METΡΟ
Φτηνό κατά την κυβέρνηση το εισιτήριο!

Δεν εξασφαλίζεται ο κοινωνικός χαρακτήρας των συγκοινωνιών, κατήγγειλε με Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης

Παρασκευή 4 Φλεβάρη 2000

Για την κάλυψη του λειτουργικού κόστους του ΜΕΤΡΟ καθορίστηκε το εισιτήριό του στις 250 δραχμές, ισχυρίστηκε ούτε λίγο ούτε πολύ χτες στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών Τ. Μαντέλης!

Το θέμα έφερε στη Βουλή, με Επίκαιρη Ερώτησή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπ. Αγγουράκης και ο Τ. Μαντέλης στην απάντησή του έφτασε στο σημείο να εμφανίσει ως... χαμηλή την τιμή του εισιτηρίου του ΜΕΤΡΟ. Είπε συγκεκριμένα ότι με τις 250 δραχμές ο πολίτης μπορεί να χρησιμοποιεί το σύνολο και των δύο γραμμών (ΜΕΤΡΟ και ΗΣΑΠ), ενώ ισχυρίστηκε ότι με τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών «ο πολύς κόσμος διευκολύνεται πάρα πολύ και οικονομικά».

«Κάθε άλλο παρά τον κοινωνικό χαρακτήρα των μαζικών μέσων μεταφοράς σκοπεύει να εξασφαλίσει η κυβέρνηση», είπε στην τοποθέτησή του ο Μπ. Αγγουράκης, τονίζοντας ότι κάτι τέτοιο προϋποθέτει τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης του μεταφορικού έργου και ενός ενιαίου και φτηνού εισιτηρίου. Ζήτησε, η κάρτα απεριόριστων διαδρομών να μείνει στις 5.000 δραχμές και είπε ότι δεν υπάρχει κανένα στοιχείο, που να τεκμηριώνει ότι το λειτουργικό κόστος είναι τόσο υψηλό που να απαιτεί εισιτήριο 250 δραχμές. Τόνισε, μάλιστα, ότι η τιμή του εισιτηρίου του ΜΕΤΡΟ συμπαρασύρει ήδη προς τα πάνω και τις τιμές των άλλων μέσων μεταφοράς.

Οσον αφορά αυτό καθεαυτό το έργο ο Μπ. Αγγουράκης τόνισε ότι είναι ένα έργο που «δυστυχώς έχει γίνει με τις προδιαγραφές και υπερβάσεις του μεγάλου πολυεθνικού κεφαλαίου. Ξεκίνησε με 160 δισ. δραχμές, πληρώσαμε ήδη 713 δισ. και ζητούν οι κοινοπραξίες άλλα 45 δισ. για το 1/3 του έργου».

Τέλος, κατήγγειλε την απόλυση 11 οικοδόμων από την «Ολυμπιακό Μετρό» και ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημιουργία ενιαίου φορέα ΗΣΑΠ- ΜΕΤΡΟ, όπως ζητάνε οι εργαζόμενοι.

Ο Τ. Μαντέλης, στη δευτερολογία του, ισχυρίστηκε ότι ο ενιαίος φορέας υπάρχει ήδη και αυτήν τη στιγμή το ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ βρίσκεται κάτω από το συντονισμό και το συνολικό σχεδιασμό του ΟΑΣΑ, κάτι βέβαια που μόνο ο ίδιος βλέπει...

Συνεχίζονται οι φιέστες!

Στο μεταξύ, αν νόμιζε κανείς ότι οι προεκλογικού τύπου φιέστες, που οργάνωνε επί καθημερινής βάσης η κυβέρνηση στο μισοτελειωμένο μετρό, σταμάτησαν με τα εγκαίνιά του, είστε γελασμένοι. Χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κώστας Λαλιώτης, διοργάνωσε άλλη μία, καλώντας στελέχη του αθλητισμού (παράγοντες και αθλητές) και εκπροσώπους συνδέσμων στο μητροπολιτικό σταθμό του Συντάγματος.

Ως πρόσχημα αυτή τη φορά εφευρέθηκε η... προσπάθεια «Συμφώνου Σεβασμού και Προστασίας» του έργου απ' όλους τους φιλάθλους. Στην πραγματικότητα, όμως, ο ΥΠΕΧΩΔΕ ανακάλυψε άλλον έναν τρόπο για προβολή, γνωρίζοντας την απήχηση του αθλητισμού. Κι αυτό γιατί κανείς σκεπτόμενος άνθρωπος δεν πιστεύει πως περιθωριακές συμπεριφορές αλλάζουν μ' ευχολόγια και υποσχέσεις. Παιδεία και διαμόρφωση κοινωνικής συμπεριφοράς δε γίνεται με κουβέντες, ξεναγήσεις και φυλλάδια...