Παρασκευή 6 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ
Υποτάσσουν την ανακάλυψη της νέας γνώσης στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων

Ξεκίνησε χτες στη Βουλή η συζήτηση για το νομοσχέδιο με τίτλο «Ρυθμίσεις για την Ερευνα και άλλες διατάξεις», επιβεβαιώνοντας ότι και ο νόμος αυτός είναι κομμένος και ραμμένος στις ανάγκες του κεφαλαίου, που αποτυπώνονται και στο «στρατηγικό σχεδιασμό» για την Ερευνα. Η κυβέρνηση - δια στόματος του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, Κ. Φωτάκη, και κυβερνητικών βουλευτών - επιχειρηματολόγησε χτες στο όνομα της «οικονομίας της γνώσης» και της «ανάπτυξης υγιούς και καινοτόμους επιχειρηματικότητας», για να καμουφλάρει ότι ο πυρήνας του προηγούμενου σχετικού νόμου 4310/14, αλλά και όλων των προηγούμενων νόμων για την Ερευνα, παραμένει ανέπαφος, επιδρώντας ασφυκτικά και καθορίζοντας τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό της προς όφελος του κεφαλαίου κι ενάντια στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Ο Σταύρος Τάσσος, βουλευτής του ΚΚΕ, στην ομιλία του, αφού πρώτα κάλεσε τους εργαζόμενους και όλο το λαό να ξεσηκωθούν και να δώσουν απάντηση αγωνιστική απέναντι στο νόμο - λαιμητόμο για το Ασφαλιστικό, επισήμανε ότι και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν κάνει τίποτα άλλο από το να προωθεί και να ενισχύει την επιχειρηματική λειτουργία και να προσανατολίζει μονοσήμαντα την ανάπτυξη της ερευνητικής δραστηριότητας με όρους ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου, ενάντια στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και τη δυνατότητα που δίνει η επιστήμη για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

«Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει η παραμικρή ουσιαστική πρόνοια για την αποκατάσταση των απωλειών των προηγούμενων χρόνων, για την επαναφορά της χρηματοδότησης, επιχορήγησης στα ούτως ή άλλως χαμηλά προ κρίσης επίπεδα, την επαναφορά των κουρεμένων αποθεματικών, την αποκατάσταση σε μισθούς και άλλα δικαιώματα. Κι όλα αυτά την ώρα που ούτε μια από τις βασικές διεκδικήσεις των εργαζομένων στο χώρο της Ερευνας δεν αντιμετωπίζεται θετικά από τις διατάξεις του παρόντος πολυνομοσχεδίου. Γίνεται προσπάθεια να διαμορφωθεί με κατάλληλο τρόπο το θεσμικό πλαίσιο όπου θα προωθούνται και θα υλοποιούνται ταχύτερα και πιο αποτελεσματικά οι ίδιες στρατηγικές στοχεύσεις που αποτυπώνονται στο ν. 4310, γι' αυτό και αποτελείται εξολοκλήρου από άρθρα που τροποποιούν, αντικαθιστούν ή καταργούν αντίστοιχα άρθρα του νόμου αυτού. Στην ουσία, αντικαθίσταται με μια εκτεταμένη νομοθετική ρύθμιση, που αποτελεί προφανώς προάγγελο της συνολικότερης νομοθετικής παρέμβασης για την Ερευνα, όπως άλλωστε εδώ και καιρό εξαγγέλλεται επισήμως και από την κυβέρνηση και προβλέπεται στο πρόγραμμα της ΕΕ "Για την Ερευνα και την καινοτομία - Ορίζοντας 2020"».

Αποδομώντας το ιδεολόγημα της «οικονομίας της γνώσης», ο Στ. Τάσσος σημείωσε ότι «στόχος θα είναι το κέρδος κι όχι το κοινωνικό όφελος και το όποιο κοινωνικό όφελος θα προκύπτει ως παράπλευρη συνέπεια. Θα αναπτυχθούν εκείνοι οι τομείς που διασφαλίζουν τη βραχυπρόθεσμη, αλλά κυρίως τη μεσοπρόθεσμη ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα και στην ΕΕ. Οι προτεραιότητες καθορίζονται από τους ενδοϊμπεριαλιστικούς και ενδοαστικούς ανταγωνισμούς και δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες και προτεραιότητες της κοινωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο, το επιστημονικό έργο, η ερευνητική παραγωγή, που οδηγεί στην ανακάλυψη της νέας γνώσης, υποτάσσεται στο κέρδος των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και του ανταγωνισμού τους. Ο σχεδιασμός, αντί να απελευθερώνει τη δυνατότητα ανάπτυξης της Ερευνας στη χώρα, στη βάση των υπαρκτών αναγκών και δυνατοτήτων, τελικά επιδρά ασφυκτικά σε αυτή, καθορίζοντας μονοσήμαντα τον προσανατολισμό και το περιεχόμενό της».

Σχετικά με το ιδεολόγημα για ενίσχυση της Ερευνας και της καινοτομίας ως μοχλό ανάπτυξης και δρόμο εξόδου από την κρίση, σημείωσε ότι «αποσιωπάται όμως ότι τόσο η Ερευνα όσο και η ανάπτυξη, που προφανώς σχετίζονται, δεν είναι ταξικά ουδέτερες, αλλά δέσμιες των σχέσεων παραγωγής του καπιταλιστικού δρόμου σήμερα».

Στις διατάξεις που αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στάθηκε στην ομιλία του ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το άρθρο 35 για τα νηπιαγωγεία έχει «τοξικό περιεχόμενο» για τις λαϊκές ανάγκες στην Παιδεία, στερώντας την Προσχολική Αγωγή για χιλιάδες παιδιά, και ζήτησε την απόσυρσή του. Σχολίασε δε ότι τα λεγόμενα «επείγοντα ζητήματα για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια» που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, δεν αφορούν τις χιλιάδες ελλείψεις εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση, τη συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής, την αδιοριστία εκπαιδευτικών... αλλά αφορούν άλλες μνημονιακές ρυθμίσεις. «Με κυνικό τρόπο νομοθετείτε περικοπές και εξοικονόμηση δαπανών από την Παιδεία, για να τροφοδοτείτε με κίνητρα και φοροαπαλλαγές τους επιχειρηματικούς ομίλους» είπε τέλος, σχολιάζοντας την αφαίρεση διδακτικών ωρών και τις λιγότερες προσλήψεις που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τα δημοτικά σχολεία.

  • Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της Ερευνας για την κερδοφορία του κεφαλαίου, τη διεύρυνση της συνεργασίας Ελλάδας και Ισραήλ στην Ερευνα και καινοτομία ανακοίνωσαν χτες ο αναπληρωτής υπουργός Ερευνας και Τεχνολογίας, Κ. Φωτάκης, και ο Επικεφαλής Επιστήμονας (Chief Scientist) του Ισραήλ, κ. Avi Hasson, σε σχετική συνάντηση που είχαν.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ