Θυμίζουμε ότι το νομοσχέδιο, που συζητιέται στην Ολομέλεια της Βουλής, περιλαμβάνει διατάξεις με τις οποίες στοχοποιούνται έργα τέχνης που διακινούνται μέσα από υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, εφόσον «εμπεριέχουν υποκίνηση σε βία ή μίσος εναντίον ομάδας ανθρώπων ή μέλους ομάδας», βάζοντας επί της ουσίας στο στόχαστρο έργα με κοινωνικό και ριζοσπαστικό περιεχόμενο.
Παρά την ασταμάτητη χιονόπτωση, παρέμβαση χτες το μεσημέρι στο Σύνταγμα έκανε αντιπροσωπεία από σωματεία εργαζομένων στο Θέαμα και το Ακρόαμα, με το πανό του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου (ΠΜΣ) να προτάσσει τον στίχο του Μπ. Μπεχτ: «Γιατί να λέμε βίαια τα νερά ενός ποταμού και όχι τις όχθες που τα περιορίζουν». Την παράσταση έκλεψε και ο χιονάνθρωπος που έφτιαξαν οι εκπρόσωποι των σωματείων και του κρέμασαν την πικέτα «μέχρι και οι χιονάνθρωποι διαδηλώνουν»... για να συμβολίζουν την πάνδημη καταδίκη του «τρομονόμου» στην Τέχνη.
INTIME NEWS |
«Θέλουμε να διαμαρτυρηθούμε για το κατάπτυστο αυτό νομοσχέδιο που έρχεται σήμερα στη Βουλή, το οποίο πρακτικά φιμώνει τους καλλιτέχνες και την Τέχνη γενικότερα. Είναι μια ευρωπαϊκή Οδηγία που έχει σκοπό και στόχο ακριβώς την Τέχνη που αντιστέκεται - όχι την εύπεπτη τέχνη - την Τέχνη και τους καλλιτέχνες που σηκώνουν ανάστημα», σημείωσε ο Κώστας Γκούβας, πρόεδρος του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας του ΠΜΣ και πρόσθεσε πως «ήδη έχουν φυλακιστεί συνάδελφοι στο εξωτερικό από το 2018 και έρχεται να ενσωματωθεί και στο ελληνικό Δίκαιο. Θέλουμε να καταργηθεί τελείως, να μην υπάρχει σε καμιά μορφή Τέχνης καμία λογοκρισία».
Από την πλευρά του, ο Θοδωρής Σταϊκόπουλος, φοιτητής του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ, μετέφερε την καταδίκη των φοιτητών στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ενώ παράλληλα τόνισε πως οι φοιτητές των Σχολών Καλών Τεχνών και Μουσικής αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα όλο αυτό το διάστημα που οι σχολές τους παραμένουν κλειστές, καθώς βασικά μαθήματα και η τέχνη τους δεν μπορεί να διδαχθούν μέσω τηλεκπαίδευσης.