Παρασκευή 7 Απρίλη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πακτωλός κερδών για την κοινοπραξία

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά:

Το κόστος διοδίων για το τμήμα των Τεμπών ανέρχεται στα 2,50 ευρώ στο σταθμό Μακρυχωρίου, από 1,40 ευρώ και 3,20 ευρώ στο σταθμό Λεπτοκαρυάς, από 1,90 ευρώ που ήταν μέχρι πρόσφατα.

Η πρώτη σύμβαση του έργου υπογράφεται στις 28 Ιούνη 2007 και λίγες μέρες μετά, στις 8 Αυγούστου 2007, κυρώνεται από τη Βουλή με τον ν. 3605/2007. Δύο χρόνια αργότερα, και αφού έχει προηγηθεί η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ξεκινά η έναρξη λειτουργίας του νέου Σταθμού Διοδίων στον Πυργετό, με την κοινοπραξία να έχει εισπράξει ανυπολόγιστο αριθμό εσόδων από το 2008, σύμφωνα με εκτιμήσεις το ποσό ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ. Η μεγάλη κατολίσθηση του 2009 στην Κοιλάδα των Τεμπών, αλλά κυρίως το γεγονός ότι οι εργολάβοι δεν χρηματοδοτούν το έργο (παρά το ότι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια), και εξαιτίας της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης, έχει ως αποτέλεσμα την παύση των εργασιών τον Ιούνη του 2011. Δυόμισι χρόνια μετά και συγκεκριμένα στις 11 Δεκέμβρη 2013, η τότε κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ φέρνει στη Βουλή την αναθεώρηση των συμβάσεων των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, η οποία προβλέπει για το συγκεκριμένο μόνο έργο την καταβολή 99,5 εκατ. ευρώ, ως αποζημίωση για την επανέναρξη των εργασιών.

Τα έργα «πάγωσαν» εκ νέου τους πρώτους μήνες του 2015, όταν η νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ προχώρησε και σε αυτήν την περίπτωση στη λογική της «επαναδιαπραγμάτευσης» των συμβάσεων. Η κοινοπραξία δεν είχε ιδιαίτερους λόγους να βιάζεται, καθώς γνώριζε ότι σύντομα θα υπάρξει παρέμβαση της Επιτροπής, κάτι που συνέβη, με τις Βρυξέλλες να επιδίδουν τελεσίγραφο στην ελληνική κυβέρνηση για λειτουργική ολοκλήρωση των έργων έως τον Μάρτη 2017 και πλήρη παράδοση έως τον Αύγουστο του 2017, γιατί σε διαφορετική περίπτωση θα γίνονταν απαιτητά τα ποσά των επιδοτήσεων. Υπό αυτές τις συνθήκες υπήρξε άμεση κατάληξη των διαπραγματεύσεων, με την κοινοπραξία να λαμβάνει ως αποζημίωση επιπλέον 41,9 εκατ. ευρώ, βάσει της τελικής συμφωνίας που υπεγράφη τον περασμένο Γενάρη. Επίσης υπάρχει ειδική πρόβλεψη, όπως και σε όλες τις άλλες συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων, για την κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των απαιτούμενων εσόδων της κοινοπραξίας, σε περίπτωση που οι διελεύσεις οχημάτων, επομένως και τα έσοδα των διοδίων, πέσουν κάτω από ένα ορισμένο επίπεδο.

Το συνολικό κόστος του έργου έχει ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 10% υπολογίζονται ως ίδια κεφάλαια, με το υπόλοιπο ποσό να προέρχεται από άμεση κρατική επιχορήγηση, κοινοτικά κονδύλια και δάνεια με κρατική εγγύηση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ