ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ανακοίνωσε χρονοδιαγράμματα, ούτε λέξη για ουσιαστικά μέτρα
Παρασκευή 23 Απρίλη 2021

Δεν θα πραγματοποιηθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις για Γυμνάσια και Λύκεια, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας παρουσιάζοντας το χρονοδιάγραμμα της λειτουργίας των σχολείων για το επόμενο διάστημα. Πρόκειται για κάτι που επιτακτικά ζητούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς ως αυτονόητο και σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα αιτήματά τους για ανοιχτά ασφαλή σχολεία και κάλυψη των μορφωτικών αναγκών, για τα οποία και πάλι χτες η υπουργός δεν βρήκε να πει λέξη, παρά το γεγονός ότι επιβεβαιώνεται ξανά τις μέρες αυτές η επικαιρότητά τους.

Από το υπουργείο ανακοινώθηκε επίσης ότι η σχολική χρονιά παρατείνεται μέχρι τις 11 Ιούνη για Γυμνάσια και Λύκεια και μέχρι και τις 25 Ιούνη για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινούν τη Δευτέρα 14 Ιούνη για τα ΓΕΛ και μία μέρα αργότερα, στις 15 του μήνα, για τα ΕΠΑΛ, με τους συγκεκριμένους όρους διεξαγωγής τους να αναμένονται μετά από συζήτηση με την επιτροπή ειδικών.

Οπως είχε ανακοινωθεί και προχτές, από τις 10 Μάη ξεκινούν να λειτουργούν διά ζώσης και Γυμνάσια, Δημοτικά και Νηπιαγωγεία. Ανοίγουν με μόνο επιπλέον μέτρο τα self tests, τα οποία πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία σε όλες τις βαθμίδες, με τις αντίστοιχες διαδικασίες που ισχύουν για τα Λύκεια.

Ωστόσο η εμπειρία αυτών των δύο εβδομάδων που παραμένουν ανοιχτά τα Λύκεια δείχνει ότι τα self tests σε τίποτα δεν εμποδίζουν τη διάδοση του ιού μέσα στα σχολεία, αφού δεν συνοδεύονται από άλλα μέτρα - αραίωσης των μαθητών στις τάξεις, ενίσχυσης του προσωπικού καθαριότητας κ.ο.κ. Χτες έφτασαν τα 350 τα σχολεία (Λύκεια και Ειδικής Αγωγής) που ξανάκλεισαν, είτε εξολοκλήρου είτε κάποια τμήματά τους, λόγω κρουσμάτων που ήρθαν σε επαφή με τον σχολικό χώρο, δηλαδή δεν εντοπίστηκαν από τα self tests ή σημειώθηκαν στο ενδιάμεσο της διεξαγωγής τους (γίνονται κάθε Δευτέρα και Πέμπτη), κ.ο.κ.

Η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως αναφέρθηκε ιδιαίτερα στα αποτελέσματα των self tests σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαιδευτικής κοινότητας, στην πορεία των εμβολιασμών και της χορήγησης των voucher για την αγορά ηλεκτρονικού εξοπλισμού, που ωστόσο έρχεται στα τέλη της δεύτερης χρονιάς χρήσης της τηλεκπαίδευσης και απευθύνεται σε οικογένειες με εξαιρετικά χαμηλά εισοδήματα. Φάνηκε έτσι για μία ακόμα φορά η αντίληψη της κυβέρνησης ότι «απαραίτητο» είναι ό,τι χωρά στο πλαίσιο των επιλογών της και δεν θεωρείται «κόστος», αφού το υπουργείο εξακολουθεί να αγνοεί τα αιτήματα για ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων - έστω και τώρα - και αντιμετώπισης των μορφωτικών απωλειών που έχουν συσσωρευθεί, με ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που θα επεκτείνεται πέρα από υποδείξεις για την προσαρμογή της ύλης.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της Ανώτατης Εκπαίδευσης, το υπουργείο παραπέμπει τις όποιες ανακοινώσεις για τα μέσα Μάη, με την αγωνία των χιλιάδων φοιτητών που βρίσκονται μακριά από τα αμφιθέατρα και εργαστήρια να παρατείνεται. Το υπουργείο δεν αποκλείει η εξεταστική του εαρινού εξαμήνου να γίνει όπως πέρυσι, με τα ιδρύματα να κληθούν να επιλέξουν ανάμεσα σε διά ζώσης ή εξ αποστάσεως εξέταση, τονίζοντας ωστόσο πως ακόμα δεν έχουν ληφθεί οι σχετικές αποφάσεις. Το θέμα των πρακτικών, εργαστηριακών, κλινικών ασκήσεων των φοιτητών έχει τεθεί στην επιτροπή ειδικών χωρίς να υπάρχει απόφαση, ενώ οι κατατακτήριες εξετάσεις ανακοινώθηκε πως θα γίνουν μετά τις 20 Μάη και αναμένεται να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση για το πλαίσιο και τους όρους διεξαγωγής τους.

Παράλληλα, την ίδια στιγμή που οι φοιτητές βρίσκονται μακριά από τις σχολές τους, σχεδιάζονται νέες αναδιαρθρώσεις ενώ μπαίνουν σε εφαρμογή και άλλες που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας, όπως η καθιέρωση του κόφτη της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, την οποία η υπουργός χτες υπερασπίστηκε, εμφανίζοντάς την σαν «απαραίτητη».

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των φροντιστηρίων, η υπουργός είπε ότι θα τεθεί στην επιτροπή ειδικών, μαζί με το άνοιγμα των υπόλοιπων δομών Εκπαίδευσης (σχολές κατάρτισης κ.λπ.).