Σάββατο 27 Μάη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Ευφορία στις τάξεις των επιχειρηματικών ομίλων

Από το βήμα του συνεδρίου «παρέλασαν» εκπρόσωποι επιχειρηματικών ομίλων στον τομέα των Μεταφορών και των Κατασκευών, που είτε δραστηριοποιούνται ήδη στην Ελλάδα και θέλουν να επεκτείνουν τις δουλειές τους, είτε σκοπεύουν στο μέλλον να επενδύσουν κεφάλαια. Κοινή διαπίστωση όλων ήταν η προσήλωση της κυβέρνησης στο στόχο της ανάδειξης της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο, όχι μόνο με την κατασκευή κρατικών υποδομών, αλλά και με τη διαμόρφωση «φιλικού επιχειρηματικού κλίματος» για τους ομίλους που επενδύουν στη χώρα.

Ετσι, ο Τ. Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά», θυγατρικής της COSCO, στάθηκε στην ιδιαίτερη σημασία της «ελεύθερης ζώνης καθεστώτος ΦΠΑ» για την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Χάρη σε αυτό το καθεστώς, που θα χορηγηθεί φυσικά στο σύνολο των ομίλων που θα επενδύσουν στον τομέα αυτό, η κινεζική πολυεθνική μπορεί να εκτελωνίζει εμπορεύματα που προορίζονται για τις χώρες της ΕΕ, χωρίς την καταβολή οποιουδήποτε ΦΠΑ στην Ελλάδα, αφού ο ΦΠΑ θα καταβάλλεται στη χώρα προορισμού όπου θα καταναλωθούν τα προϊόντα.

Επιπλέον, δεν προκύπτουν άλλου τύπου φόροι για τον όμιλο εταιρειών που θα χρησιμοποιήσει αυτό το καθεστώς, ενώ η περίοδος κατά την οποία τα εμπορεύματα παραμένουν στην «ελεύθερη ζώνη» είναι απεριόριστη, εκτός από τα γεωργικά προϊόντα. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επέκταση της προβλήτας ΙΙΙ θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, ενισχύοντας έτσι την ικανότητα διακίνησης φορτίων της ΣΕΠ στα 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων το χρόνο, από 3,2 εκατ. σήμερα.

Ακόμη, από φέτος ξεκινά η λειτουργία της νέας αποθήκης 25.000 τ.μ. στην «ελεύθερη ζώνη», η οποία θα λειτουργεί ως μικρό εμπορευματικό κέντρο με λειτουργίες επανασυσκευασίας προϊόντων, και πρόσθεσε ότι με βάση τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις, η ΣΕΠ μπορεί να χειριστεί μέχρι και 10 εμπορευματικούς συρμούς τη μέρα προς την Κεντρική Ευρώπη από το σιδηροδρομικό σταθμό του Ικονίου.

Στην ειδική σημασία που αποκτούν οι συνδυασμένες μεταφορές στάθηκε ο εκπρόσωπος του ομίλου της «Goldair», η οποία είναι ανάδοχος σε κοινοπραξία με την «ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ» για 60 χρόνια, για το εμπορευματικό κέντρο Θριασίου, Κ. Καλλίνικος, σημειώνοντας με έμφαση τη σημαντική γεωπολιτική θέση της Ελλάδας.

Χαρακτήρισε την επένδυση του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου ως «στρατηγικού χαρακτήρα», καθώς είναι το πρώτο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο που διαθέτει πλήρως το χαρακτήρα των συνδυασμένων μεταφορών, συνδέεται με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με το διευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών «Ten-T». Εντός του εμπορευματικού κέντρου πρόκειται να κατασκευαστούν 235.000 τ.μ. κτιρίων, 250.000 παλετοθέσεις, 4.000 θέσεις για αυτοκίνητα και 120 θέσεις για φορτηγά.

Ειδικό ρόλο, βεβαίως, σε όλα αυτά θα έχουν οι κατασκευαστικές εταιρείες, εκπρόσωποι των οποίων στάθηκαν ιδιαίτερα στα ζητήματα «χρηματοδότησης» και στο σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων έργων υποδομών.

Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - από τους βασικότερους διεκδικητές του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι μαζί με την ινδική GMR - Γ. Περιστέρη, ο οποίος εξέφρασε έντονα «παράπονα» για το γεγονός ότι σήμερα είναι «σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα για μια χώρα σε ύφεση» το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Πρόσθεσε, πάντως, ότι οι υποδομές μεταφορών προσελκύουν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αλλά και το ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτικών τραπεζών, εξαιτίας του γεγονότος ότι η απόδοση κερδοφορίας τους εκτείνεται σε μεγάλο χρονικό διάστημα, δεκαετιών, και δεν επηρεάζονται τόσο από την τρέχουσα συγκυρία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ