Εγκρίθηκε το Προεδρικό Διάταγμα από το ΣτΕ για την ίδρυση Δημοτικής Αστυνομίας
Πρόκειται για μια εξέλιξη που θα έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις, γιατί στα ήδη υπάρχοντα πολυάριθμα Σώματα Ασφαλείας προστίθεται και μια παρααστυνομία η οποία θα λειτουργεί τυπικά ως Δημοτική Αστυνομία, αλλά χωρίς ουσιαστικό έλεγχο από τα Δημοτικά Συμβούλια και βέβαια πέρα από τη μέχρι τώρα δραστηριότητά της, που είναι ο έλεγχος της εφαρμογής των αποφάσεων του αιρετών οργάνων.
Στη Δημοτική Αστυνομία μεταβιβάζεται περίπου το 80% των αρμοδιοτήτων που έχει σήμερα η ΕΛ.ΑΣ., η οποία θα μπορεί πλέον να ρίξει όλο το βάρος της στην καταστολή των λαϊκών αγώνων που ήταν και παραμένει ο βασικός στόχος και προσανατολισμός.
Στο μεταξύ, οι δήμοι θα επιβαρυνθούν με επιπλέον δαπάνες, καθώς στο Προεδρικό Διάταγμα δεν προβλέπεται ενίσχυση των δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αντίθετα, από τα δημοτικά ταμεία θα πληρωθεί η εκπαίδευση αυτών που θα προσληφθούν.
Στις Δημοτικές Αστυνομίες ανατίθενται 33 νέες αρμοδιότητες, μεταξύ των οποίων και αρμοδιότητες διάφορων υπουργείων (Πολιτισμού κλπ.) οργανισμών του δημοσίου (ΙΚΑ, Επιθεωρήσεις Εργασίας, ΕΟΤ κλπ.). Δηλαδή:
Το προσωπικό διακρίνεται σε ένστολο και επιστημονικό - υποστηρικτικό. Το ένστολο αποτελεί το 1/4 των υπηρετούντων στη Δημοτική Αστυνομία. Το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας, ανάμεσα στα άλλα, πρέπει: Να εξακριβώνει τα στοιχεία υπόπτων, να ενεργεί καθήκοντα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου, να βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία σε κάθε τόπο και χρόνο κάθε φορά που καθίσταται αναγκαία η παρέμβασή του.