Πέμπτη 10 Μάρτη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΛΑΪΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού το κάλεσμα για οργάνωση και κλιμάκωση της πάλης

Στο υπό κατασκευή τμήμα του δρόμου από την Αρτα έως τα Γιάννενα περιόδευσε την Τρίτη αντιπροσωπεία του Κόμματος

Ακροβατώντας στο κενό, στη Γέφυρα του Γυμνότοπου
Ακροβατώντας στο κενό, στη Γέφυρα του Γυμνότοπου
Περιοδεία στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού, που βρίσκονται στο υπό κατασκευή τμήμα του δρόμου από την Αρτα έως τα Γιάννενα, οργάνωσαν την Τρίτη οι ΤΕ Αρτας και Ιωαννίνων του ΚΚΕ, στο πλαίσιο της πολιτικής εξόρμησης του Κόμματος για την οργάνωση της πάλης ενάντια στη νέα αντιλαϊκή επίθεση, αλλά και την προετοιμασία της 48ωρης γενικής απεργίας που έχουν εξαγγείλει συνδικάτα και άλλοι φορείς, όταν η κυβέρνηση φέρει το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο στη Βουλή. Επικεφαλής της αντιπροσωπείας ήταν ο βουλευτής του Κόμματος, Νίκος Μωραΐτης.

Το συνολικό έργο, από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα, μήκους 196 χιλιομέτρων, το έχει αναλάβει η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ ΑΕ και πάνω από το 80% των εργασιών γίνονται από υπεργολάβους. Οταν παραδοθεί στην κυκλοφορία, ο δρόμος θα συνδέει την Εγνατία Οδό με τη γέφυρα Ρίο - Αντίρριο. Το έργο περιλαμβάνει 24 γέφυρες, τέσσερις σήραγγες και 100 άνω και κάτω διαβάσεις. Τέσσερις σταθμοί διοδίων θα εξασφαλίζουν την κερδοφορία του διαχειριστή του δρόμου, μετά την ολοκλήρωσή του.

Στη Γέφυρα του Γυμνότοπου

Πρώτος σταθμός της περιοδείας ήταν η Γέφυρα του Γυμνότοπου, 25 περίπου χιλιόμετρα έξω από την Αρτα. Σκαρφαλωμένοι στο κατάστρωμα της γέφυρας, σε ύψος που ξεπερνάει τα 15 μέτρα, 20 περίπου οικοδόμοι μετακινούν και «στρώνουν» βαριά σίδερα, για να πέσει από πάνω το μπετό.

Με τους οικοδόμους στη Γέφυρα στο Τσαγκαρόπουλο
Με τους οικοδόμους στη Γέφυρα στο Τσαγκαρόπουλο
Ακροβατούν κυριολεκτικά στην άκρη της γέφυρας, με το κενό να χάσκει κάτω από τα πόδια τους. «Παλιότερα, το ύψος έφτανε και τα 40 μέτρα, αλλά τώρα μπαζώθηκε», μας είπαν. Με τα φθαρμένα άρβυλα πατούν σε ένα στρώμα από σίδερα. Είναι μουτζουρωμένοι σε όποιο σημείο του σώματος μένει ακάλυπτο από τα βαριά τους ρούχα και φορούν φωσφοριζέ γιλέκα.

Ισως αυτό να είναι και το μοναδικό μέσο ατομικής προστασίας, αν εξαιρέσει κανείς ένα υποτυπώδες προστατευτικό κιγκλίδωμα από σίδερα, πρόχειρα δεμένα μεταξύ τους, στερεωμένο στο τμήμα της γέφυρας απ' όπου περνάει το αντίθετο ρεύμα κι όχι αυτό στο οποίο γίνονται τώρα οι εργασίες. Το κενό ανάμεσα στα δυο ρεύματα απειλεί όποιον ξεθαρρέψει, ζαλιστεί ή παραπατήσει...

«Το έργο τρέχει, άλλα πράγματα δεν τρέχουν», ήταν τα πρώτα λόγια των οικοδόμων, στην πλειοψηφία τους σιδεράδες, στην αντιπροσωπεία του ΚΚΕ. «Στις πληρωμές είμαστε σταθερά ένα μήνα μέσα και εκεί γύρω στα Χριστούγεννα τα πράγματα ήταν ακόμα χειρότερα» λένε. «Τα μέτρα ασφαλείας πώς είναι;» ρωτάμε και μας απαντούν δείχνοντας το ένα βήμα που τους χωρίζει από το κενό: «Τι ρωτάς τώρα, δεν βλέπεις;».

Μεροκάματα πείνας

Το μεροκάματο είναι στα 35 με 45 ευρώ, σχεδόν στο μισό απ' ό,τι ήταν πριν από την κρίση. Με αυτά τα λεφτά πρέπει να ζήσουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους, αλλά να κάνουν και ...αποταμίευση, αφού όσο προχωράει το έργο, τόσο πιο κοντά έρχεται η ώρα που θα επιστρέψουν στην ανεργία και το επίδομα δεν φτάνει για τίποτα. Χώρια που πολλοί μπορεί και να μην το πάρουν, αν δεν έχουν συμπληρώσει τα προβλεπόμενα ένσημα.

Στα έξοδα προστίθενται η βενζίνη για τη μετακίνηση στα εργοτάξια, αλλά και τα νοίκια για όσους εργάτες δεν είναι από τη γύρω περιοχή και αναγκάστηκαν να ξεσπιτωθούν για να βγάλουν ένα μεροκάματο. «Ευτυχώς βρήκα ένα δωμάτιο με 100 ευρώ και τα κουτσοβολεύω», μας είπε ένας εργάτης από το Αγρίνιο και συμπλήρωσε: «Στο σπίτι μου πάω κάθε 15 μέρες κι αυτό αν βολέψει από τη δουλειά και τον καιρό...». «Κανονικός μετανάστης, 100 χιλιόμετρα από την πόλη του», σχολίασε ένας συνάδελφός του. «Αν βάλεις κάτω τα έξοδα, τελικά το μόνο που σου μένει είναι το ένσημο», είπε ένας άλλος.

«Είναι απαράδεκτο το μεροκάματο στις Κατασκευές να βρίσκεται σε αυτά τα επίπεδα» είπε ο Νίκος Μωραΐτης. «Οι εταιρείες εκβιάζουν ότι υπάρχει κρίση, ότι δεν πρέπει να διεκδικείτε γιατί θα σταματήσει το έργο. Πρέπει να σηκώσουμε κεφάλι, να κλείσουμε τα αυτιά μας στους εκβιασμούς» συνέχισε ο βουλευτής του ΚΚΕ και συμπλήρωσε:

«Εχουν ισοπεδώσει τα πάντα. Για τις κατασκευαστικές εταιρείες, όμως, έχουν μόνο να δίνουν. Για παράδειγμα, η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ που κατασκευάζει αυτόν εδώ το δρόμο, πέτυχε το 2013 αναπροσαρμογή της σύμβασης με το κράτος και πήρε 132 εκατ. ευρώ παραπάνω, όταν τα δικά σας μεροκάματα είναι 50% κάτω σε σχέση με πριν την κρίση. Γι' αυτό οι μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι καταγράφουν αύξηση του τζίρου τους, που φτάνει για ορισμένους από αυτούς και το 53%».

Δουλεύοντας στο κενό...

Ο Νίκος Μωραΐτης επισήμανε τις μεγάλες ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας και θύμισε ότι οι σκοτωμοί και οι σοβαροί τραυματισμοί δεν έλειψαν ούτε από αυτό το έργο. «Αμα θες να καταραστείς άνθρωπο, στείλ' τον στην οικοδομή, σιδερά ή καλουπατζή», απάντησε ένας από τους εργάτες, για να περιγράψει τα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας, τα διαλυμένα μεροκάματα, τις δύσκολες συνθήκες της δουλειάς.

«Δεν μπορεί μόνο να διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα, πρέπει να διεκδικούμε και μέτρα. Σας περιμένουν οι οικογένειες, τα παιδιά, οι μανάδες σας. Πρέπει να οργανωθείτε και μαζί με το συνδικάτο να διεκδικήσετε μέτρα προστασίας. Μην ξεχνάτε ότι θρηνήσαμε νεκρούς στην Αιτωλοακαρνανία», απάντησε ο Νίκος Μωραΐτης.

Θυμίζουμε ότι γι' αυτό ακριβώς το θέμα είχε γίνει τον περασμένο Μάρτη ημερίδα στην Αρτα, με πρωτοβουλία του τοπικού Εργατικού Κέντρου και τη συμμετοχή των Εργατικών Κέντρων Αγρινίου, Αρτας, Θεσπρωτίας, Λευκάδας - Βόνιτσας, Μεσολογγίου, Πρέβεζας και σωματείων της περιοχής...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ