ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αγώνας για υποδομές στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι για τα κέρδη του κεφαλαίου

Περιοδείες των υποψηφίων της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» και την ΕΥΑΘ ΑΕ

Σάββατο 23 Φλεβάρη 2019 - Κυριακή 24 Φλεβάρη 2019

Από την περιοδεία στην ΕΥΑΘ ΑΕ
Οι αρνητικές επιπτώσεις για τα λαϊκά στρώματα από την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων που «τρέχει» η κυβέρνηση με τη στήριξη της Τοπικής Διοίκησης και η ανάγκη ο λαός οργανωμένα και αγωνιστικά να αντιδράσει στους σχεδιασμούς που βγάζουν «στο σφυρί» το σύνολο της κρατικής περιουσίας, αναδείχθηκαν μέσα από περιοδείες που πραγματοποίησαν ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Σωτήρης Αβραμόπουλος, και ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Ζαριανόπουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», τις προηγούμενες μέρες στην «Εγνατία Οδό ΑΕ» και την ΕΥΑΘ ΑΕ.

Ανάγκη η ανάπτυξη του αγώνα για Εγνατία αποκλειστικά δημόσια και κατάργηση όλων των διοδίων

Στην περιοδεία που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» στη Θεσσαλονίκη, από τις συναντήσεις με τους εργαζόμενους αναδείχτηκε η ανησυχία τους για τις θέσεις εργασίας τους μετά την απόφαση του υπουργείου Υποδομών, στο πλαίσιο της δρομολογημένης ιδιωτικοποίησης, να τους καλέσει - εκβιάσει να δηλώσουν τη βούλησή τους να φύγουν από την εταιρεία και να μεταταγούν σε υπηρεσίες, οργανισμούς και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αλλωστε, πολλές από αυτές ήδη βρίσκονται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης ή σχεδιάζουν δραστικούς περιορισμούς προσωπικού.

Παράλληλα με τη μετάταξη του προσωπικού, η κυβέρνηση δρομολογεί την έναρξη των σταθμών διοδίων Ωραιοκάστρου και Ασπροβάλτας, που έχουν ολοκληρωθεί, ενώ θα ξεκινήσουν και οι κατασκευαστικές εργασίες του σταθμού διοδίων Καβάλας, όπως και στα δεκάδες μετωπικά και πλευρικά διόδια που προβλέπονται.

Στο φόντο αυτών των εξελίξεων, ο Σ. Ζαριανόπουλος αναφέρθηκε στον αδυσώπητο ανταγωνισμό εταιρειών για την ανάληψη της διαχείρισης του έργου, με τεράστια, εξασφαλισμένα κέρδη από τα διόδια, τα οποία θα αυξάνονται, ενώ ενημέρωσε και για τη σημασία που δίνουν ΕΕ και ΝΑΤΟ σε δίκτυα μεταφοράς όπως η Εγνατία Οδός, όχι μόνο για εμπορικούς σκοπούς, αλλά και για στρατιωτικούς, ως υποδομές μετακίνησης στρατιωτικών δυνάμεων στα Βαλκάνια.

Τόνισε ότι σκοπός της «εξαφάνισης» των εργαζομένων είναι όχι μόνο η «ελάφρυνση» της παραχωρησιούχου εταιρείας από εργαζόμενους με σχετικά συγκροτημένα δικαιώματα και η αντικατάστασή τους από πάμφθηνο εργατικό και επιστημονικό προσωπικό, αλλά και η «εξαφάνιση» εκείνων των εργαζομένων που με τις γνώσεις και την πείρα τους έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν την ιδιωτική εταιρεία σε θέματα ασφάλειας των μετακινήσεων και του υπέρογκου κόστους που θα επιρρίψουν σε κράτος και μετακινούμενους.

Σημείωσε την ανάγκη να συνεχιστεί και να αναπτυχθεί ο αγώνας των εργαζομένων, του λαού, για Εγνατία Οδό αποκλειστικά δημόσια, για κατάργηση όλων των διοδίων.

Και παρουσιάζοντας τη θέση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ανέδειξε ότι «η εταιρεία σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές - κατασκευαστικές - ερευνητικές εταιρείες του Δημοσίου πρέπει να αποτελέσουν τη βάση συγκρότησης ενιαίου κρατικού φορέα Κατασκευών, που μπορεί να ικανοποιήσει τις πιεστικές ανάγκες για κατασκευαστικά έργα για τις λαϊκές ανάγκες και τη συντήρησή τους (π.χ. σχολεία, νοσοκομεία κ.λπ.), αξιοποίησή τους για αντισεισμική, αντιπλημμυρική, αντιπυρική προστασία, εξασφαλίζοντας μόνιμη εργασία σε όλες τις ειδικότητες (εργαζομένων και επιστημόνων) που απασχολούνται σε κατασκευαστικά έργα και αντιμετωπίζουν την ανασφάλεια κάθε φορά που αυτά τελειώνουν».

Στην ΕΥΑΘ

Εντονη ανησυχία έχει προκαλέσει και στους εργαζόμενους της ΕΥΑΘ η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην πώληση ενός ακόμη μετοχικού πακέτου της επιχείρησης, του 24,02%, που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, προωθώντας την παραπέρα ιδιωτικοποίησή της (ήδη το 26% είναι στο χρηματιστήριο), όπως αναδείχτηκε και στην περιοδεία που πραγματοποίησαν στην επιχείρηση οι υποψήφιοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Ο Σ. Αβραμόπουλος σημείωσε ότι «τα επιχειρήματα του ΣΥΡΙΖΑ που χρησιμοποιήθηκαν το 2014 για να λεηλατηθεί η ψήφος και των εργαζομένων εδώ στην ΕΥΑΘ αλλά και του λαού της Θεσσαλονίκης, έχουν καταρρεύσει σαν χάρτινος πύργος. Η τελευταία εξέλιξη είναι μια ακόμα απόδειξη στην πορεία παραπέρα ιδιωτικοποίησης, εμπορευματοποίησης του νερού». Ενώ, σχολιάζοντας την «αναστολή» της πλήρους ιδιωτικοποίησης λόγω απόφασης του ΣτΕ, τόνισε ότι η κυβέρνηση «δεν ξεχνά την υποχρέωσή της για την παράδοση της ΕΥΑΘ, του νερού της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες», αλλά και ότι «οι δικαστικές αποφάσεις αλλάζουν. Οπως εκείνες που έκριναν τα μνημόνια "αντισυνταγματικά" και μετά από λίγο καιρό "συνταγματικά"».

Απαντώντας στα πανηγύρια της κυβέρνησης για την περιβόητη «διατήρηση του 50%+1 στον έλεγχο του Δημοσίου», θύμισε ότι με αυτό το καθεστώς ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας και εμπορευματοποίησης του νερού, με τα φαρμακερά τιμολόγια, η ΕΥΑΘ ΑΕ παρουσίασε αύξηση καθαρών κερδών το 2017 32% και επιπλέον 11,7% στο πρώτο εξάμηνο του 2018. «Ολα αυτά τα κέρδη βγαίνουν από τις τσέπες των λαϊκών καταναλωτών, αφού το 70% των εσόδων της το εισπράττει από τους οικιακούς χρήστες», ανέφερε.

Παράλληλα, ο Σ. Αβραμόπουλος σχολίασε τα σχέδια για εκμετάλλευση του νερού από τους δήμους σε συνεργασία με ιδιώτες (όπως δηλώνει η υποψήφια της κυβέρνησης Κ. Νοτοπούλου, με το κράτος σε ρόλο τροχονόμου) και ανέδειξε τη σύμπλευση όλων των άλλων συνδυασμών με τη στρατηγική που εφαρμόζει η κυβέρνηση, αναφέροντας ότι διαφωνούν για το ποιος θα είναι ο καλύτερος διαχειριστής.

Ο Σ. Αβραμόπουλος σημείωσε ακόμη την ανάγκη να συνεχιστούν και να κλιμακωθούν οι αγώνες των εργαζομένων, όλου του λαού, που ξεκίνησαν με τις συμβολικές καταλήψεις του ΠΑΜΕ, των εργατικών σωματείων στην ΕΥΑΘ, τις κινητοποιήσεις στις γειτονιές.

Τόνισε τέλος ότι η ισχυροποίηση του ΚΚΕ και της «Λαϊκής Συσπείρωσης» μπορεί να δώσει νέα και μεγάλη ώθηση στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του νερού, για διεύρυνση του κοινωνικού χαρακτήρα του ως αγαθού, και για να επιταχυνθούν μια σειρά απαραίτητα έργα υποδομής στην περιοχή, ώστε να αναβαθμιστεί τόσο το δίκτυο ύδρευσης όσο και το δίκτυο αποχέτευσης.