Παρασκευή 13 Μάη 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Μεθοδεύει επέκταση και αύξηση του χαρατσιού των διοδίων

Την πλήρη κατάργηση των διοδίων απαίτησε το ΚΚΕ, αναδεικνύοντας παράλληλα τον κίνδυνο εγκατάστασης ενός «μεγάλου αδερφού»

Με «τυρί» τα «αναλογικά διόδια», τίθενται υπό αυστηρό έλεγχο όλα τα οχήματα προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι δεν θα ξεφεύγει τίποτα από το δόκανο των διοδίων, χαράτσι που, όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση μεθοδεύει από πάνω και την επέκτασή του! Η τροπολογία του υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, που ψηφίστηκε χτες από τους βουλευτές των κομμάτων της κυβέρνησης και καθιερώνει ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης πληρωμής του χαρατσιού, δεν χωράει αμφιβολίες για το πού το πάνε...

Πλήρης συστηματοποίηση του απαράδεκτου χαρατσώματος...

Προβλέπεται η σύσταση Υπηρεσίας Οδικών Τελών που θα ανήκει στο υπουργείο Μεταφορών. Στην Υπηρεσία αυτή θα «υπάγεται το σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας» και θα έχει αντικείμενό της «την ανάπτυξη και λειτουργία Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών, παρακολούθησης και χρέωσης τελών διοδίων οχημάτων». Χαρακτηρίζεται «καινοτόμος εφαρμογή εποπτείας του αντικειμένου για ολόκληρη τη χώρα», καθώς η Υπηρεσία, με πρόσχημα την εφαρμογή των «αναλογικών διοδίων», θα είναι υπεύθυνη για «την ανάπτυξη και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης, καταγραφής και επεξεργασίας κυκλοφοριακών φόρτων», καταγράφοντας δηλαδή ό,τι κινείται στους αυτοκινητόδρομους.

Η Υπηρεσία θα διαχειρίζεται το «κέντρο παρακολούθησης διοδίων» που θα συσταθεί, θα θέσει τις προδιαγραφές «υποχρεωτικής εφαρμογής για ενιαία ηλεκτρονικά, αναλογικά διόδια, σε όλο το οδικό δίκτυο», ενώ «θα αναπτύξει τη λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Παροχών Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Τηλεδιοδίων (ΕΥΤ)», που ήδη έχει συσταθεί στο υπουργείο αλλά είναι ανενεργό.

Οι σταθμοί διοδίων με τη σημερινή τους μορφή σταδιακά θα καταργηθούν. Η εν λόγω Υπηρεσία θα γνωμοδοτεί στον υπουργό «για τα σημεία ανέγερσης και λειτουργίας σταθμών στο οδικό δίκτυο και σε εισόδους της χώρας». Ο υπουργός θα είναι ο αποκλειστικός αρμόδιος για «το ύψος των τελών ανά κατηγορία οχήματος και ανά διανυόμενο χιλιόμετρο ή χρονική περίοδο χρήσης».

Προβλέπεται ακόμα η εφαρμογή «προπληρωμένης κάρτας διόδου για τη χρήση του συνόλου του εθνικού οδικού δικτύου ή τμήματός του». Θα τοποθετείται στο αυτοκίνητο είτε ως αυτοκόλλητο ή κάτι άλλο και θα ελέγχεται κάθε κίνηση του οχήματος.

Ακόμα, ορίζεται η απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο των φορτηγών, βαρέων οχημάτων κ.ά.

Η τροπολογία κατατέθηκε κατά την προσφιλή πλέον τακτική της κυβέρνησης σε άσχετο νομοσχέδιο, για την ακρίβεια σε διακρατική συμφωνία και ήταν... ως συνήθως, εκπρόθεσμη. Η δικαιολογία του αρμόδιου υπουργού, Χρ. Σπίρτζη, ήταν πως πρόκειται για «κατεπείγουσα ρύθμιση καθώς χάνονται έσοδα»...

ΝΔ και Ενωση Κεντρώων καταψήφισαν το νομοσχέδιο, λόγω των προσλήψεων που θα είναι «δικά μας παιδιά» (σ.σ. της κυβέρνησης), όπως εκτίμησαν, στη νέα Υπηρεσία. ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι ψήφισαν «παρών», ενώ η ΧΑ δήλωσε ...«απούσα».

Η τοποθέτηση του ΚΚΕ

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος κατήγγειλε τη διαδικασία, ζήτησε την απόσυρση της τροπολογίας, την οποία καταψήφισε, και απαίτησε την πλήρη κατάργηση του χαρατσιού των διοδίων.

Επισήμανε ακόμα ότι με το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων «φοβούμαστε ότι θα υπάρξει μια αύξηση των διοδίων το επόμενο χρονικό διάστημα, ιδιαίτερα σοβαρή και, δεύτερον, ότι μέσα απ' αυτό το σύστημα θα παρακολουθούνται το σύνολο των οχημάτων και των διαδρομών τους. Αρα, υπάρχει ο κίνδυνος εγκατάστασης ενός "μεγάλου αδερφού"».

«Κόκκινα» δάνεια: Νέα μηνιαία παράταση... πριν από το άνοιγμα του ασκού του Αιόλου

Στο μεταξύ, χτες, στο ίδιο νομοσχέδιο κατατέθηκε τροπολογία για την... καθιερωμένη πλέον μηνιαία παράταση - συγκεκριμένα έως τις 15/6 - του καθεστώτος αναστολής πώλησης των «κόκκινων» δανείων πρώτης κατοικίας, μικρομεσαίων επιχειρήσεων και καταναλωτικών. ΝΔ, ΧΑ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι και Ενωση Κεντρώων υπερψήφισαν.

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών». Οπως επισήμανε ο Ν. Καραθανασόπουλος,«εμείς την επαναλαμβανόμενη τροπολογία του κ. Σταθάκη δεν την είχαμε ψηφίσει ούτε τις προηγούμενες φορές, ακριβώς γιατί εδράζεται σε ένα νόμο απόρροια του 3ου μνημονίου, όπου ουσιαστικά μιλάμε για απελευθέρωση της πώλησης, αλλά και της αξιοποίησης από διάφορες εταιρείες των "κόκκινων", των μη εξυπηρετούμενων δανείων, ενδεχόμενα και των εξυπηρετούμενων δανείων, όπως υπάρχει και στην τελευταία απόφαση του Γιούρογκρουπ. Αυτή η διαδικασία ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για τον πλειστηριασμό και της πρώτης κατοικίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ