Ειδικότερα:
Επιπλέον, στο «συμπληρωματικό μνημόνιο», η κυβέρνηση δεσμεύεται να συγκροτήσει τους επόμενους μήνες (έως το Σεπτέμβρη του 2017) ένα «αξιόπιστο διοικητικό σύστημα για την εκτίμηση της αντιπροσωπευτικότητας» των οργανώσεων που υπογράφουν μια κλαδική ή ομοιοεπαγγελματική σύμβαση. Στην πράξη, δηλαδή, συγκροτείται από τώρα ο μηχανισμός που θα θέτει μόνιμα εμπόδια στη σύναψη κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων και στη δυνατότητα επέκτασής τους σε ολόκληρο τον κλάδο ή το επάγγελμα, στο όνομα της «έλλειψης αντιπροσωπευτικότητας»...
Κατά τον ίδιο τρόπο, αφού δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά, παραμένει επ' αόριστον σε ισχύ όλο το άθλιο αντεργατικό πλαίσιο για την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΓΣΣΕ), που προβλέπουν η σχετική ΠΥΣ του 2012 και οι νόμοι που την ακολούθησαν. Κατ' επέκταση, διατηρούνται «στο γύψο» οι κατώτεροι μισθοί των 586 ευρώ μεικτά για τους εργαζόμενους άνω των 25 ετών και των 511 ευρώ μεικτά για τους εργαζόμενους κάτω των 25 ετών.
Στην Εισηγητική Εκθεση, μάλιστα, ρητά αναφέρεται ότι η διάταξη αυτή συνιστά συμμόρφωση και με την πρόσφατη απόφαση του Δικαστηρίου της ΕΕ για την υπόθεση της «ΑΓΕΤ Ηρακλής». Επιβεβαιώνεται και έτσι, δηλαδή, ότι η διάταξη αφορά μαζικές απολύσεις πάνω από τα ισχύοντα όρια, όπως οι εκατοντάδες εργαζόμενοι που ήθελε να απολύσει μια κι έξω η εργοδοσία και στη συγκεκριμένη περίπτωση.
Ακόμα πιο αποκαλυπτική είναι η πρόβλεψη πως ακόμα και στην περίπτωση που το ΑΣΕ δεν ικανοποιήσει το αίτημα μαζικών απολύσεων μιας επιχείρησης, αυτό δεν μπορεί να τις σταματήσει. Απλώς οι απολυμένοι θα μπορούν να επικαλεστούν τη γνωμάτευση αυτή στα δικαστήρια...
Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων όλες τις Κυριακές από το Μάη έως τον Οκτώβρη (εκτός από τη δεύτερη Κυριακή του Αυγούστου) στο δήμο Αθηναίων, σε περιοχές του δήμου Πειραιά, στο νότιο παραλιακό μέτωπο του Λεκανοπεδίου Αττικής, στο ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης και στην περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος». Παράλληλα, αφαιρούνται οι περιορισμοί ως προς το μέγεθος και τον τύπο των καταστημάτων που μπορούν να λειτουργούν την Κυριακή, ενώ προβλέπεται η λειτουργία των καταστημάτων για ακόμα περισσότερες Κυριακές με «αιτιολογημένη απόφαση» του αντιπεριφερειάρχη, «λαμβανομένων υπόψη των τοπικών ιδιαιτεροτήτων που σχετίζονται με την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής», με βάση δηλαδή τις «τοπικές ιδιαιτερότητες» των συμφερόντων του κεφαλαίου.
Δηλαδή, με τις ίδιες «fast track» διαδικασίες που κρίνουν παράνομες και καταχρηστικές τις περισσότερες απεργίες, ο εργοδότης θα μπορεί να επικαλείται το εν λόγω άρθρο του Αστικού Κώδικα και να εξασφαλίζει να μην πληρώνει μισθό σε όσους δεν απεργούν - κατά τη διάρκεια μιας απεργίας στην επιχείρηση - ασκώντας με τον τρόπο αυτό πίεση στους απεργούς. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα οιονεί λοκ - άουτ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους αγώνες των εργαζομένων.
Παράλληλα, αναμένεται νέα νομοθετική παρέμβαση για τους όρους προκήρυξης απεργιών, καθώς στο κείμενο του «συμπληρωματικού μνημονίου» η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι στην επόμενη «αξιολόγηση» «θα υιοθετήσει νομοθεσία για την αύξηση της απαρτίας για την προκήρυξη απεργίας από πρωτοβάθμια σωματεία στο 50%», προδιαγράφοντας την επιβολή νέων εμποδίων στην προκήρυξη απεργιών.
Σοβαρά ερωτήματα προκαλεί και η δέσμευση της κυβέρνησης, στο «συμπληρωματικό μνημόνιο», να προχωρήσει το επόμενο διάστημα στη δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου συνδικαλιστικών οργανώσεων, εργαλείο που μπορεί να αξιοποιηθεί για το «φακέλωμα» των εργαζομένων.