Τετάρτη 29 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΕΜΕΝ
Ευθύνες στο Γαλλικό Νηογνώμονα

Ανακοίνωση με αφορμή το χαμό του ναύτη στο «Αίολος Εξπρές 2»

Την παραδειγματική τιμωρία των υπαιτίων για το τραγικό ναυτικό ατύχημα στο «Αίολος εξπρές 2» στο οποίο έχασε τη ζωή του ο ναύτης Γιάννης Καρράς, ζητάει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών ΕΝ (ΠΕΜΕΝ) σημειώνοντας ότι: «Το τραγικό ατύχημα στο πλοίο, που στοίχισε τη ζωή στον άτυχο συνάδελφο έθεσε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα ναυτεργατών και επιβατών και απέδειξε, ότι παραβιάστηκαν στοιχειώδεις διεθνείς κανονισμοί και συμβάσεις». Επιπρόσθετα η ΠΕΜΕΝ ζητάει να αποσταλεί επίπληξη στο Γαλλικό Νηογνώμονα με απειλή την άρση της εξουσιοδότησης εάν επαναληφθεί στο μέλλον παραβίαση διεθνών συμβάσεων, των κανονισμών του ή αμέλειά του.

Οπως σημειώνει συγκεκριμένα η ΠΕΜΕΝ: «Το πρωτοφανές ατύχημα προβλημάτισε και εξόργισε τους ναυτεργάτες και γενικότερα την κοινή γνώμη. Μέχρι τώρα είχαμε να αντιμετωπίσουμε την εφοπλιστική ασυδοσία ως προς τις επισκευές και τη συντήρηση των πλοίων, με την ανοχή των εμπλεκομένων ανά περίπτωση νηογνωμόνων. Σ' αυτό το ατύχημα έχουμε να αντιμετωπίσουμε την αδιαφορία των κατασκευαστών (ναυπηγείου) και τη βαριά αμέλεια του Γαλλικού Νηογνώμονα».

«Μεταξύ των νηογνωμόνων, εξηγεί, που έχει εξουσιοδοτήσει η χώρα μας να εκτελούν επιθεωρήσεις σε ελληνικά πλοία και να εκδίδουν πιστοποιητικά ασφαλείας (αξιοπλοΐας) εκ μέρους της, είναι και ο Γαλλικός Νηογνώμονας (BURAEU VERITAS). Αυτός ο νηογνώμονας παρακολούθησε την κατασκευή του παραπάνω πλοίου στη Γαλλία και έχει εκδώσει τα πιστοποιητικά του».

«Στην περίπτωση του «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2», δεν πρέπει να έγινε σωστός έλεγχος των υλικών με τα οποία κατασκευάστηκαν τα διάφορα εξαρτήματα του πλοίου, σύμφωνα με τις διαδικασίες του συστήματος ελέγχου ποιότητας (ISO). Για το λόγο αυτό αντί να σπάσουν οι κάβοι του πλοίου, έσπασαν οι δέστρες τους και η βάση του βαρούλκου. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα πλοία πρέπει να είναι χωρίς ελαττώματα και άριστης ποιότητας και να ελέγχονται σύμφωνα με τους κανονισμούς» σημειώνει η ΠΕΜΕΝ.

Οπως προσθέτει στη συνέχεια: «Πρέπει να ελεγχθεί αν έγιναν ειδικά τεστ αντοχής στα συγκεκριμένα εξαρτήματα (δέστρες για βαρούλκο) πριν να τεθεί σε λειτουργία το πλοίο. Είναι γνωστό, ότι για κάθε μέρος, εξάρτημα ή μηχάνημα που πρόκειται να κατασκευαστεί ή να τοποθετηθεί στο πλοίο υπό την επίβλεψη του νηογνώμονα, πρέπει να υποβάλλονται στο νηογνώμονα για έγκριση σχέδια, διαγράμματα, τεχνικά χαρακτηριστικά και υπολογισμοί πριν το πέρας της κατασκευής και να γίνουν ειδικά τεστ αντοχής τους».

Καταλήγοντας επισημαίνει ότι: «Η επίβλεψη κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πλοίου, οι επιθεωρήσεις, οι έλεγχοι δοκιμών κλπ. λαμβάνουν χώρα από το νηογνώμονα, που έχει καθήκον, για λόγους κατάταξης του πλοίου και έκδοσης των πιστοποιητικών του, να βεβαιωθεί ότι οι απαιτήσεις των κανονισμών του έχουν εφαρμοστεί».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ