Σάββατο 29 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Οι πέντε άξονες της εκλογικής τακτικής

Με εντατικούς ρυθμούς προετοιμάζεται η ηγεσία της ΝΔ για την επικείμενη εκλογική αναμέτρηση, έστω και αν ελπίζει ότι οι εκλογές δε θα γίνουν τον Απρίλη, ενώ ταυτόχρονα ξεδιπλώνει την «καινούρια» προεκλογική τακτική της, προσδοκώντας ότι με τη βοήθειά της θα μπορέσει να πλασάρει με λαμπερότερο περιτύλιγμα τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της. Βασικό στοιχείο της «εκσυγχρονισμένης» προεκλογικής τακτικής παραμένει η προσωπική προβολή του προέδρου της ΝΔ, στο πλαίσιο του «κυρίαρχου» διλήμματος «Σημίτης ή Καραμανλής». Στην κατεύθυνση αυτή, έχει προχωρήσει τις τελευταίες ημέρες σε μπαράζ συνεντεύξεων σε περιοδικά και τηλεόραση. Παράλληλα, βέβαια, είναι υποχρεωμένος, προκειμένου να δείξει προς τα έξω ότι υπάρχει «ικανή ηγετική ομάδα», να προβάλει και μια σειρά ακόμα ηγετικά στελέχη της ΝΔ. Η προβολή τους, όμως, είναι «ελεγχόμενη» από τον ίδιο και δεν είναι άσχετη με τις εσωκομματικές ισορροπίες, που θέλει να διαμορφωθούν μετά τις εκλογές, ειδικά μάλιστα στην περίπτωση της ήττας. Οσο και αν εξορκίζει δημόσια αυτό το ενδεχόμενο, διαβεβαιώνοντας ότι θα κερδίσει τις εκλογές, όλες οι εσωκομματικές κινήσεις του παίρνουν υπόψη τους και αυτό το ενδεχόμενο. Φυσικά, το ίδιο κάνουν και ορισμένα κορυφαία στελέχη, που ετοιμάζονται για την «επόμενη ημέρα» μιας εκλογικής ήττας (κυρίως Μπακογιάννη, Αβραμόπουλος).

Το δεύτερο σκέλος της προεκλογικής τακτικής είναι η ενίσχυση του «κεντρώου» προφίλ του κόμματος, με στόχο ένα κρίσιμο ποσοστό απογοητευμένων και δυσαρεστημένων μεσαίων στρωμάτων από την κυβερνητική πολιτική. Για το σκοπό αυτό, από τη μια, έχει χαμηλώσει αισθητά τους σκληρούς αντιπολιτευτικούς τόνους και προβάλλει τη συνεννόηση και τη συναίνεση μεταξύ των κομμάτων, και, ταυτόχρονα, εμφανίζεται οπαδός της κατάργησης των «διαχωριστικών γραμμών». «Σήμερα, οι όροι Δεξιά και Αριστερά δε λένε και πολλά πράγματα. Οι πολίτες σήμερα έχουν πραγματικά προβλήματα και ψάχνουν να βρουν λύσεις», τόνισε χτες σε τηλεοπτική συνέντευξή του (Μέγκα).

Ο τρίτος άξονας της προεκλογικής τακτικής είναι η προβολή των νεοφιλελεύθερων θέσεών του κόμματος για όλα τα θέματα. Δείγματα γραφής έδωσε, τόσο με την ομιλία του στο πρώτο προσυνέδριο το περασμένο Σαββατοκύριακο, όσο και με ομιλίες για την πληροφορική και το περιβάλλον σε εκδηλώσεις που έγιναν τις προηγούμενες μέρες. Ο κοινός παρονομαστής τους είναι απελευθέρωση των αγορών, ανταγωνισμός, το κράτος αρωγός της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Οι προσυνεδριακές διαδικασίες που έχουν προγραμματιστεί θα αξιοποιηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.

Ο τέταρτος άξονας επικεντρώνεται στην ανικανότητα της κυβέρνησης να επιβάλει τις λύσεις, που απαιτούνται στη μετά ΟΝΕ εποχή γιατί είναι «δεμένη με το αμαρτωλό κράτος». «Ο,τι ήταν να δώσει το έδωσε», είναι το αγαπημένο σλόγκαν του Κ. Καραμανλή, ο οποίος ταυτόχρονα επιχειρεί να πείσει ότι «δεν είναι υγιές φαινόμενο η παραμονή ενός κόμματος στην εξουσία για πάρα πολύ μακρά περίοδο». Παράλληλα, πλασάρει και ότι χρειάζονται «νέοι άνθρωποι με φρέσκες ιδέες».

Ο πέμπτος άξονας αφορά την παρουσία του Δ. Αβραμόπουλου στα ψηφοδέλτια του κόμματος και, ίσως, των Μάνου, Ανδριανόπουλου, κ.ά., καθώς επίσης και την ανανέωση των ψηφοδελτίων με την ανάδειξη «καινούριων και άφθαρτων» προσώπων. Το χαρτί αυτό θα χρησιμοποιηθεί μόλις ο Κ. Σημίτης προσδιορίσει το χρόνο των εκλογών.

Ο Κ. Καραμανλής επιχείρησε και χθες στην τηλεοπτική συνέντευξή του να πείσει ότι είναι πανέτοιμος και θεωρεί ευπρόσδεκτες τις εκλογές. Μάλιστα, διαπίστωσε ότι «είναι ατόπημα του πρωθυπουργού να αφήνει αυτή την ασάφεια να σέρνεται και αυτό δεν κάνει καλό στη δημόσια ζωή, αλλά και στην αξιοπιστία του Κ. Σημίτη»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ