ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Προωθείται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας με κινδύνους για την ασφάλεια στον αέρα

Την απόσυρσή του απαίτησε το ΚΚΕ

Παρασκευή 20 Νοέμβρη 2020

Eurokinissi

Την απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών απαίτησε χτες το ΚΚΕ, στη Βουλή, αναδεικνύοντας ότι με αυτό το νομοθέτημα η κυβέρνηση στρώνει ακόμα καλύτερα το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση της αεροναυτιλίας με βαριές συνέπειες σε βάρος της ασφάλειας και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στον αέρα, των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, αλλά και στις τιμές των εισιτηρίων.

Την απαίτηση αυτή εξέφρασε ο ειδικός αγορητής του Κόμματος, Λεωνίδας Στολτίδης, που, παίρνοντας τον λόγο στην πρώτη συνεδρίαση της αρμόδιας Επιτροπής, μετέφερε τα αιτήματα που προβάλλουν οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές, οι οποίοι από την πρώτη στιγμή που το νομοσχέδιο δόθηκε στη δημοσιότητα αντέδρασαν με απεργιακές και άλλες κινητοποιήσεις, με τελευταία τη χτεσινή στάση εργασίας (6 με 12 το μεσημέρι) που έκαναν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.

Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο: «Σύσταση, λειτουργία και αρμοδιότητες Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, ρύθμιση ζητημάτων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», και όπως ανέφερε ο βουλευτής του ΚΚΕ «πάτε να ιδιωτικοποιήσετε από την πίσω πόρτα τον έλεγχο της αεροπλοΐας, να παραδώσετε στα χέρια των επιχειρηματικών ομίλων την ασφάλεια και των πτήσεων. Σε αυτούς δηλαδή που οι κανόνες αεροπλοΐας, οι κανόνες ασφάλειας των πτήσεων είναι εμπόδιο στη μεγαλύτερη και πιο γρήγορη κερδοφορία». Τόνισε ότι το νομοσχέδιο έρχεται να συμπληρώσει την ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση της ΝΔ σε βάρος των εργαζομένων για την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων, βάζοντας πλέον ανοιχτά στο στόχαστρο ακόμα και την κατάκτηση του αιώνα, το 8ωρο.

Οπως ανέφερε, διαδοχικά οι κυβερνήσεις στη βάση της στρατηγικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» της αεροναυτιλίας, προκειμένου να γίνει πεδίο κερδοφόρας δράσης για το κεφάλαιο, άρχισαν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης. Τα αεροδρόμια μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ το 2011 για να δοθούν στη συνέχεια από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα 14 περιφερειακά στη «Fraport». Προχώρησε ο λειτουργικός διαχωρισμός της ΥΠΑ με τη Γενική Διεύθυνση Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας, ενώ με τον νόμο του ΣΥΡΙΖΑ του 2016 η ΥΠΑ πήγε σε νομικό διαχωρισμό με τη σύσταση δύο νομικών προσώπων: την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και την ΥΠΑ. Η πρώτη προβλέφθηκε να έχει την κανονιστική - εποπτική αρμοδιότητα και η ΥΠΑ να παρέχει τις υπηρεσίες αεροδρομίου, αεροναυτιλίας.

Τώρα, έρχεται το νομοσχέδιο αυτό, μετατρέποντας την ΑΠΑ σε ανεξάρτητη αρχή, συρρικνωμένη, αφήνοντας χώρο να δοθεί ο εποπτικός έλεγχος στους ιδιώτες και την ΥΠΑ σε ξεχωριστό ΝΠΔΔ με οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, ανοίγοντας και εδώ ουσιαστικά διάπλατα τις πόρτες για την ιδιωτικοποίηση: είτε με την είσοδο μάνατζερ επενδυτή, ή με ΣΔΙΤ κ.ο.κ. Αλλωστε, το Σχέδιο Επιδόσεων που προβλέπεται για την ΥΠΑ συνδέει τους μισθούς των εργαζομένων με την αποδοτικότητα, τη μείωση των καθυστερήσεων κ.ά.

Ο Λ. Στολτίδης απαίτησε να ξεκαθαριστεί τι θα γίνει με το λεγόμενο «πλεονάζον» προσωπικό, για παράδειγμα στην ΑΠΑ, καθώς προβλέπεται ότι από 487 θα μείνουν 172.

Κάλεσε τους εργαζόμενους να παλέψουν για «ΥΠΑ ενιαία και δημόσια με όλα τα αεροδρόμια κρατικά, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας. Ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών, για να ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων και των μονοπωλίων», τονίζοντας ότι «είναι ουτοπικό και αναχρονιστικό να πιστεύεις ότι θα διατηρήσεις δουλειά και δικαιώματα σε ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια και ιδιωτικοποιημένη αεροναυτιλία».

Ο ένας σιγοντάρει τον άλλο

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παπάς «κατακεραύνωσε» την κυβέρνηση για το νομοσχέδιο λέγοντας ότι «προωθεί την ιδιωτικοποίηση», ωστόσο παραδέχτηκε ότι στηρίζεται στον νόμο του 2016 που ...αναγκάστηκε να ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Απαντώντας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, ανέφερε ότι δεν μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει κατά των ιδιωτικοποιήσεων, όταν αυτός ιδιωτικοποίησε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και ας μην πρόλαβε να εφαρμόσει τον νόμο, ένα «κενό όμως που θα αναπληρώσουμε εμείς».