Νέα προνόμια για τους εφοπλιστές, ενόψει και της ενεργοποίησης του νόμου - έκτρωμα για την ακτοπλοΐα
Για να «χρυσωθεί το χάπι» οι νέες ακτοπλοϊκές γραμμές είναι κατά 20% αυξημένες από τις σημερινές και αριθμούν συνολικά (κύριες και τοπικές) 239. Αυτό το νέο δίκτυο δρομολογίων έχει ήδη σταλεί στους αρμόδιους φορείς όπως Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων, στην Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλόων, ΠΝΟ και αλλού και αύριο, Παρασκευή, θα γίνει μια τελευταία συνάντηση, προκειμένου να γίνουν οι τελευταίες τροποποιήσεις. Στη συνέχεια, οι νέες γραμμές θα κατατεθούν στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Από την 1η Γενάρη 2002 θα αρχίσει η επιλογή των γραμμών από τους εφοπλιστές και από την 1η Νοέμβρη 2002 θα τεθούν σε εφαρμογή, όπως και όλες οι διατάξεις του νέου νόμου.
Ομως, ο υπουργός χτες δεν έμεινε μόνο εκεί. Οπως προκύπτει, ετοιμάζεται παράλληλα και η παραχώρηση νέων υπερπρονομίων στους Ελληνες ακτοπλόους εφοπλιστές για να... αντεπεξέλθουν στον «ανταγωνισμό» με τους κοινοτικούς, που θα εισβάλουν στις ελληνικές θάλασσες και νέα αντιναυτεργατικά μέτρα. Ειδικότερα ο υπουργός το μόνο αίτημα που απέρριψε, από το πολυσέλιδο υπόμνημα που κατέθεσε η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας είναι αυτό της αύξησης του ορίου ηλικίας των πλοίων από τα 30 στα 35 έτη. «Πιστεύω - σημείωσε σχετικά με τις αξιώσεις των εφοπλιστών- ότι όλα αυτά τα θέματα, τίθενται από τα πράγματα στο τραπέζι ανοιχτά. Και πιστεύω ότι μπορούμε να βρούμε στα νέα δεδομένα, λύσεις ακόμα και για "ιστορικά" αιτήματα»! Σημειώνεται ότι ορισμένα από τα «αιτήματα» των ακτοπλόων εφοπλιστών προβλέπουν το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών και την παραμονή στα πλοία τους «πλήρωμα ασφαλείας»(!), γενναία οικονομική ενίσχυση από την τσέπη των εργαζομένων, να μην πληρώνουν φράγκο στο ΝΑΤ και πολλά ακόμα...