Πέμπτη 11 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Υπουργείο ... ιδιωτών, αντί Μεταφορών - Επικοινωνιών

«Χαράτσι» 5% στα εισιτήρια των υπεραστικών ΚΤΕΛ, την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ, καθώς και τον «πλειστηριασμό» των αποκαλούμενων «άγονων» αεροπορικών γραμμών εσωτερικού, προβλέπει μεταξύ άλλων νομοσχέδιο που κατέθεσε χτες στη Βουλή η κυβέρνηση.

Η κεντρική φιλοσοφία του νομοσχεδίου, που φέρει τις υπογραφές εννιά υπουργών και τιτλοφορείται «Οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις», είναι η παραχώρηση εσόδων, έργου και κερδών στους ιδιώτες. Ειδικότερα, το νομοσχέδιο που φέρει τις υπογραφές των υπουργών Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ΠΕΧΩΔΕ, Υγείας - Πρόνοιας, Εμπορικής Ναυτιλίας, Μεταφορών - Επικοινωνιών και Δημόσιας Τάξης, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • Την καθιέρωση ειδικού τέλους 5% στα εισιτήρια των υπεραστικών ΚΤΕΛ από την 1η Γενάρη 2002. Τα τέσσερα πέμπτα αυτού του ποσού, που υπολογίζεται σε πολλές δεκάδες δισ. δρχ. ετησίως, θα τα διαχειρίζονται οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ και το ένα πέμπτο θα πηγαίνει στα ταμεία του κράτους για να ασκεί «κοινωνική πολιτική». Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Μεταφορών, κάθε χρόνο με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ μετακινούνται 150 εκατ. επιβάτες. Συνεπώς, μια αύξηση 250 δρχ. σε ένα εισιτήριο 5.000 δρχ. σημαίνει επιπλέον έσοδα 37,5 δισ. δρχ. το χρόνο! Και απ' αυτά, τα 30 δισ. δρχ. θα είναι η καθαρή «προίκα» των ιδιοκτητών ΚΤΕΛ.
  • Την ίδρυση και λειτουργία ιδιωτικών Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ). Σημειώνεται ότι τα ετήσια έσοδα των δημόσιων ΚΤΕΟ υπερβαίνουν τα 45 δισ. δρχ. Ιδιωτικά ΚΤΕΟ θα μπορούν να ιδρύουν ασφαλιστικές εταιρίες, εταιρίες οδικής ασφάλειας, συνεργεία αυτοκινήτων κλπ. Και εδώ, δηλαδή, ενισχύεται το μεγάλο κεφάλαιο, καθώς οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες δύσκολα θα βρουν τα περίπου 80 εκατ. δρχ. που υπολογίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ ότι χρειάζονται για να «στηθεί» η επιχείρηση.
  • Την εκχώρηση της εκμετάλλευσης δέκα αεροπορικών γραμμών εσωτερικού σε ιδιώτες, μέσω διαγωνισμού. Πρόκειται για τις γραμμές από Αθήνα προς Αστυπάλαια, Ικαρία, Λέρο, Μήλο και Σκύρο. Επίσης τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Χίος και Θεσσαλονίκη - Σάμος και Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος και Ρόδος - Καστελόριζο. Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος. Η εκμετάλλευση των γραμμών αυτών, που σήμερα εξυπηρετούνται από την «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα» (θυγατρική της «Ολυμπιακής Αεροπορίας»), θα εκχωρηθεί στους ιδιώτες, έναντι αδράς επιδότησης.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ηρθε η σειρά τους να... «απελευθερωθούν» (2013-04-03 00:00:00.0)
Κόβονται κονδύλια για τη μεταφορά μαθητών (2004-02-04 00:00:00.0)
«Προίκα» 30 δισ. στα υπεραστικά ΚΤΕΛ (2002-05-15 00:00:00.0)
Στους ιδιώτες και τα ΚΤΕΟ (2001-06-14 00:00:00.0)
Θέλουν και τα ΚΤΕΟ (1996-08-02 00:00:00.0)
Κυκλοφορούν τα τουριστικά λεωφορεία (1996-05-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ