RIZOSPASTIS |
Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Παιδείας την προηγούμενη βδομάδα είχε ζητήσει από τους διευθυντές των σχολείων να καταγράψουν μέσα σε δύο μέρες πόσοι μαθητές τους δεν έχουν τα τεχνολογικά μέσα για να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση. Αμέσως μετά, όμως, Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστελναν νέες οδηγίες, «διευκρινίζοντας» πως η καταγραφή δεν αφορά τελικά την παροχή τεχνολογικών μέσων για την τηλεκπαίδευση! Εκπαιδευτικοί και γονείς μέσα από τα σωματεία και τους φορείς τους είχαν καταγγείλει τον εμπαιγμό της κυβέρνησης, προτάσσοντας το μόνο αίτημα που μπορεί να δώσει ουσιαστική λύση, δηλαδή κάθε μαθητής να προμηθευτεί ένα δωρεάν τάμπλετ και δωρεάν ίντερνετ. Κι αυτό γιατί είναι γνωστό ότι προβλήματα δεν παρουσιάζονται μόνο στους μαθητές που δεν έχουν στο σπίτι τους ηλεκτρονική συσκευή για τηλεκπαίδευση, αλλά και σε χιλιάδες οικογένειες που διαθέτουν μία ή δύο συσκευές και μέσα από αυτές καλούνται να δουλεύουν οι γονείς από το σπίτι και ταυτόχρονα να κάνουν μάθημα τα παιδιά...
Το υπουργείο προχώρησε σε μια μεσοβέζικη λύση (που είναι αμφίβολο αν θα καλύψει αυτές τις ανάγκες, αφού την περίοδο που γινόταν η καταγραφή των αναγκών ούτε οι διευθυντές ούτε οι γονείς γνώριζαν καλά καλά τι τους ζητείται), σύμφωνα με την οποία: Οι Σχολικές Επιτροπές των δήμων μπορούν να προμηθεύονται κατάλληλο εξοπλισμό (laptops, notebooks, netbooks ή tablets και συνδέσεις διαδικτύου) και να τις διαθέσουν στα σχολεία μετά από αιτιολογημένο αίτημα των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Η κυβέρνηση ορίζει ότι «τα προμηθευόμενα είδη αποτελούν εξοπλισμό του σχολείου και, με μέριμνα των οικείων διευθυντών, παραδίδονται προς προσωρινή χρήση στους δικαιούχους μαθητές με ονομαστικά πρωτόκολλα παράδοσης - παραλαβής, για όσο διάστημα αυτό απαιτείται». Η προμήθεια του εξοπλισμού από τις Σχολικές Επιτροπές θα γίνει από τις αδιάθετες πιστώσεις που προκύπτουν από την αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων τους και σε περίπτωση που αυτές δεν επαρκούν, οι δήμοι και οι Περιφέρειες μπορούν να επιχορηγούν εκτάκτως τις Σχολικές Επιτροπές με το απαιτούμενο υπόλοιπο.