ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Απαράδεκτη ολιγωρία παρά τις προειδοποιήσεις των σωματείων

Συνεχίζεται η μεταφορά σε ξενοδοχεία για όσους διαπιστώθηκε ότι δεν νοσούν

Σάββατο 4 Απρίλη 2020 - Κυριακή 5 Απρίλη 2020

Eurokinissi

Το «Ελ. Βενιζέλος» στο λιμάνι του Πειραιά
Σε εξέλιξη βρισκόταν από την Παρασκευή η μεταφορά των 259 επιβαινόντων του επιβατηγού - οχηματαγωγού «Ελ. Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ, που βρέθηκαν «αρνητικοί» στον κορονοϊό, σε ξενοδοχεία της Αθήνας, διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί την Κυριακή. Οι 119 που ήταν «θετικοί» θα παραμείνουν σε καραντίνα για 14 μέρες εντός του πλοίου.

Το πλοίο από το βράδυ της Πέμπτης βρίσκεται ελλιμενισμένο στην προβλήτα των κρουαζιερόπλοιων «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ» με αποκλεισμένη περίμετρο. Στην προβλήτα έχει στηθεί από τον ΕΟΔΥ ειδική τέντα για τη διευκόλυνση της υγειονομικής μονάδας που θα βρίσκεται εκεί για την περίθαλψη των ασθενών. Το κλιμάκιο των υγειονομικών έχει πάρει δείγματα από επιφάνειες του πλοίου και έχει διενεργήσει έλεγχο στο κεντρικό σύστημα κλιματισμού του.

Η όλη «κινητοποίηση» της κυβέρνησης έγινε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Από τον εντοπισμό του πρώτου κιόλας κρούσματος, ενός 73χρονου Ελβετού, τα τρία σωματεία είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, αναδεικνύοντας την επιτακτική ανάγκη για άμεσο ελλιμενισμό του πλοίου στην προβλήτα που τελικά και προσέδεσε και τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την υγεία και ασφάλεια των ναυτεργατών. Χρειάστηκε όμως οι θετικοί στον κορονοϊό επιβαίνοντες να φτάσουν τους 119 για να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα!

Επιπλέον, μέχρι και την Παρασκευή επικρατούσε σύγχυση στο υπουργείο Ναυτιλίας και όσον αφορά τον συνολικό αριθμό των επιβαινόντων. Αρχικά ο αριθμός που δινόταν ήταν 383. Την Πέμπτη από τις επίσημες ανακοινώσεις το άθροισμα που προέκυπτε ήταν 380 άτομα.

Η καραντίνα δεν ισχύει για τα κέρδη των εφοπλιστών

Ακόμα και τώρα, όμως, κυβέρνηση και υπουργείο Ναυτιλίας εξακολουθούν να ολιγωρούν επικίνδυνα στη λήψη μέτρων για την προστασία της υγείας και της ίδιας της ζωής των ναυτεργατών στα καράβια για να μην «ενοχλήσουν» τους εφοπλιστές.

Καθημερινές είναι οι καταγγελίες ναυτεργατών ότι τα πληρώματα, όπως αυτά των εφοδιαστικών πλοίων, εξακολουθούν να στέλνονται από τις εταιρείες ως «πρόβατα επί σφαγή», για να προμηθεύουν με καύσιμα και άλλα εφόδια διερχόμενα πλοία, τα οποία προέρχονται από λιμάνια που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή επικινδυνότητας.

Την περασμένη Παρασκευή, το κοντεϊνεράδικο πλοίο «BF LUCIA» κατέπλευσε σε προβλήτα του ΟΛΠ στο Ικόνιο, προερχόμενο από λιμάνι της Ιταλίας. Με ευθύνη εταιρειών και υπουργείου δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο για την προστασία των πληρωμάτων των εφοδιαστικών δεξαμενόπλοιων που προμήθευσαν με καύσιμα το πλοίο.

Οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται αν προστεθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, όπως επιβεβαιώθηκε από το γραφείο του, πριν από λίγες μέρες, έκανε αποδεκτό αίτημα της ΕΕ και των εταιρειών κρουαζιέρας για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι του Πειραιά για ανεφοδιασμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καθημερινά να καταπλέουν στον Πειραιά τεράστια κρουαζιερόπλοια, όπως το «CORSA FORTUNA» με σημαία Ιταλίας, που ήρθε την περασμένη Παρασκευή, ποιος ξέρει από πού (δεν δόθηκαν σχετικές πληροφορίες από το υπουργείο) με περίπου 1.500 άτομα πλήρωμα.

Η κίνηση αυτή του υπουργού, που έγινε καθ' υπαγόρευση των εφοπλιστών, καθιστά «κενό γράμμα» την ΠΝΠ που απαγορεύει τον ελλιμενισμό στα λιμάνια της χώρας κρουαζιερόπλοιων, ημερόπλοιων, πλοίων αναψυχής κ.λπ. Στη βάση όλων αυτών μόνο πρόκληση μπορούν να χαρακτηριστούν οι δηλώσεις του Γ. Πλακιωτάκη, την περασμένη Παρασκευή σε ΜΜΕ, ότι «για να μπορέσουμε να επανέλθουμε στην κανονικότητα θα πρέπει να τηρήσουμε τα μέτρα με ευλάβεια»...