ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Να επαναφερθούν τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα στο Λύκειο
Παρασκευή 23 Ιούλη 2021

«Το υπουργείο Παιδείας αφήνει εκτός σχολών χιλιάδες παιδιά, ηθελημένα και εκ προμελέτης. Συγκεκριμένα, αφού κατήργησε το 2020 τα μαθήματα Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου σε όλα τα Λύκεια της χώρας και ενώ αυτά συνεχίζουν να είναι μαθήματα πανελλήνιων εξετάσεων, δίνει το τελειωτικό χτύπημα στα όνειρα χιλιάδων παιδιών που θέλουν να ασχοληθούν με την Τέχνη κάνοντας το εξής παράλογο: Απαιτεί ελάχιστη βάση εισαγωγής, π.χ. ένα παιδί που θέλει να περάσει στο Τμήμα Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας (Αιγάλεω) του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής εάν γράψει 19.500 μόρια στα βασικά μαθήματα, δηλαδή άριστα, και στο Ελεύθερο 14, δεν περνάει στη Σχολή, καθώς η ελάχιστη βάση εισαγωγής είναι 14,02! Στην ουσία πρόκειται για κατάπτυστη μέθοδο ώθησης των παιδιών σε ιδιωτικές σχολές, κλείνοντάς τους πονηρά το μάτι», τονίζει σε ανακοίνωσή του το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.

«Η ύπαρξη της ελάχιστης βάσης εισαγωγής επιβεβαιώνει τη σημαντικότητα των ειδικών μαθημάτων Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου για πολλά ΑΕΙ και τις Καλλιτεχνικές Σχολές. Παρ' όλα αυτά, η υπουργός Παιδείας διατηρεί μία καθ' όλα αντιφατική στάση. Καταργεί το 2020 τη διδασκαλία των δύο αυτών πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων Τέχνης στα δημόσια σχολεία, αλλά ταυτόχρονα θεσπίζει με το νέο σχέδιο νόμου ελάχιστη βάση εισαγωγής. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν αριστούχοι αλλά εντελώς απροετοίμαστοι μαθητές των δημόσιων σχολείων στα ειδικά μαθήματα σχεδίου, που μένουν εκτός των σχολών προτίμησής τους, έχοντας διανύσει μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά λόγω κορονοϊού και τηλεκπαίδευσης. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η υπουργός προωθεί την παραπαιδεία και τα ιδιωτικά φροντιστήρια, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, επιβεβαιώνοντας τη ρήση του πρωθυπουργού πως "δεν μπορούν και δεν χρειάζεται να πάνε όλοι στο πανεπιστήμιο, υπάρχουν και άλλα δημιουργικά επαγγέλματα"», αναφέρει μεταξύ άλλων.

«Η Τέχνη είναι δικαίωμα κάθε μαθητή», συνεχίζει το ΕΕΤΕ και επισημαίνει ότι «το Ελεύθερο και το Γραμμικό Σχέδιο είναι απαραίτητη γνώση για όλους τους μαθητές, αναγκαία για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή, ανεξάρτητα από το τι κατεύθυνση θα ακολουθήσει στις σπουδές του. Πολύ δε περισσότερο, είναι αναγκαία και προαπαιτούμενη γνώση για πολλές Πανεπιστημιακές Σχολές, όπως Αρχιτεκτονικές, Γραφιστικής, Διακόσμησης, Σχολές Καλών Τεχνών και άλλες». Το Επιμελητήριο καλεί την υπουργό άμεσα να «θεραπεύσει» το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε για τους μαθητές που απευθύνονται σε σχετικές με την Τέχνη σχολές.

Να επαναφέρει άμεσα τα Καλλιτεχνικά Μαθήματα, το Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο στο κανονικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου και να μην εφαρμόσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ζητά από το υπουργείο και η Ενωση Καθηγητών Εικαστικών Μαθημάτων, σημειώνοντας πως «η διατήρηση αυτής της καταστροφικής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής θα παράγει σκόπιμα μόνο γενιές αποκλεισμένων μαθητών από την Τέχνη, τα όνειρα και τις σχολές της επιθυμίας τους».