Ο υπουργός είχε δηλώσει τότε ότι το κύριο βάρος του προγραμματισμού προσανατολίζεται στην αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων και στον εκσυγχρονισμό των σχολικών βιβλίων, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και στην αξιολόγηση του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου, των εκπαιδευτικών και όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είχε εξαγγείλει, ακόμα, «εκπόνηση αναλυτικών προγραμμάτων και συγγραφή σχολικών βιβλίων», «ολοκλήρωση της συγγραφής και έκδοσης των βιβλίων ειδικοτήτων των ΤΕΕ», αλλά και δεσμεύσεις ότι το σχολικό έτος 2001 - 2002 εκδίδονται για τα ΤΕΕ 101 νέα βιβλία.
Τρεις βδομάδες από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, τα προβλήματα είναι «παρόντα» για να μη ...χαλάσει η παράδοση. Στα Ενιαία Λύκεια λείπουν περίπου 12 βιβλία, ενώ στα ΤΕΕ δεν υπάρχει για την Α` και Β` τάξη του πρώτου κύκλου, αλλά και για τη Γ` τάξη του δεύτερου κύκλου κανένα βιβλίο ειδικότητας (!), ενώ και στα υπόλοιπα βιβλία γενικής παιδείας παρουσιάζονται αρκετά κενά.
Μάλιστα, σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών, βιβλία, όπως η Φυσική της Γ` τάξης πωλείται σε μεγάλα βιβλιοπωλεία της Αθήνας σε μορφή φωτοτυπιών έναντι της τιμής των 3.000 δραχμών. Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, το πρώτο κεφάλαιο του βιβλίου (Ταλαντώσεις) διδάσκονταν στους μαθητές στα καλοκαιρινά τμήματα φροντιστηρίων (!).
Βέβαια, η άσχημη κατάσταση συνεχίζεται και με την απαράδεκτη καθυστέρηση στη στελέχωση των σχολείων της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στα ΤΕΕ, με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το «χάσιμο» χιλιάδων διδακτικών ωρών, πράγμα που κινδυνεύει τα τελευταία χρόνια να μετατραπεί σε θεσμό.
Ολες, λοιπόν, οι τότε ανακοινώσεις των συνολικών αναδιαρθρώσεων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης έγιναν μόνο για να ρίξουν στάχτη στα μάτια του ελληνικού λαού. Οι ελλείψεις σε βιβλία, εκπαιδευτικό προσωπικό, υλικοτεχνική υποδομή, η λογική των συγχωνεύσεων σχολείων και τμημάτων, αλλά και η άσχημη κτιριακή κατάσταση είναι αποτέλεσμα της εφαρμογής αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.