ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Κρούουν κώδωνα κινδύνου για τις μειωμένες συνθέσεις στα επιβατηγά πλοία
Τετάρτη 10 Ιούλη 2019

INTIME NEWS

Τις επικίνδυνες συνέπειες των συνεχών μειώσεων των οργανικών συνθέσεων αναδεικνύουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία
Καμπανάκι κινδύνου για τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας που διαμορφώνονται στα επιβατηγά πλοία, εξαιτίας των συνεχών μειώσεων των οργανικών συνθέσεων από τους εφοπλιστές, με σοβαρές συνέπειες και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, σημαίνουν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, αναδεικνύοντας την άμεση και επιτακτική ανάγκη για την οργάνωση παρεμβάσεων και κινητοποιήσεων από τους ναυτεργάτες και τα σωματεία τους.

Οπως σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωση, «οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων στην επιβατηγό ναυτιλία, που έχουν διαμορφωθεί με τον ν.4150/2013 και τις υπουργικές αποφάσεις, έχουν δημιουργήσει συνθήκες με εξαντλητικά ωράρια για τους ναυτεργάτες, παραβιάζοντας ακόμα και τις ελάχιστες ώρες εργασίας και ανάπαυσης που προβλέπονται από την κείμενη και διεθνή νομοθεσία, βάζοντας σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή».

Ο νόμος 4150/2013 προβλέπει τη διαμόρφωση των οργανικών συνθέσεων από τους εφοπλιστές κατά το δοκούν και ανάλογα με την κερδοφορία τους. Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται ήδη στα πλοία της γραμμής Πάτρα - Ιταλία, όπου οι εφοπλιστές μειώνουν όλο και περισσότερο τις οργανικές συνθέσεις. Χαρακτηριστικά, η εταιρεία ΑΝΕΚ, στα πλοία «CHAMPION SPIRIT» και «HELLENIC SPIRIT» που είναι δρομολογημένα σε αυτήν τη γραμμή και τη θερινή περίοδο μεταφέρουν 1.500 επιβάτες, έχει αφήσει πλέον 4 μαγείρους και δύο χυτροκαθαριστές για να τα «βγάλουν πέρα». Οπως καταγγέλλεται από τα σωματεία, οι ώρες εργασίας τους ξεπερνούν τις ανθρώπινες αντοχές... Συνολικά, με το νόμο 4150 μειώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις στα πλοία αυτής της γραμμής κατά 50%!

Στο εσωτερικό, στα πλοία της ακτοπλοΐας, ο νόμος αυτός εφαρμόστηκε καταρχήν στους ναυτεργάτες των γενικών υπηρεσιών (μαγείρους, καμαρότους), οι οποίοι μειώνονται κατά 50% τη χειμερινή περίοδο.

Απέναντι στις μεθοδεύσεις των εφοπλιστών και των ανθρώπων τους στην ΠΝΟ

Οι εφοπλιστές τώρα αξιώνουν την πλήρη εφαρμογή του παντού, και στο σύνολο του πληρώματος και στα ακτοπλοϊκά πλοία. Η εφαρμογή του νόμου ήταν και ο όρος που έθεσαν οι εφοπλιστές στην ηγεσία της ΠΝΟ για να υπογραφεί η ΣΣΕ για την ακτοπλοΐα. Την αξίωση αυτή έσπευσε να ικανοποιήσει ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός στη διοίκηση της ΠΝΟ, βάζοντας την υπογραφή του σε αυτήν τη Σύμβαση, με «τυράκι» το ψίχουλο του 2% που έδωσαν οι εφοπλιστές ως αύξηση στους μισθούς, αλλά και την «πρόσληψη ελάχιστων ναυτεργατών για δύο μήνες τη θερινή περίοδο», όπως αποκαλύπτουν στους ναυτεργάτες με την ανακοίνωσή τους τα τρία ταξικά ναυτεργατικά σωματεία.

«Οι μεθοδεύσεις εφοπλιστών και ναυτεργατικών σωματείων στα πλαίσια των διαπραγματεύσεων για τις ΣΣΕ, με συμφωνίες για πρόσληψη ελάχιστων ναυτεργατών για 2 μήνες τη θερινή περίοδο, υπονομεύουν τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες του συνόλου των ειδικοτήτων των ναυτεργατών, στρώνουν το έδαφος και στην κυβέρνηση της ΝΔ, να συνεχίσει την ολομέτωπη επίθεση στα δικαιώματα των ναυτεργατών», τονίζουν ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Και υπογραμμίζουν: «Απαιτούμε την άμεση συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ για τη λήψη αποφάσεων για αγωνιστικές κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις, ενάντια στις συνθήκες γαλέρας με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις που υπονομεύουν την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα».