ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Κομμένο στα μέτρα των ομίλων σε Τουρισμό, Logistics και Ενέργεια
Πέμπτη 11 Μάρτη 2021

Η προώθηση των σχεδιασμών των επιχειρηματικών ομίλων σε Τουρισμό, Logistics, Ενέργεια κ.ά. σε βάρος των λαϊκών αναγκών είναι το κυρίαρχο στοιχείο του νομοσχεδίου «Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα - Μικροκινητικότητα - Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό, την απλούστευση και την ψηφιοποίηση διαδικασιών» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ψηφίστηκε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής από ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ.

Το νομοσχέδιο φέρει τη σφραγίδα των κατευθύνσεων της ΕΕ για τις «πράσινες» μπίζνες και διαμορφώνει το πλαίσιο πάνω στο οποίο θα πατήσουν οι επιχειρηματικοί όμιλοι, για να τσεπώσουν τα δισεκατομμύρια που ετοιμάζονται για το λεγόμενος κόστος μετάβασης στην κλιματική αλλαγή, όσο και από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Συνοπτικά ρυθμίζεται το θεσμικό πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την «απομάκρυνση» των συμβατικών οχημάτων από το κέντρο των πόλεων, αλλά και την αντίστοιχη προσαρμογή των λεγόμενων Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που θα συμβάλουν τάχα, όπως ανέφερε και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, για την ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών, τη διαμόρφωση ελεύθερων χώρων και άλλα παρόμοια.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι η συμφωνία ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και στο νομοσχέδιο δείχνει την κοινή στρατηγική τους, που προσπαθούν να καλύψουν με αποπροσανατολιστικές αντιπαραθέσεις, όπως αυτές για τα επεισόδια στη Νέα Σμύρνη.

Τόνισε πως η «βιώσιμη αστική κινητικότητα» είναι ενταγμένη στους σχεδιασμούς της ΕΕ, για «πράσινη» μετάβαση και ψηφιακό μετασχηματισμό. «Δημιουργίας, δηλαδή, αστικών κέντρων βιτρίνας, που πίσω από αυτή θα προσπαθείτε να κρατήσετε και να κρύψετε τις υποβαθμισμένες λαϊκές γειτονιές και τα προβλήματα που έχουν οι λαϊκές οικογένειες, δημιουργίας, δηλαδή, αποστειρωμένων ζωνών στα αστικά κέντρα για την ανάπτυξη ιδίως της τουριστικής δραστηριότητας, χώροι προσέλκυσης μεγάλων εμπορικών αλυσίδων, συγκέντρωσης της οικονομικής δραστηριότητας, της γης και χρήσης της, που θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων επενδυτών».

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Λ. Στολτίδης ανέφερε ότι κερδισμένοι θα είναι «το τουριστικό, κατασκευαστικό κεφάλαιο για την κατανομή των επενδύσεων, το βιομηχανικό κεφάλαιο για τις μεταφορές από και προς τις μονάδες παραγωγής», προσθέτοντας ότι «είναι υποκριτικό ότι τα ΣΒΑΚ προβλέπουν παρεμβάσεις βελτίωσης της δημόσιας συγκοινωνίας, όταν συνεχώς υποβαθμίζετε το συγκοινωνιακό έργο, μειώνετε τα δρομολόγια, το προσαρμόζετε περισσότερο στα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, αφήνοντας υποβαθμισμένες οικονομικά λαϊκές συνοικίες, απομονωμένες, όταν πακτωλός χρημάτων δίνεται σε εργολάβους, σε leasing απαρχαιωμένου στόλου, την ώρα που με τα ίδια χρήματα θα μπορούσαν να αγοραστούν νέας γενιάς οχήματα χωρίς αποτύπωμα στο περιβάλλον».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης ανέδειξε ότι οι μετακινήσεις ταλαιπωρούν καθημερινά εκατομμύρια ανθρώπους στις πόλεις «και αυτό δεν αντιμετωπίζεται με απαγόρευση της χρήσης των ΙΧ, όταν δεν ενισχύονται τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Δεν αντιμετωπίζεται με την ενίσχυση των ποδηλάτων, των μηχανών, τα πατίνια».

Τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, υποβαθμίζει τις αστικές συγκοινωνίες για να δώσει χώρο στους ιδιώτες, φτάνοντας να αρνείται να πάρει στοιχειώδη μέτρα, παρότι τα ΜΜΜ αποτελούν κινούμενες υγειονομικές βόμβες.

Υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν δίνει χρήματα ούτε για την επιδιόρθωση των ακινητοποιημένων λεωφορείων που θα ενίσχυαν με επιπλέον 170 οχήματα τα 900 που ήδη κινούνται στην Αθήνα, ενώ δεν προσλαμβάνει προσωπικό όταν αυτό έχει μειωθεί κατά 31% τα τελευταία χρόνια.