Παρασκευή 20 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Κουρασμένα» τα σωστικά μέσα του ΕΚΑΒ

Η υπερχρήση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει σαν αποτέλεσμα να επιταχύνεται η φθορά τους (στη φωτογραφία, το μοιραίο ελικόπτερο, που στις 14 Γενάρη κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Σουνίου, παρασύροντας στο θάνατο τους πέντε επιβάτες του)
Η υπερχρήση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει σαν αποτέλεσμα να επιταχύνεται η φθορά τους (στη φωτογραφία, το μοιραίο ελικόπτερο, που στις 14 Γενάρη κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Σουνίου, παρασύροντας στο θάνατο τους πέντε επιβάτες του)
Δεν πέρασαν περισσότεροι από έξι μήνες από τις 14 Γενάρη του 2001, όταν ένα μοιραίο ελικόπτερο του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) κατέπεσε σε θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Σουνίου, κατά τη διάρκεια πτήσης για τη μεταφορά ασθενούς, παρασύροντας στον υγρό τάφο πέντε ανθρώπους.

Το δυστύχημα εκείνο έγινε η αφορμή για να βγει στην επιφάνεια το ζήτημα της ασφάλειας των πτήσεων στις αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ, οι τεράστιες ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, τα προβλήματα επάνδρωσης, που θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Τότε, οι γιατροί και διασώστες του ΕΚΑΒ είχαν προειδοποιήσει για την ανεπάρκεια των πτητικών μέσων του Κέντρου - αφού οι αεροδιακομιδές απ' όλη την Ελλάδα γίνονται με τέσσερα ελικόπτερα, των οποίων η υπερχρήση, και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει σαν αποτέλεσμα να επιταχύνεται η φθορά τους και να συμπληρώνουν νωρίτερα τον προβλεπόμενο χρόνο πτήσεως.

Προχτές το απόγευμα, οι δραματικές ανεπάρκειες ήρθαν για μια ακόμα φορά στην επιφάνεια, όταν, κατά τη διάρκεια πτήσης του μοναδικού διαθέσιμου ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ προς την Κάλυμνο, για τη μεταφορά ασθενούς, μια λάθος ένδειξη για φωτιά στον ένα κινητήρα του ανάγκασε τον πιλότο του ελικοπτέρου να το προσγειώσει στη βραχονησίδα Πάτροκλος. Ο γιατρός και ο διασώστης του ΕΚΑΒ παρέμειναν στη βραχονησίδα, απ' όπου και μεταφέρθηκαν πίσω στην Αθήνα με σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ ο πιλότος επέστρεψε στην Αθήνα, όπου και διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε πρόβλημα στην πτητική ικανότητα του ελικοπτέρου.

Το γεγονός ξεσήκωσε, για μια ακόμα φορά, τους γιατρούς συνοδούς και διασώστες του ΕΚΑΒ, οι οποίοι αρνήθηκαν να πετάξουν με το συγκεκριμένο ελικόπτερο, το μοναδικό εν ενεργεία, αφού τα άλλα τρία ελικόπτερα του ΕΚΑΒ βρίσκονται στο έδαφος για βαριά συντήρηση, ένα μόλις χρόνο μετά την προμήθειά τους.

Χθες στο ΕΚΑΒ, βρέθηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας Χ. Σοφιανός, ο οποίος, σε συνάντηση που είχε με τη διοίκηση του ΕΚΑΒ, υποσχέθηκε ότι θα φροντίσει για την επιτάχυνση της αγοράς δυο αεροσκαφών και ενός ακόμα ελικοπτέρου.

Μένει να δούμε, εάν και πότε θα υλοποιηθούν οι συγκεκριμένες υποσχέσεις, αφού στο πρόσφατο παρελθόν η προμήθεια των αεροσκαφών δεν «ευοδώθηκε», γιατί τα αεροσκάφη που προμηθεύτηκε το ελληνικό κράτος από ξένη εταιρία για την αερομεταφορά ασθενών διέθεταν πόρτες, στις οποίες δε χωρούσαν τα φορεία...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αεροδιακομιδές του ΕΚΑΒ χωρίς γιατρό εφημερίας (2021-10-01 00:00:00.0)
Αμεση επίταξη των διαθέσιμων εναέριων μέσων για αεροδιακομιδές (2020-06-23 00:00:00.0)
Περί διάσωσης (2008-02-08 00:00:00.0)
Στις δίνες της ανθυγιεινής πολιτικής (2002-06-23 00:00:00.0)
Το χρονικό των ελικοπτέρων (2001-01-16 00:00:00.0)
"Πολεμική επιχείρηση" (1997-09-05 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ