Τετάρτη 14 Μάρτη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Στην υπηρεσία των επιχειρηματικών ομίλων στις μεταφορές

Από πρόσφατη κινητοποίηση των Επιτροπών Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ στο υπουργείο Μεταφορών
Από πρόσφατη κινητοποίηση των Επιτροπών Αγώνα Ταξί της ΠΑΣΕΒΕ στο υπουργείο Μεταφορών
Στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής βρίσκεται από χτες το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση «εκσυγχρονίζει» το θεσμικό πλαίσιο των μεταφορών για την απρόσκοπτη ανάκαμψη και κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο, συνθλίβοντας παραπέρα τα εργασιακά δικαιώματα και εκτοπίζοντας αυτοαπασχολούμενους και μικρούς επαγγελματίες.

Οπως ανέδειξε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στις προσπάθειες της κυβέρνησης για τη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της χώρας, όπως αξιώνει η άρχουσα τάξη, σχεδιασμός που περιλαμβάνει και τη μετατροπή της χώρας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών, όπου εντάσσεται και ο τουρισμός.

«Αυτός ο σχεδιασμός - επισήμανε - δεν μπορεί να προωθηθεί από τις μέχρι τώρα υπηρεσίες και υποδομές μεταφοράς που προσφέρει σκόρπια αυτοαπασχόληση, που κυριαρχούσε όλα τα προηγούμενα χρόνια στον κλάδο. Προϋποθέτει ισχυροποίηση των επιχειρηματικών μονοπωλιακών ομίλων και αυτό υπηρετεί».

Στη βάση αυτών ισχυροποιεί τη θέση των εταιρειών ηλεκτρονικής ή τηλεφωνικής διαμεσολάβησης, όπως είναι η «Beat» και η «Uber», μεταφοράς επιβατών, είτε μέσω χρήσης ταξί είτε μέσω επιβατικών ΙΧ, προβλέποντας την αδειοδότησή τους, τον ορισμό εκπροσώπων τους, οι οποίες μπορούν να έχουν έδρα εντός ή εκτός ΕΕ και θέτοντας τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα που διαχειρίζονται.

Οπως τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, «εκτός από γνωστές εταιρείες που έχουν αναφερθεί, στο παιχνίδι μπαίνουν και άλλες αντίστοιχες εταιρείες και τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, ενώ υπάρχει και το νομικό πλαίσιο ακόμα και τα ραδιοταξί να εξελιχθούν σε κανονικές καπιταλιστικές εταιρείες το επόμενο διάστημα».

«Το κρίσιμο ερώτημα που θέτουμε είναι τι έχουν να κερδίσουν τα λαϊκά στρώματα. Θα λυθούν οι καθημερινές τους ανάγκες για γρήγορη και ασφαλή μεταφορά; Θα υπάρξουν σύγχρονα μέσα μαζικής μεταφοράς με φτηνό εισιτήριο για όλο το λαό; Θα αυξηθούν οι μισθοί των εργαζομένων που έχουν μετατραπεί σε φιλοδωρήματα και το ταξί έχει μετατραπεί σε είδος πολυτελείας; Θα κερδίσουν κάτι οι αυτοαπασχολούμενοι του κλάδου; Θα μειωθεί η φορολόγησή τους; Θα δουλεύουν με καλύτερες συνθήκες, λιγότερες ώρες, καλύτερα εισοδήματα;», υπογράμμισε, για να προσθέσει: «Η καπιταλιστική αγορά χτίζεται πάνω στο τσάκισμα των λαϊκών εισοδημάτων, ήταν και θα παραμείνει αρένα για εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους».

Οσον αφορά τα άρθρα για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ανέφερε ότι μέχρι τώρα οι αυστηροί κανόνες και ποινές για παραβάσεις «δεν λειτούργησαν αποτρεπτικά για τα αυτοκινητικά ατυχήματα», συμπληρώνοντας ότι «οι τροποποιήσεις στα πρόστιμα και η κατάργηση έκπτωσης έχουν καθαρά εισπρακτικό χαρακτήρα» αφού «υπάρχουν πλευρές, όπως οι ασφαλείς υποδομές», για τις οποίες δεν γίνεται συζήτηση.

Ακόμα στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται η αύξηση των ορίων ηλικίας των λεωφορείων του ΟΑΣΘ από τα 20 στα 23 χρόνια και των μεταχειρισμένων λεωφορείων από τα 15 στα 18 έτη, η μετατροπή των δημόσιων ΚΤΕΟ σε ανώνυμες εταιρείες κ.ά.

Από την πλευρά της κυβέρνησης ο αρμόδιος υπουργός, Χρ. Σπίρτζης, προσπαθώντας να αντιστρέψει την πραγματικότητα είπε ότι μπαίνει μία τάξη «στο απόλυτο χάος» στο οποίο δρούσαν «οι εταιρείες διαμεσολάβησης» και κόμπασε ότι «στόχος είναι να σταματήσουν οι γκρίζες ζώνες του παλαιοκομματισμού και η αποδόμηση κλάδων για την εξυπηρέτηση συμφερόντων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ