ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Λιμάνι που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων

Αύριο η διαμαρτυρία των ΚΟΒ δήμου Πειραιά του ΚΚΕ ενάντια στο περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στην Πειραϊκή

Τετάρτη 13 Μάη 2020

Eurokinissi

«Λιμάνι που να υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων. Οχι στο περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στην Πειραϊκή»: Με το σύνθημα αυτό οι ΚΟΒ του δήμου Πειραιά του ΚΚΕ οργανώνουν διαμαρτυρία στην Πειραϊκή, αύριο, Πέμπτη 14 Μάη, στις 6.30 μ.μ., στο χώρο του «Σταυρού».

Αφορμή για τη διαμαρτυρία είναι το γεγονός ότι το κινεζικό μονοπώλιο της COSCO ξεκίνησε εν μέσω πανδημίας τις εργασίες επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας στην περιοχή.

Σημειώνεται ότι στον σχεδιασμό αυτό το ΚΚΕ έχει εκφράσει από την αρχή την αντίθεσή του. Αντικειμενικά άλλωστε το επενδυτικό σχέδιο της COSCO έχει ως μόνο κριτήριο την κερδοφορία του μονοπωλίου. Γι' αυτό, μαζί με τα μεγαλεπήβολα σχέδια πάνε χέρι χέρι η επίθεση στα εργατικά και λαϊκά δικαιώματα, οι σχεδιασμοί του κεφαλαίου ώστε το λιμάνι να γίνει Ειδική Οικονομική Ζώνη, αξιοποιώντας όλο το αντεργατικό οπλοστάσιο, με μειωμένα δικαιώματα στους εργάτες.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι σχεδιασμοί του μονοπωλίου αποτελούν αντικειμενικά εξελίξεις που φορτώνουν νέα βάρη και προβλήματα στο λαό. Οξύνουν τις αγωνίες για το αν θα έχουν δουλειά οι μεταλλεργάτες, για τους όρους δουλειάς, την ποιότητα ζωής στην περιοχή. Οι αλλαγές στους συντελεστές δόμησης και οι fast track διαδικασίες αδειοδότησης, χωρίς υπολογισμό συνεπειών σε περιβάλλον και τοπική οικονομία, οξύνουν την αγωνία μικρών αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών στο εμπόριο, στην εστίαση κ.α. Τέτοια περίπτωση είναι και τα έργα στην Πειραϊκή. Μάλιστα, ο νέος «περιβαλλοντικός» νόμος που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ, δίνει αέρα στα πανιά των επιχειρηματικών ομίλων, άρα και της COSCO, για να υλοποιούν ανεμπόδιστα από νομικά εμπόδια τους σχεδιασμούς τους.

Το κράτος, είτε με ΝΔ είτε με ΣΥΡΙΖΑ, στήριγμα των σχεδιασμών των μονοπωλίων

Φυσικά, αέρα στα πανιά της COSCO, και ειδικά για το συγκεκριμένο έργο, έδωσε και η πολιτική που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ, και ας προσπαθεί τώρα να κάνει αντιπολίτευση στα δικά του «έργα και ημέρες». Γιατί ο συγκεκριμένος σχεδιασμός, που υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής και υγείας των εργαζομένων και των κατοίκων της περιοχής, έχει τη σφραγίδα του ΣΥΡΙΖΑ που:

Από κοντά, στήριγμα δίνουν η Περιφέρεια Αττικής, με τον περιφερειάρχη της ΝΔ, Γ. Πατούλη, να ζητά «αναστολή των έργων» μέχρι να δώσει η Περιφέρεια έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης, δηλαδή κάλυψη στα έργα που ήδη ξεκίνησαν. Κάτι που, όπως φαίνεται, είναι άνευ αντικρίσματος, αφού το υπουργείο Ναυτιλίας απάντησε ότι το έργο έχει άδεια εκτέλεσης από το 2018, επικαλούμενο την άδεια που είχε εγκρίνει ο ΣΥΡΙΖΑ!

Αλλά και ο δήμος του Πειραιά είναι μπροστάρης στην υπεράσπιση του έργου όσο και συνολικά στο επενδυτικό σχέδιο της COSCO στο λιμάνι, αρκεί βέβαια, όπως αναφέρει, «να γίνει το έργο με κάποιες βελτιώσεις».

Η θέση του ΚΚΕ

Το ΚΚΕ δηλώνει την αντίθεσή του στο έργο, ακόμα και αν έχει εγκεκριμένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, πόσο μάλλον που τα κριτήρια με τη νέα νομοθεσία γίνονται «λάστιχο» για να έρχονται πιο εύκολα στα μέτρα των αναγκών του κεφαλαίου. Και από αυτήν τη σκοπιά ο αγώνας απαιτείται να έχει διάρκεια.

Το ΚΚΕ τοποθετείται αρνητικά σε αυτούς τους σχεδιασμούς της COSCO, της κυβέρνησης, της Περιφέρειας και της δημοτικής αρχής Πειραιά. Κριτήριο του Κόμματος είναι η δυνατότητα να καλυφθούν οι σύγχρονες εργατικές - λαϊκές ανάγκες. Οτι το λιμάνι του Πειραιά, συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών.

Το ΚΚΕ, με αφορμή και την αυριανή κινητοποίηση, καλεί τους εργαζόμενους και τους αυτοαπασχολούμενους, τους συνταξιούχους, τους νέους και τις νέες να παλέψουν ενάντια στους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς στο λιμάνι. Πάλη που να συναντιέται με τον συνολικότερο αγώνα απέναντι σε μια πολιτική που τσακίζει τα εργατικά - λαϊκά στρώματα, με στόχο ένα δρόμο ανάπτυξης που δεν θέτει στο επίκεντρο το κέρδος, αλλά τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.