Πέμπτη 11 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΔΙΚΗ «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ»
Αλλοιωμένα στοιχεία από το «Νηογνώμονα»

Αποκαλυπτική για τη φερεγγυότητα των ερευνών και των πορισμάτων που «συνοδεύουν» κάθε ναυάγιο ήταν η χτεσινή μέρα της δίκης που διεξάγεται στο τριμελές Εφετείο Πειραιά για τη ναυτική τραγωδία του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ». Χτες κατέθετε για δεύτερη μέρα ο ναυπηγός κ. Θεοδωρίδης, ένας από τους πραγματογνώμονες που υπέγραψαν το πόρισμα για τις αιτίες που το πλοίο αυτό στις 3 Σεπτέμβρη 1994 βυθίστηκε αύτανδρο - με 24 ναυτεργάτες πλήρωμα - στον Ατλαντικό Ωκεανό, με ήπιες καιρικές συνθήκες. Ο κ. Θεοδωρίδης, παρά το γεγονός ότι επιχείρησε να διατηρήσει «ίσες αποστάσεις» και είναι γνωστές οι σχέσεις του με τον κατηγορούμενο Δ. Μελισσηνό, γενικό τεχνικό διευθυντή την εποχή του ναυαγίου, αποκάλυψε ότι ορισμένα από τα στοιχεία στα οποία βασίστηκε έφεραν σημάδια αλλοίωσης, ενώ δεν τους δόθηκαν όλα τα έγγραφα που ζήτησαν από τον Ελληνικό Νηογνώμονα.

Ο πραγματογνώμονας κατά την πρώτη μέρα της κατάθεσής του επιχείρησε να πείσει ότι η κατάσταση του πλοίου δεν είχε σχέση με τη βύθισή του. Οτι την ευθύνη του ναυαγίου φέρει ο νεκρός πλοίαρχος, ο οποίος υπερφόρτωσε το πλοίο και όχι τα πιστοποιητικά αξιοπλοϊας του Νηογνώμονα. Χτες και στα πλαίσια των ερωτήσεων που του υπέβαλαν οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων, Γ. Τρανταλίδης και Χρ. Βρούστης, παραδέχτηκε ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας παραβίασε τους ίδιους τους κανονισμούς του, για να εκδώσει τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο πλοίο αυτό. Ανέφερε ότι από τα στοιχεία για την κατάσταση του πλοίου προέκυπτε ότι τα ελάσματά του έφεραν έντονα τα σημάδια της αλλοίωσης και ότι οι επισκευές που είχαν γίνει δεν ήταν οι ενδεδειγμένες. Ομως το αποκαλυπτικό στοιχείο που παρουσίασε ήταν ότι αντίγραφο του έγγραφου του Ελληνικού Νηογνώμονα που ονομάζεται Δ4 και αποτελεί διαβιβαστικό εκθέσεων επιθεωρήσεων και παρατηρήσεων για το «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και δόθηκε για μελέτη στους πραγματογνώμονες σε ορισμένα του σημεία ήταν σβησμένο με μπλάνκο και από πάνω είχαν αναγραφεί εκ των υστέρων ημερομηνίες. Ο ίδιος ανέφερε ότι ο Δ. Μελισσηνός αρνήθηκε να δώσει στους πραγματογνώμονες το πρωτότυπο «Δ4»! Επίσης δεν κατάφερε να δώσει σαφή απάντηση από ποια στοιχεία προκύπτει ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ