω του ευρωπαϊκού δικτύου πρόληψης του εγκλήματος, με σκοπό την ανάπτυξη κοινής προσέγγισης για την ανάπτυξη εποικοδομητικών διαλόγων με τους διοργανωτές των διαδηλώσεων, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος εκμετάλλευσης των νομοταγών διαδηλωτών εκ μέρους ομάδων με βίαιους στόχους».

Αυτός ο συνδυασμός «πρόληψη του εγκλήματος», «εκμετάλλευση νομοταγών διαδηλωτών», «ομάδες με βίαιους στόχους» δε (...) θυμίζει άραγε παλιότερες εποχές μιας ιστορίας που, υποτίθεται, τέλειωσε;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ