Τετάρτη 26 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΝΗΟΓΝΟΜΩΝΑΣ ΑΕ»
Απειλή για την ανθρώπινη ζωή!

Πρόσθετα στοιχεία για τη δράση του κατέθεσε η ΠΕΜΕΝ στη Δικαιοσύνη

Το τραγικό «ΔΥΣΤΟΣ»
Το τραγικό «ΔΥΣΤΟΣ»
Στοιχεία - φωτιά που «καίνε», την ιδιωτική εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ», κατέθεσε χτες η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού στον αντιεισαγγελέα Εφετών Πειραιά Αντώνη Μύτη. Τα στοιχεία αποδεικνύουν περίτρανα τις εγκληματικές ευθύνες του «Ελληνικού Νηογνώμονα» για ατυχήματα και δυστυχήματα που συνέβησαν σε 17 πλοία από το 1992 μέχρι και το τελευταίο χρονικό διάστημα και βεβαιώνουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» και εφοπλιστές αποτελούν ένα φονικό δίδυμο που απειλεί ευθέως την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Πρώτο στον κατάλογο των 17 πλοίων αναφέρεται το φορτηγό πλοίο «ΕΡΙΣ», το οποίο βυθίστηκε στις 24 Μάρτη 1992 επειδή εισέρευσε θάλασσα από τις οπές και τις ρωγμές του σάπιου περιβλήματός του. Στα συρτάρια του είχε τα πιστοποιητικά του «Ελληνικού Νηογνώμονα» που το χαρακτήριζαν αξιόπλοο! Ακολουθεί το δεξαμενόπλοιο «ΚΑΤΙΝΑ Π» που οι λαμαρίνες του ήταν τόσο σάπιες, ώστε το πλοίο, χωρίς να έχει κακοκαιρία, να κοπεί στη μέση και να βυθιστεί στις 25 Απρίλη 1992. Στα δυο κόπηκε και το πλοίο «ΠΡΟΣΠΕΡΙΤΙ» στις 3 Φλεβάρη 1993, πνίγοντας 5 ναυτεργάτες.

Το αλιευτικό πλοίο «ΣΕΝΕΓΚΑΛ» βυθίστηκε στις 28 Δεκέμβρη 1992 μετά από εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο. Σε δελτίο Τύπου ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» είχε αναφέρει ότι το πλοίο βυθίστηκε γιατί εμβολίστηκε από κορμό δέντρου!

Οι ναυτεργάτες του πλοίου «ΑΛΦΑ ΣΤΑΡ» είδαν να φεύγουν από το πλοίο οι πλευρικές λαμαρίνες του λόγω μεγάλων φθορών και διαβρώσεων, όπως βεβαιώνει και απόφαση Αμερικανικού Δικαστηρίου. Το πλήρωμα σώθηκε από ναυαγοσωστικά, ενώ το πλοίο οδηγήθηκε στο διαλυτήριο μαζί με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του «Ελληνικού Νηογνώμονα».

Το ίδιο περιστατικό συνέβη και στο φορτηγό πλοίο «ΣΑΝ ΜΑΡΚΟ». Το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΓΚΡΕΣΙΑ ΕΞΠΡΕΣ» στις 6 Μάρτη 1994 βυθίστηκε στο λιμάνι του Αιγίου από εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο. Είκοσι μέρες μετά βυθίζεται και το «ΓΙΟΥΝΙΤΙ ΒΤ». Στις 13 Ιούνη 1994 βυθίζεται το επιβατηγό - οχηματαγωγό «ΣΑΡΑΙ ΣΤΑΡ». Δυο μήνες αργότερα εισρέει θάλασσα στο φορτηγό πλοίο «ΝΙΚΗΤΑΣ ΡΟΥΣΣΟΣ» από το μηχανοστάσιο. Το Σεπτέμβρη του 1994 βυθίζεται το φορτηγό πλοίο «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» πνίγοντας 24 ναυτεργάτες. Αιτία ήταν οι σάπιες λαμαρίνες του και τα ρήγματα που είχαν.

Στις 2 Δεκέμβρη 1994 στο δεξαμενόπλοιο «ΝΤΙΜΙΝΙ» εισέρευσε θάλασσα από το μηχανοστάσιο. Το πλήρωμα πρόλαβε και το εγκατέλειψε. Ο «Ελληνικός Νηογνώμονας» δεν αναφέρει πουθενά αυτό το συμβάν. Το φορτηγό πλοίο «ΓΙΑΝΝΗΣ» έβαλε νερά από το Νο 1 αμπάρι του στις 21 Γενάρη 1996 και εγκαταλείπεται από το πλήρωμα. Αιτία η ζημιά των ελασμάτων του σκάφους. Τέσσερις μέρες μετά δε βρέθηκε ούτε ίχνος του πλοίου στην επιφάνεια. Στις 31 Γενάρη 1996 το φορτηγό πλοίο «ΣΕΛΒΑΝΑΜΑΡ» βυθίζεται από εισροή υδάτων στο μηχανοστάσιο. Στις 20 Φλεβάρη 1996 βυθίζεται το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΑΙΓΑΙΟ».

Στις 28 Δεκέμβρη 1996 βυθίζεται το - όπως αποδείχθηκε - σάπιο φορτηγό «ΔΥΣΤΟΣ», πνίγοντας 20 άτομα. Στελέχη της διοίκησης του «Ελληνικού Νηογνώμονα» κατηγορούνται για ψεύδη βεβαίωση με σκοπό το αθέμιτο όφελος, πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και σωματική βλάβη από αμέλεια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ