Παρασκευή 27 Ιούλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Πωλείται όπως είναι επιπλωμένος και... μισοτιμής!

Οι σύμβουλοι της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού αποκάλυψαν χτες το μέγεθος του σκανδάλου, διαφημίζοντας τα «πολύ ελκυστικά για τους επενδυτές» οικονομικά του στοιχεία

To μεγάλο έγκλημα που συντελείται σε βάρος της χώρας με το ξεπούλημα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), που ονομάζουν μετοχοποίηση, επιβεβαιώθηκε χτες από τα στοιχεία που δόθηκαν στην επίσημη ενημέρωση των επενδυτών και του κοινού που έγινε στη Θεσσαλονίκη από τη διεύθυνση της επιχείρησης και εκπροσώπους των συντονιστών - κύριων αναδόχων και του συμβούλου έκδοσης. Εκτός από τα γενικά στοιχεία δυναμικότητας του λιμανιού, κύκλο εργασιών κλπ., που δημοσιεύτηκαν στο «Ρ» την Τρίτη 24 Ιούλη, αναφέρθηκε ότι στην πρώτη φάση της μετοχοποίησης (ξεκινά σήμερα 27 Ιούλη) από το σύνολο των 10.080.000 κοινών ονομαστικών μετοχών, που κατέχει σαν μοναδικός μέτοχος το Δημόσιο, θα διατεθούν 2.520.000 κοινές ονομαστικές μετοχές, δηλαδή το 25% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού.

Η ανώτερη προσδοκώμενη τιμή ανά μετοχή είναι 2.500 δρχ. περίπου, πράγμα που σημαίνει ότι στην καλύτερη περίπτωση το ποσό που θα εισπραχθεί για το 25% των μετοχών δε θα υπερβαίνει τα 6,3 δισ. δραχμές. Στην πραγματικότητα όμως θα είναι πολύ μικρότερο, αν ληφτούν υπόψη οι ειδικές εκπτώσεις που προσφέρονται στους κατόχους προμετόχων και η έκδοση 2 δωρεάν μετοχών για κάθε 10 μετοχές που οι κάτοχοι θα διακρατούν για περίοδο τριών μηνών από την ημερομηνία καταχώρισης της μεταβίβασης. Εκτιμάται, επίσης, ότι η πρώτη φάση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ δεν αναμένεται να αποφέρει περισσότερα από 4,5 δισ. Αυτό σημαίνει ότι αν πωληθούν με τους ίδιους όρους όλες οι μετοχές, το Δημόσιο δε θα εισπράξει πάνω από 18 δισ. δρχ.!

Το ότι πρόκειται για ξεπούλημα, επιβεβαιώνεται και από το ότι ο αγοραστής ή οι αγοραστές του ΟΛΘ θα αποκτήσουν με 18 δισ. δραχμές το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το οποίο διαθέτει:

  • Πάγια αξίας 17 δισ. δραχμών.
  • Ρευστά επενδυμένα σε Repos και αμοιβαία κεφάλαια 13,5 δισ. δραχμών.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το λιμάνι δε χρωστά τίποτα, ενώ για τη χρήση του 2000 εμφανίζει κύκλο εργασιών 14,3 δισ. και καθαρά κέρδη 2 δισ. δραχμές. Οι ιδιώτες δηλαδή μπορεί να βάλουν στο χέρι ένα από τα δύο μεγάλα στρατηγικά λιμάνια της χώρας σε τιμή που είναι η μισή περίπου από την αξία των πάγιων και των διαθέσιμων κεφαλαίων της εταιρίας!

Γι' αυτό και οι σύμβουλοι έκδοσης και οι ανάδοχοι δεν έκρυβαν την ικανοποίησή τους. Ο εκπρόσωπος του συμβούλου έκδοσης, της Bank of America, Μ. Κολιόπουλος είπε χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για λιμάνι με δεσπόζουσα θέση και υγιή χρηματοοικονομική δομή. Προσβλέπουμε σε αύξηση των εσόδων...». Ο δε εκπρόσωπος των συντονιστών, της EFG Eurobank Ergasias, κ. Ιωάννου είπε: «Τα οικονομικά στοιχεία είναι πολύ ελκυστικά για τους επενδυτές και οι προοπτικές της εταιρίας πολύ καλές».

Μετά από όλα αυτά ο υπουργός Μακεδονίας - Θράκης Γιώργος Πασχαλίδης είχε την έμπνευση να χαρακτηρίσει το ξεπούλημα «σημαντική στιγμή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης». Δεν καθόρισε μόνο, σημαντική για ποιον;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ